تاثیر طراحی سایت فروشگاهی بر افزایش فروش؛ آیا سایت فروشگاهی دارین و می خواهین تا میزان فروش خودتون رو افزایش بدین؟ شما می خواهین روی بازدیدکننده های جدید سایت تاثیر مثبتی داشته باشین؟ می خواهین اون ها به محصولات یا خدمات شما علاقه مند شده و مشتری بشن؟ اگه طراحی سایت شما هم تراز نباشه، اولین تاثیر منفی رو در بین مخاطبان می گیرین. چون 94 درصد از اولین برداشت ها به طراحی سایت شما مربوط میشه!!

داشتن یه سایت به کسب و کار شما اعتبار میده. خیلی از مشتریان در حال حاضر الگوی خریدشون تغییر کرده. قبلا اون ها در بازار خرید می کردن، ولی الان در مرحله اول در اینترنت جستجو می کنند، محصولات مختلف رو می بینن و سفارش میدن. بعضی از افراد هم در بازار به دنبال محصولی می گردن که قبلا در اینترنت مورد بررسی قرار دادن. داشتن سایت فروشگاهی می تونه تاثیر زیادی بر فروش شما داشته باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سایت های فروشگاهی چه تاثیری بر فروش دارند؟ اطلاعاتی در مورد سایت فروشگاهی به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل اهمیت تاثیر سایت در فروش بپردازیم و راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

سایت فروشگاهی چیست؟

سایت فروشگاهی چیست؟

اگه در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سایت های فروشگاهی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سایت فروشگاهی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که از زمان ورود اینترنت به دنیای کسب و کارهای سنتی، تقریبا همه افراد خریدهای خودشون رو در بستر اینترنت و از طریق سایت های فروشگاهی انجام میدن. سایت فروشگاهی محصولات و خدماتی مختلفی رو از طریق فضای اینترنت و سایت برای فروش ارائه میده و قابلیت هایی مثل اتصال به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست، ارسال سفارش و... رو داره.

جالب اینجاست که بدونین سایت فروشگاهی یا Online Shop سایتی هست که از طریق اینترنت و سایت همانند یه فروشگاه سنتی، اجناس و خدمات مختلف رو برای فروش ارائه می کنه. مشتریان بعد از وارد شدن به سایت فروشگاهی، کالا یا محصولات مورد نظر خودشون رو انتخاب کرده و سفارش میدن. در مرحله بعدی روش پرداخت هزینه و ارسال اون رو مشخص کرده و بعد از تایید سفارش از طریق مسئول فروش سایت محصول برای اون ها ارسال میشه. امروزه افراد زیادی خریدهای خودشون رو با استفاده از سایت های فروشگاهی انجام میدن. به این ترتیب، شما می تونین با طراحی سایت فروشگاهی میزان فروش خودتون رو افزایش بدین.

بیشتر بخوانید: زبان برنامه نویسی چیست و انواع آن کدامند؟

دلایل اهمیت تاثیر سایت در فروش کدامند؟

دلایل اهمیت تاثیر سایت در فروش کدامند؟

همونطور که گفتیم، افزایش فروش و بازدید یکی از مهم ترین مسائل مدیران سایت های فروشگاهی هست که به عوامل زیادی بستگی داره. سایت ویترین آنلاین شما و یکی از فروشنده های شماست که باعث میشه تا میزان فروش محصولات و خدمات خودتون رو افزایش بدین. شما در زمان طراحی سایت فروشگاهی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین تا بتونین بهترین بازدهی رو دریافت کنین. تاثیر سایت های فروشگاهی بر فروش زیاد هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل اهمیت تاثیر سایت در فروش بپردازیم.

  • ·دسترسی 24 ساعته با سایت فروشگاهی

یکی از دلایل اهمیت تاثیر سایت در فروش، قابلیت دسترسی 24 ساعته با وبسایت برای مشتریان هست. با وجود سایت فروشگاهی، وقتی که ساعت کاری رقیب های شما تموم میشه و دیگه خدماتی ارائه نمیدن، سایت شما همچنان در دسترس مشتریان قرار داره و به جذب مشتری برای فروش بیشتر کمک می کنه. نکته مثل اینجاست که نیازی نیست خودتون رو از لحاظ جسمی خسته کنین، همه کارهای لازم رو سایت به صورت 24 ساعته به جای شما انجام میده و کمک می کنه که خرید و فروش ها به صورت آنلاین انجام بگیرن.

  • افزایش اعتبار با سایت فروشگاهی

یکی دیگه از دلایل اهمیت تاثیر طراحی سایت فروشگاهی، افزایش اعتبار با وجود وبسایت هست. در سایتتون می تونین شرکت، خدمات، محصولات، برنامه ها و اهداف خودتون رو معرفی کنین تا مشتریان با شما و بردنتون بیشتر آشنا بشن. علاوه بر این، می تونین با ارائه وبلاگ های آموزشی، ارتباط دوستانه ای با کاربران برقرار کنین و در این مسیر سئو سایت خودتون رو ارتقا بدین. با ارتقای سئو سایت در بین رقبا به عنوان اولین نفر نشون داده میشین و اینجوری اعتبار و اقتدار شما به نمایش گذاشته میشه و اعتبار خاصی می گیرین.

  • جذب مشتری جهانی با سایت فروشگاهی

یکی دیگه از دلایل اهمیت تاثیر طراحی سایت فروشگاهی، جذب مشتری جهانی با سایت فروشگاهی هست. با وجود طراحی سایت فروشگاهی، دیگه برای جذب مشاتری، محدودیت زمانی و مکانی ندارین. سایت برای کسب و کارها بستری رو فراهم کرده تا بتونن خدمات و محصولات خودشون رو به مخاطبان بی نهایت دنیای اینترنت معرفی کنند و شانس خودش رو برای فروش بیشتر افزایش بدن. البته میزان سودآوری و تاثیر سایت های فروشگاهی بر فروش به میزان فعالیت صاحبان سایت و بروزرسانی اون ها بستگی داره.

  • تبلیغات کم هزینه و پربازده

یکی دیگه از دلایل اهمیت تاثیر سایت فروشگاهی بر میزان فروش، تبلیغات کم هزینه و پربازده هست. زمانی که سایت خودتون رو راه اندازی می کنین، دیگه مجبور به طراحی بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی پر هزینه یا پحش تراکت نیستین. بلکه خودتون با فراگیری و رعایت اصول سئو و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ ویژه که نسبت به سایر روش های تبلیغاتی کم هزینه هست، به تبلیغ کسب و کار خودتون می پردازین. به این ترتیب، می تونین تاثیر سایت فروشگاهی بر فروش محصولات و خدمات خودتون رو حس کنین.

مقاله پیشنهادی: انواع دیتابیس کدامند و کدام یک بهینه تر است؟

سایت فروشگاهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سایت فروشگاهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سایت فروشگاهی باید کاربرپسند باشه تا زمانی که مشتری وارد سایت میشه از سایت خوشش بیاد و بهش اعتماد کنه. همچنین مراحل ثبت سفارش باید آسون باشه و مشتری بتونه به راحتی محصول مورد نظرش رو خریداری کنه. داشتن درگاه پرداخت اینترنتی معتبر به سایت فروشگاه کمک می کنه تا اعتماد مشتریان رو جلب کنه. پنل مدیریت سایت فروشگاهی هم باید برای فروشنده ساده و آسون باشه. یعنی کاربر به راحتی بتونه محصول رو اضافی یا حذف کنه و ویژگی های رنگ، مدل و مشاهده رو به محصول ارائه بده.

سئو در سایت فروشگاهی چگونه است؟

جالب اینجاست که بدونین در حال حاضر رقابت بین سایت های فروشگاهی برای دریافت رتبه های برتر در گوگل خیلی زیاد هست و سرمایه گذاری روی سئو سایت فروشگاهی کاری اجتناب ناپذیر هست. بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی، باید روی جذب مشتری و فروش محصولات خودمون تمرکز کنیم و بدونین که بازدیدکننده های سایت شما رو از طریق نتایج جستجو پیدا می کنند. به این ترتیب، اگه رتبه خوبی در نتایج گوگل نتونین به دست بیارین، نمی تونین بازدیدکننده و فروش داشته باشین. به عبارت دیگه، یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش فروش توسط سایت های فروشگاهی، سئو سایت و قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل هست.

راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی

راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی

این روزها طراحی سایت فروشگاهی یکی از شیوه های کسب درآمد محسوب میشه، ولی بعد از اینکه فروشگاه اینترنتی خودتون رو ساختین، نباید اون رو به حال خودش رها کنین. شما باید برای افزایش فروش اینترنتی خودتون تلاش کنین، ولی چجوری؟! راه های افزایش فروش اینترنتی کدامند؟ در ادامه برخی از راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی رو واسه شما معرفی کردیم.

  • یکی از راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی، افزایش سئو سایت فروشگاهی هست. روزانه میلیون ها سرچ در گوگل انجام میشه. قرار گرفتن سایت شما در رتبه های برتر گوگل می تونه تاثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ بازدید کاربران از سایت و جذب مشتریان جدید داشته باشه.
  • یکی دیگه از راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی، دیزان سایت هست. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید جوری باشه که حس اعتماد و امنیت در خرید رو به کاربر القا کنه و اون رو به مشتری دائمی تبدیل کنه. نحوه برخورد با مشتری تاثیر زیادی در جذل اون ها داره.
  • یکی دیگه از راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی این هست که اعتماد کاربران رو به هر طریقی که شده جلب کنین. وجود راه ارتباطی قابل اعتماد که مشتریان بتونن در صورت داشتن سوال با شما در ارتباط باشن، یکی از مهم ترین راهکارهاست.
  • فروش کالا با تخفیف های شگفت انگیز هم یکی دیگه از این راهکارها محسوب میشه. از نمونه های موفق این روش میشه به سایت فروشگاهی دیجی کالا اشاره کرد. این سایت با قرار دادن کالاهای پرفروش در صفحه اول و با ارائه تخفیف مدت دار روی اون فروش کالاها رو چند برابر می کنه.
  • وقتی که مشتری برای پرداخت هزینه اقدام می کنه، به این موضوع فکر می کنه که آیا امنیت کافی برقرار هست یا نه. حال اگه در حین پرداخت سایت شما کند باشه و یا مشکلاتی داشته باشه کاربر از خرید منصرف میشه. بنابراین، از درگاه های پرداخت امن استفاده کنین تا میزان فروش خودتون رو بالا ببرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سایت های فروشگاهی چه تاثیری بر فروش دارند؟ اطلاعاتی در مورد سایت فروشگاهی به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل اهمیت تاثیر سایت در فروش بپردازیم و راهکارهای افزایش فروش سایت فروشگاهی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سایت فروشگاهی سایتی هست که از طریق اینترنت و سایت همانند یه فروشگاه سنتی، اجناس و خدمات مختلف رو برای فروش ارائه می کنه. از جمله از تکنیک های افزایش میزان فروش سایت فروشگاهی عبارت هستن از:

  • بهره گیری از فروشگاه ساز حرفه ای
  • قیمت گذاری مناسب برای محصولات
  • ساده کردن فرایند خرید برای کاربران
  • امکان بازگشت کالا
  • شفافیت در فروش آنلاین
  • افزایش سئو سایت فروشگاهی

نظرات: