ما سعی می کنیم در مقاله ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت استفاده از تصاویر در محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا بپردازیم و بهینه سازی تصاویر در محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما هست که اجتناب از اون سخته و در بخش سئو سایت بسیار موثر هستش. همچنین محتوا ما رو آگاه می کنه، به سوال هامون پاسخ میده، سرگرممون می کنه و باعث میشه تا لبخند بزنیم و مطالب آموزشی رو یاد بگیریم. علاوه بر این، محتوا به شما کمک می کنه تا مشتری ها رو به سمت خودتون جذب کنین تا مخطابان درگیر شما شده و لذت ببرن. به این ترتیب، شما می تونین با محتوا بازدید کننده های جدیدی به سایت خودتون بیارین.

جالب اینجاست که بدونین اگه شما برای سایت یا کسب و کار اینترنتی خودتون محتوا تولید نکنین، از قافله عقب می مونین. الان یه سوال از شما می پرسیم؛ مخاطب می خواهین یا نه؟ اگه می خواهیم پس دیگه جای حرفی نمی مونه، دست به کار شده و خودتون رو برای تولید یه محتوای باکیفیت قوی کنین. یکی از عواملی که باعث افزایش سطح کیفیت محتوا میشه، انتخاب تصاویر در محتواست. به همین منظور ما سعی می کنیم تا در مقاله ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت استفاده از تصاویر در محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا بپردازیم و بهینه سازی تصاویر در محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

اهمیت استفاده از تصاویر در محتوا چیست؟

اهمیت استفاده از تصاویر در محتوا

یکی از روش های بسیار کاربردی برای افزایش کیفیت و جذابیت محتوای تولید در سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی، استفاده از تصاویر در میان متن های محتواست. بهتره بدونین اضافی کردن عناصر بصری و تصویری به متن کاربر رو برای خوندن مشتاق تر کرده و به بهبود کیفیت محتوا کمک زیادی می کنه. با این حال بدون توجه به اصول بهینه سازی تصاویر در تولید محتوا نمیشه استفاده کامل رو از این روش به کار برد. بنابراین، سعی کنین تا روش های بهینه سازی تصاویر در تولید محتوا رو یاد بگیرین و با ویژگی های تصاویر موجود در محتوا آشنایی داشته باشین تا به به کارگیری این ویژگی ها در تصاویر از مزایای اون بهره ببرین.

جالب اینجاست که بدونین انتخاب عکس برای تولید محتوا امروزه یکی از چالش ها و دغدغه های بسیاری از نویسندگان و فعالان در زمینه تولید محتوا هست. محتوا از هر سبکی که باشه مثلا فروشگاهی، خبری یا علمی، استفاده از تصویر مناسب و مربوط با متن کیفیت اون رو دو برابر می کنه. البته به همون اندازه که به کارگیری تصویر در تولید محتوا اهمیت داره، نباید بیش از حد متن رو با تصاویر زیاد طولانی کنین. بلکه باید سعی کنین تا از تصاویر جذاب و کاربردی در جای مناسب استفاده کنین تا مخاطب با مطالعه محتوای شما لذت ببره و با مشاهده تصاویر دوست داشته باشه تا انتهای محتوا در سایت شما بمونه و بازدید سایتتون بیشتر بشه.

از اونجایی که نقش تصاویر در یادگیری اهمیت زیادی داره، اکثر شرکت های تبلیغاتی نیز با توجه به این موضوع سعی دارن تا با استفاده تصاویر مناسب در تولید محتوا نسبت به جذب مشتری اقدام کنند. همچنین باید گفن دیدن یه تصویر در فرایند بازاریابی تاثیر زیادی داره و به همین دلیل بیشتر افرادی که در تولید محتوا فعالیت دارن، سعی می کنند تا حد زیادی از ویژگی های تصویری نیز بهره ببرن و محتوای خودشون رو با استفاده از تصاویر مربوط و اثربخش ارائه بدن. در اصل تولیت محتوای تصویری یه کار کاملا تخصصی هست و اولین قدم برای استفاده از تصاویر در محتوا داشتن برنامه ریزی هست.

مقاله پیشنهادی: اندازه فونت و تاثیر آن در محتوا

ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا چیست؟

تصاویر مورد استفاده در محتوا

تولید محتوا به صورت متنی به عنوان یکی از بخش های مهم در بازاریابی محتوا محسوب میشه که یکی از راه های موفقیت در دنیای دیجیتال نیز استفاده از تصاویر در محتوا هست که تناسب کاملی با نوشته در محتواهای تولید شده داره. در نظر داشته باشین که حدود 90 درصد از اطلاعات وارد شده در مغز به صورت تصویری بوده و 65 درصد از افراد نیز با دیدن مطالب می تونن اون ها رو در حافظه خودشون نگه دارن. تصاویر موجود در محتوا باید ویژگی های لازم رو داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی مرتبط: اسکیما Schema چیست؟

• تصاویر مرتبط

یکی از ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا که باید بهش توجه داشته باشین این هست که تصاویر مرتبط با متن نوشته شده در محتوا رو به کار ببرین. بهتره بدونین تصاویر زیادی وجود داره که شما می تونین از اون ها در محتواهای خودتون استفاده کنین، ولی باید توجه داشته باشین که تصاویر به کار برده شده مربوط به محتوای شما باشه و مخاطب با دیدن تصویر متوجه موضوع مطلب بشه. بنابراین، اگه می خواهین تا با استفاده از تصاویر در تولید محتوا بازدید سایت خودتون رو افزایش بدین، باید سعی کنین تا از تصاویر مرتبط با محتوا استفاده کنین.

• سایز عکس

یکی دیگه از ویژگی تصاویر مورد استفاده از محتوا این هست که باید به سایز عکس ها نیز توجه داشته باشین و سعی کنین تا سایز عکس مناسبی رو انتخاب کنین. جالب اینجاست که بدونین اگه عکس ها دارای سایر بزرگ یا کوچیک باشن و به نحوی در محتوا قرار بگیرن که کل صفحه رو اشغال کنن، باعث نارضایتی کاربر و مخاطب شده و بازدید سایت شما رو کاهش میدن. به این ترتیب، سعی کنین تا سایز تصاویر مورد استفاده از محتوا رو جوری انتخاب کنین که در جای درستی قرار بگیرن و مخاطب با دیدن تصاویر لذت ببره.

• ترکیب رنگی و جلوه عکس

ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا

یکی دیگه از ویژگی های تصاویر موجود در محتوا این هست که باید به ترکیب رنگ و جلوه عکس توجه لازم رو داشته باشین. بهتره بدونین ترکیب رنگ عکس موضوع بسیار مهمی هست. در نظر داشته باشین که رنگ های تند و چشمگیر به طبع جلوه بیشتری دارن، به شرطی که زیاد عکس شلوغی نباشه. همچنین برای این کار سعی کنین تا از تصاویری استفاده کنین که رنگ های جذابی داشته باشه و رنگ های شاد و تند رو برای تصاویر انتخاب کنین، ولی نباید تصویر شما شلوغ و پیچیده باشه. چون این کار باعث میشه تا تصویر شما نامفهوم شده و مخاطب ندونه که تصویر شما مربوط به چه موضوعی هست.

• نداشتن لوگو یا اسم اشخاص دیگر

یکی دیگه از ویژگی های تصاویر موجود در محتوا این هست که توجه داشته باشین که عکس انتخابی شما برای تولید محتوای سایت یا کسب و کار دیجیتالی شما دارای اسم شخص، آدرس سایت های دیگه، آیدی شبکه های اجتماعی، لوگو و از این قبیل موارد نباشه. همچنین شما می تونین در تصاویر استفاده شده در محتوا لوگوی کسب و کار یا سایت خودتون رو قرار بدین تا کسی نتونه از اون ها استفاده کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ویژگی های تصاویر مورد استفاده در محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت استفاده از تصاویر در محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های تصاویر موجود در محتوا بپردازیم و بهینه سازی تصاویر در محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تولید محتوا به صورت متنی به عنوان یکی از بخش های مهم در بازاریابی محتوا محسوب میشه که یکی از راه های موفقیت در دنیای دیجیتال نیز استفاده از تصاویر در محتوا هست که تناسب کاملی با نوشته در محتواهای تولید شده داره.

نظرات: