همیشه بین برنامه نویسان این بحث وجود داره که بهترین فریم ورک های برنامه نویسی ساخت سایت کدامند؟ بهتر بدون از نظر خیلی از افراد به معنی آسون بودن کار کردن با اون فریم ورک و سریع بودن اون هست. دوست دارین تا با این فریم ورک ها آشنا بشین؟ اصلا می دونین فریک ورک چیست و چه اهمیتی در برنامه نویسی داره؟ چجوری میشه با استفاده از فریم ورک طراحی سایت انجام داد؟ مزایای استفاده از فریم ورک ها چی می تونه باشه؟ چرا باید از فریم ورک ها استفاده کرد؟

امروزه فریم ورک ها به بخشی ضروری از توسعه وب تبدیل شدن، چون استانداردهای برنامه های کاربردی وب همیشه در حال افزایش هستن و پیچیدگی فناوری های مورد استفاده برنامه نویسان هم افزایش پیدا می کنه. انتخاب بهترین فریم ورک های برنامه نویسی برای طراحی سایت یکی از چالش ها و دغدغه های برنامه نویسان برای ساخت و طراحی سایت هست. شما هم باید برای طراحی سایت با این فریم ورک ها آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین فریم ورک های برنامه نویسی ساخت سایت کدامند؟ اطلاعاتی در مورد فریم ورک یا Framework به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین فریم ورک های طراحی سایت بپردازیم و مزایای استفاده از فریم ورک رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ابزارها آشنا بشین.

فریم ورک چیست و چرا در برنامه نویسی اهمیت دارد؟

فریم ورک چیست

اگه در حوزه طراحی سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم فریم ورک یا Framework رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که فریم ورک چیست و چرا در برنامه نویسی اهمیت دارد؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که فریم ورک در لغت به معنی چارچوب هست. کاربرد فریم ورک در برنامه نویسی در قسمت راهنمایی و پشتیبانی ساختارهای یه برنامه هست. فریم ورک یا چارچوب ابزاری هست که اجزا یا راه حل های آماده ای رو به برنامه نویس ارائه میده. اصلی ترین مزیت فریم ورک ها سرعت بخشیدن هست که این فرایند هم در روند برنامه نویسی و هم در فرایند خروجی و اجرا صورت می گیره.

جالب اینجاست که بدونین فریم ورک ها مجموعه ای از چارچوب ها و ساختارها هستن که توسط بهترین برنامه نویسان جهان به صور مجموعه ای از کدها و ابزارهای پیش ساخته ارائه میشن. هدف این چارچوب ها بالا بردن سرعت برنامه نویسی و پرهیز از دوباره نویسی کدهاست. فریم ورک ها از مفیدترین ابزارهایی محسوب میشن که توسعه دهنده ها در کارهای روزمره خودشون از اون ها استفاده می کنند. اون ها نه تنها باعث میشن زمان بسیاری از کارتون ذخیره کنین، بلکه کارهای تکراری و خسته کننده رو هم از شما دور می کنند.

بیشتر بخوانید: سایت شرکتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مزایای استفاده از فریم ورک چیست؟

مزایای استفاده از فریم ورک

همونطور که گفتیم، فریم ورک ها از مفیدترین ابزارهایی به شمار میان که توسعه دهنده ها در کارهای روزمره خودشون از اون ها استفاده می کنند. اون ها نه تنها باعث میشن زمان زیادی رو از کارتون ذخیره کنین، بلکه کارهای تکراری و خسته کننده رو هم از شما دور می کنند. استفاده از چنین فریم ورک هایی باعث میشه تا خطاهای مربوط به پروژه ای که از اول در حال توسعه اون هستین به مراتب کاهش بدین.

  • یکی از مزایای استفاده از فریم ورک ها این هست که در فریم ورک های طراحی سایت امکانات زیادی به صورت پیش فرض قرار داده شده و شما می تونین از اون ها استفاده کنین. به این ترتیب، علاوه بر صرفه جویی در زمان دقت در برنامه نویسی هم افزایش پیدا کنه.
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از فریم ورک ها این هست که با استفاده از فریم ورک ها کدهای مرتب و منظم و خواناتری خواهین داشت.
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از فریم ورک ها این هست که با کمک فریم ورک ها دیگه لازم نیست زمانی رو صرف کارهای تکراری کنین و می تونین روی بخش های مهم تر پروژه متمرکز بشین.
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از فریم ورک ها این هست که استفاده از FrameWork این هست که باعث میشه زمان کمتری صرف کنین و این مسئله به کاهش هزینه های اتمام کار کمک می کنه.

مقاله پیشنهادی: فروشگاه آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟

معرفی 5 مورد از بهترین فریم ورک های طراحی سایت

5 مورد از بهترین فریم ورک های طراحی سایت

فریم ورک ها همیشه بحث برانگیز هستن که کدوم فریم ورک بهتر و توانمند تر هست و یا کدوم فریم ورک سریع تر شاید هم آسون تر بودن اون ملاک انتخاب برنامه نویس باشه. البته قابل توجه هست که برای انتخاب از چه منظری به فریم ورک نگاه کنین، هدفتون و مسیرتون بهترین چیزی هست که این انتخاب رو بهتر و دقیق تر می کنه. فریم ورک های زیادی وجود دارن که هر کدوم از اون ها مزیت ها و معایب خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین فریم ورک های طراحی سایت بپردازیم.

1.لاراول (Laravel)

یکی از بهترین فریم ورک های طراحی سایت، لاراول یا Laravel هست که پراستفاده ترین زبان PHP محسوب میشه. در حال حاضر بعد از ASP.NET در بیشتر شرکت های ایرانی از این فریم ورک استفاده میشه. فریم ورک لاراول مبتنی بر معماری MVC نوشته شده و به این معروف هست که با حداقل مقدار کد میشه به امکانات خوبی رسید، اگه زمان خیلی کمی دارین و می خواهین روند پیشرفت پروژه خیلی سریع باشه می تونین لاراول رو انتخاب کنین.

2.ASP.NET Core

یکی دیگه از بهترین فریم ورک های طراحی سایت، ASP.NET Core هست که زیرمجموعه فریم ورک دات نت کور محصول شرکت مایکروسافت هست که به صورت Open Source توسعه داده میشه. دات نت فریم ورک قدمت زیادی داره و طرفداران پروپا قرص خودش رو داره. البته این موضوع با بازنویسی از صفر تا صد دات نت توسط مایکروسافت در قالب NET Core چندین برابر شد و برنامه نویسان خیلی زیادی رو به سمت این فریم ورک کشوند و جامعه اون خیلی بزرگ تر از سابق شد.

3.انگولار (Angular)

بهترین فریم ورک های طراحی سایت

یکی دیگه از بهترین فریم ورک های طراحی سایت، انگولار یا Angular هست که زیرمجموعه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپتی قرار داره و توسط شرکت گوگل فول بزرگ تکنولوژی پشتیبانی میشه. این فریم ورک توسعه یافته Angular.js هست و در نسخه دوم JS رو حذف کرد و با اسم Angular خالی عرضه شد. انگولار یکی از بهترین و بزرگترین فناوری هایی هست که به صورت SPA یا همون برنامه وب تک صفحه ای عمل می کنه. عموما کدهای نوشته شده انگولار به زبان TypeScript هستن که در نهایت به Java Script تبدیل میشن.

4.اکسپرس (Express)

اکسپرس یا Express هم یکی دیگه از بهترین فریم ورک های سریع و سبک از دنیای Node.js هست که مورد توجه خیلی از توسعه دهنده قرار گرفته. این فریم ورک طیف گسترده ای از ماژول ها رو در یه پکیج منیجر نود یا همون NPM داره. فریم ورکی که بر پایه جاوا اسکریپت به صورت متن باز و رایگان توسعه داده میشه. با اکسپرس جی اس اتفاق جالبی که می افته که هم در سمت کلاینت و هم در سمت سرور میشه کد نوشت و دو منظوره باشه. جائا اسکریپتی که به سمت سرور نفوذ کرده و همه کارها رو به دوش می کشه.

5.ری اکت (React)

ری اکت یا React هم یکی دیگه از بهترین فریم ورک های متعلق به فیسبوک هست و توسط شرکت تراز اول دنیا توسعه داده میشه. توجه داشته باشین که React فقط یه فریم ورک نیست و همونطور که خود فیسبوک هم اعلام کرده، یه کتابخونه جاوا اسکریپت منبع باز هست، از این کتابخونه برای مدیریت لایه سمت کاربر استفاده میشه و برای مدیریت المان های نمایشی سمت وبسایت استفاده میشه که همانند انگولار به صورت SPA عمل می کنه و برنامه های تک صفحه ای ایجاد می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین فریم ورک های برنامه نویسی ساخت سایت کدامند؟ اطلاعاتی در مورد فریم ورک یا FrameWork به شما ارائه کنیم و به معرفی 5 مورد از بهترین فریم ورک های طراحی سایت بپردازیم تا این زبان ها رو بشناسین. همونطور که گفتیم، فریم ورک ها برای طراحی و برنامه نویسی سایت بسیار سازگار هستن و از این رو امروزه بیشتر توسعه دهنده های سایت از اون ها استفاده می کنند. به زبان ساده میشه گفت که فریم ورک کار با زبان برنامه نویسی رو آسون تر و روان تر می کنه و روند توسعه رو خیلی افزایش میده.

نظرات: