یکی دیگر از بخش‌های مهم کسب و کارهای اینترنتی ساخت لوگو مناسب برای کسب و کارمان است. لوگو به نوعی شناسنامه کسب و کار ما و یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در برند سازی است. داشتن یک لوگوی مناسب با کسب و کار شما می‌تواند بسیار مؤثر باشد. امروز در میان بزرگان عرصه علم و تکنولوژی مشاهده می‌کنید که هیچ کسب و کاری بدون لوگو نیست. همین برای بیان اهمیت داشتن یک لوگو کافی است. امروز می‌خواهیم در این مقاله از مباحث طراحی سایت بیشتر در مورد اهمیت لوگو برای کسب و کار و اینکه شما چرا به طراحی لوگو نیاز دارید بپردازیم.

لوگو چیست؟

لوگو چیست؟

لوگو یا آرم تجاری یا همان آرم را می‌توان یک طرح گرافیکی متشکل از تصویر و نوشته بیان کرد که به توضیح و شناساندن یک کسب و کار می‌پردازد. لوگو تصویری است که مرتبط با کسب و کار مورد نظر طراحی شده و به عنوان شناسنامه و عنصری برای شناساندن کسب و کار و برند سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوگو باید جوری طراحی شده باشد که مرتبط با کسب و کار شما بوده و بتواند کسب و کار شما را به بهترین نحو ممکن توضیح دهد.

مقاله پیشنهادی: کسب و کار آنلاین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خصوصیات یک لوگوی خوب :

در طراحی لوگو برای کسب و کار خود باید یک سری خصوصیات را در نظر بگیرید. در ادامه به تعدادی از این خصوصیات اشاره می‌کنیم.

·زیبا و ساده بودن

باید تلاش کنید در کنار زیبا بودن یک طرح لوگو به سادگی آن نیز توجه کنید. در طراحی لوگو باید از طرح‌های ساده و زیبا و بدون پیچیدگی استفاده شود، طوری که فهم آن برای مشتری آسان باشد.

·گویا و مرتبط بودن

طرح لوگوی شما باید توانایی این را داشته باشد تا به بهترین نحو کسب و کار شما را شرح دهد و مرتبط با کسب و کار شما باشد. به خاطر سپردن آن آسان باشد. و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به محصولات ارائه شده از طرف شما دلالت کند به‌طوری که مشتری با دیدن لوگوی شما بتواند نوع کسب و کار شما را حدس بزند.

·انعطاف پذیری

تغییر لوگو به شدت می‌تواند برای اعتبار سایت زیان آور باشد. لذا باید در طراحی لوگو به مورد توجه داشت که امکان تغییر در لوگو ممکن نیست و طراحی آن باید طوری باشد که در ثورت تغییرات جزئی در سایت و یا کسب و کار کارایی خود را از دست ندهد.

·جلب توجه مشتری

لوگو باید به صورت خاص و زیبا، طوری طراحی شود که توجه مشتری را به خود جلب کند و برای مشتری جالب باشد. امروزه استفاده از روش‌های ساده برای جلب توجه مشتری یکی از مهم‌ترین مسائل در عرصه رقابتی کسب و کارهاست، لذا ایجاد جلب توجه نسبت به کسب و کار یکی از فاکتورهای مهم است که باید مورد توجه باشد.

روش های طراحی لوگو :

روش های طراحی لوگو

طراحی لوگوی حرفه‌ای نیاز به دانش کافی در زمینه طراحی و گرافیک دارد. شما برای انجام این کار لازم است از متخصصین این زمینه کمک بگیرید. در کنار این روش می‌توانید از سایت‌هایی که کار طراحی لوگوی برای کسب و کار شما را به صورت آنلاین انجام می‌دهند کمک بگیرید.

نتیجه گیری :

امروز شما در عرصه رقابتی کسب و کارهای اینترنتی و فیزیکی، نیاز به استفاده از تمام روش‌هایی که بتواند باعث جلب توجه مشتری و جذب آنها به سمت کسب و کار شما شود دارید. در میان بی نهایت روش‌های ساده برای این کار، می‌توان یکی از موثر ترین آنها را طراحی لوگو در نظر گرفت. طراحی یک لوگوی خوب در کنار ساده بودن نیاز به حساسیت بالایی دارد تا بتوان به بهترین شکل طراحی و مورد استفاده قرار گیرد. شاید در ابتدا، طراحی و داشتن یک لوگو برای کسب و کار خود را چیز ساده‌ای در نظر بگیرید که اهمیت چندانی ندارد و شاید در مراحل راه اندازی کسب و کار خود پایین‌ترین اولویت را برای آن قائل باشید. اگر این‌طور است باید بگویم که سخت در اشتباه هستید.

باید اشاره کنیم که برندهایی که امروز در کسب و کارهای جهانی به محبوبیت بالایی رسیده‌اند، همه آنها یک وجه مشترک دارند، آن هم استفاده از یک لوگوی مناسب، به یاد ماندنی و جذاب برای کسب و کار آنهاست. طرحی که در اوج سادگی به شکل خاص و با جذابیت مثال زدنی می‌تواند کسب و کار آنها را به جهان معرفی کرده، نظر عموم مردم دنیا را به خود جلب کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که طراحی لوگو برای کسب و کار خود یکی از مهم‌ترین قسمت‌های راه اندازی یک کسب و کار است.

نظرات: