ما سعی می کنیم در مقاله انواع هدینگ در محتوا کدامند؟ اطلاعاتی در مورد تگ هدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع هدینگ در محتوا بپردازیم و اهمیت هدینگ در محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سئو سایت داشته باشین. بهتره بدونین هدینگ نوعی جداکننده تیترهاست و تیترهای مهم رو از متن محتوا جدا می کنه. این کار خیلی نقش مهمی در سر تیترهای سایت داره و به معنی عنوان هست. در واقع از هدینگ به عنوان مشخص کردن عناوین، سرفصل ها استفاده میشه. برای استفاده از هدینگ ها کافیه شما متن مورد نظر خودتون رو درون تگ هدینگ قرار بدین. هدینگ ها عموما دارای 6 حالت هستن که بزرگترین حالت اون H1 و کوچیک ترین اون H6 هست. حال شاید به این فکر کنین که چرا ما از این تگ ها استفاده می کنیم. این تگ ها فقط برای بزرگ یا کوچیک کردن متن نیست، در اصل از این تگ ها برای سئو سایت استفاده میشه.

هدینگ چیست؟

اگه در کار تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم هدینگ رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که هدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هدینگ برای جداسازی تیتر از سایر محتوای موجود استفاده میشه. همچنین تگ هدینگ با H مشخص میشه. هدینگ ها از H1 تا H6 وجود دارن و مهم ترین تگ تیتر تگ H1 هست که برای تیترهای سایز بزرگ مورد استفاده قرار می گیره. کمترین اهمیت رو هم تگ H6 داره. اگه بعد از H1 از تگ H3 استفاده کنین، ساختار تیتر به هم میریزه و این موضوع برای سئو و سایت شما تاثیر منفی می ذاره. بنابراین، استفاده درست از هدینگ ها بسیبار مهم هست. این تگ ها علاوه بر اینکه وظیفه ایجاد سرتیتر در صفحات سایت رو بر عهده دارن، ساختار سایت شما رو تشکیل میدن.

مقاله پیشنهادی: آنالیز سایت چیست؟

انواع هدینگ در محتوا کدامند؟

انواع هدینگ در محتوا

همونطور که گفتیم، تگ هدینگ ها انواع مختلفی دارن و هر کدوم از اون ها کاربرد خاص خودشون رو دارن و می تونین از اون ها در محتواهای خودتون استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله اهمیت هدینگ در محتوا، به بررسی انواع هدینگ در محتوا بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با انواع هدینگ های موجود در محتوا اشنا بشین.

• H1

یکی از انواع هدینگ در محتوا که شما می تونین از اون در متن های موجود در محتواهاتون استفاده کنین، هدینگ H1 هست. بهتره بدونین تگ H1 رو در متن های خود برای عنوان داخلی صفحه قرار بدین. در هر صفحه تنها از یک تگ H1 میشه استفاده کرد. گوگل نیز با استفاده از این تگ به موضوع هر صفحه از سایت پی میبره و به همین دلیل تگ H1 در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار هست. نکته قابل توجه این هست که تگ H1 از اهمیت زیادی برخوردار هست و برای تیترهای سایز بزرگ مورد استفاده قرار می گیره.

• H2

یکی دیگه از انواع هدینگ در محتوا، تگ H2 هست. جالب اینجاست که بدونین این تگ بیشتری استفاده رو در متن سایت مخصوصا متن های طولانی داره. همه تیترهای پاراگراف ها با تگ H2 برچسب می خوره و باعث ارتباط بین پاراگراف ها با عنوان سایت میشه. با استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها گوگل متوجه میشه که کلمه کلیدی شما چه چیزی هست و شما رو برای این کلمات به کاربران پیشنهاد می کنه. به این ترتیب، شما می تونین کلمات هم خانواده برای کلمه کلیدی خود پیدا کرده و عنوان های پاراگراف خودتون رو با این کلمات بنویسین و سپس با قرار دادن این عناوین در تگ H2 با این کلمات هم سئو خواهید شد.

تگ های H3، H4، H5، H6

یکی دیگه از انواع هدینگ در محتوا، تگ های H3، H4، H5، H6 هست. به همین ترتیب میشه از بقیه تگ ها برای زیرعنوان های پاراگراف ها استفاده کرد. کاربری بقیه تگ ها به اندازه تگ H1 و H2 نیست. تگ H3 رو هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها استفاده کنین. در متن های طولانی حتما زیر عنوان هایی دیده میشه که باید از تگ H3 برای ارتباط اون با عنوان پاراگراف مربوط استفاده کرد. این نکته رو در نظر داشته باشین که استفاده از همه تگ های هدینگ ضروری نیست. استفاده از تگ H1 رو جدی بگیرین ولی صرفا لازم نیست در متن های خود از تگ های H6، H5، H4 استفاده کنین.

مقاله پیشنهادی: 7 علت عدم تولید محتوا برای موتور جستجو

اهمیت هدینگ در محتوا چیست؟

اهمیت هدینگ در محتوا

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله انواع هدینگ در محتوا کدامند؟ اهمیت هدینگ در محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین یکی از دلیل هایی که باعث میشه از این تگ در محتوای خود استفاده کنیم این هست که این تگ دید بصری بهتری رو برای درک محتوای صفحه به کاربران نشون میده. از طرف دیگه رضایت کاربران، رضایت گوگل رو هم به دنبال داره و این نشون میده که استفاده از این تگ به صورت کاملا محسوس بر سئو و بهینه سازی سایت تاثیر مستقیمی داره. همچنین یکی از اهمیت هدینگ در محتوا برای مشخص کردن بخش های متفاوت یه محتوای تولید شده هست و همچنین این مورد روی سئو وب سایت و کاربری بودن اون از نظر کاربران تاثیر زیادی داره. علاوه بر این، استفاده از این تگ ها باعث خوانایی بهتر مطالب و محتوای تولید شده و همچنین بهبود کاربری وب سایت میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع هدینگ در محتوا کدامند؟ اطلاعاتی در مورد تگ هدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع هدینگ در محتوا بپردازیم و اهمیت هدینگ در محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین هدینگ نوعی جداکننده تیترهاست و تیترهای مهم رو از متن محتوا جدا می کنه. این کار خیلی نقش مهمی در سر تیترهای سایت داره و به معنی عنوان هست. همچنین هدینگ ها انواع مختلفی دارن که شما می تونین از اون ها برای محتواهای خودتون استفاده کنین و مطالب خودتون رو منظم کنین.

نظرات: