فروشگاه آنلاین یا Online Shop؛ خرید کالا یا خدمات بر بستر اینترنت! آیا چیزی در مورد فروشگاه های آنلاین شنیدین؟ اصلا می دونین فروشگاه اینترنتی چیست؟ چرا کسب و کارها باید از فروشگاه اینترنتی بهره ببرن؟ فروشگاه های اینترنتی چه مزایا و معایبی دارن؟ روش کار فروشگاه آنلاین چگونه است؟ چطوری باید اقدام به طراحی سایت فروشگاه آنلاین کرد؟ آیا دوست دارین تا واسه خودتون فروشگاه اینترنتی داشته باشین؟ چجوری می تونیم به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم و خریدهای خودمون رو انجام بدیم؟

فروش اینترنتی امروزه به یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کارها تبدیل شده. همه کسب و کارها همه تلاش خودشون رو در راستای فروش بیشتر محصولات و خدمات خودشون به کار می گیرن. صاحبان مشاغل مختلف تا چندی پیش گوش به زنگ اخبار و اطلاعات حوزه کسب و کار خودشون بودن و کاملا رقابی خود و بازار رو رصد می کردن. افراد زیادی برای خودشون فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ راه اندازی کردن و از این طریق درآمد به دست میارن. شما هم می تونین از این راه سود به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله فروشگاه آنلاین چیست؟ اطلاعاتی در مورد فروشگاه آنلاین یا Online Shop به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب فروشگاه های آنلاین بپردازیم و نکات امنیتی مهم درباره فروشگاه های اینترنتی رو مورد بررسی قرار بدیم.

فروشگاه آنلاین چیست؟

فروشگاه آنلاین چیست؟

در حال حاضر دیگه کسی وجود نداره که با مفاهیم فروشگاه آنلاین یا Online Shop مواجه نشده باشه. البته تعداد زیادی از افراد هنوز دید کلی نسبت به فروشگاه های آنلاین دارن و از خیلی از مسائل آگاه نیستن. شاید واسه شما این سوال پیش بیاد که فروشگاه آنلاین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که فروشگاه آنلاین به سایتی گفته میشه که مجموعه ای از اطلاعات محصولات رو برای کاربران نشون داده و با استفاده از اتوماسیون های برنامه نویسی امکان خرید و سفارش کالا رو به مشتری میده. در فروشگاه آنلاین هر کالایی می تونه برای فروش باشه و اینجور نیست که حتما باید کالای فیزیکی فروخت، بلکه می تونین کالا و خدمات هم بفروشین!

جالب اینجاست که بدونین در فروشگاه های آنلاین محصولات به صورت فیزیکی و مجازی رد و بدل میشن، ولی همه کاربران زمانی که از طریق فضای اینترنت وارد فروشگاه اینترنتی میشه، می خوان خیلی زود به هدف خودشون برسن و با دنبال کردن دسته بندی محصولات مرتبط می خوان محصول مورد نظر خودشون رو پیدا کنند و حتی در مورد اون نظرات خودشون رو هم بیان می کنند. شم قبل از خرید می تونین از نظرات کاربران سایت هم استفاده کنین و ببینین که مشتریان درباره محصولات و کالاهای اون فروشگاه چیزی رو میگن. یکی از مواردی که قبل از استفاده از فروشگاه های آنلاین باید مورد توجه قرار بگیره، امنیت سایت مورد نظر هست.

مزایا و معایب فروشگاه های آنلاین چیست؟

مزایا و معایب فروشگاه های آنلاین

همونطور که گفتیم، فروشگاه آنلاین در اصل سایتی هست که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی به خرید و فروش کالاها و محصولات مختلف می پردازه. در حال حاضر فعالیت فروشگاه های آنلاین در حوزه وسیع تری گسترش پیدا کرده؛ بنابراین، امکان پرداخت هزینه بلیط سفر و همچنین خدمات بانکی مختلف هم وجود داره. استفاده از فروشگاه های آنلاین مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب فروشگاه های آنلاین بپردازیم.

مزایای استفاده از فروشگاه های آنلاین

  • یکی از مزایای استفاده از فروشگاه های آنلاین، انتخاب بهترین محصول با توجه به نظرات کاربران هست. شما می تونین قبل از خرید، با خوندن نظرات سایر افراد کیفیت کالای مورد نظر خودتون رو بررسی کنین.
  • امکان پرداخت اینترنتی و همچنین پرداخت در آدرس مشتری
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از فروشگاه های آنلاین، صرفه جویی در زمان هست. به عبارت دیگه، شما برای خرید محصولات و کالاها نیاز نیست در خیابون ها به ترافیک بیفتین. بلکه می تونین خیلی راحت در هرجایی که باشین به سایت فروشگاه مراجعه کرده و خریدهای خودتون رو انجام بدین.
  • دریافت محصول به آسانی و درب منزل
  • راحتی در خرید محصول
  • مطالعه همه اطلاعات محصول قبل از خرید

بیشتر بخوانید: سایت شرکتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

معایب استفاده از فروشگاه های آنلاین

  • یکی از معایب استفاده از فروشگاه های آنلاین این هست که بعضی مواقع برخی از محصولات فیزیکی دچار عیب میشن. قبل از خرید، قوانین فروشگاه اینترنتی مورد نظر خودتون رو بخونین و مطمئن بشین که مسئولیت اینجور مشکلاتی رو به عهده می گیرن.
  • خرید بعضی از لوازم مثل عینک، لباس و... ممکنه اونجور که در عکس های موجود در سایت خوشگل به نظر میرسه برای خریدار خوب نباشه.
  • یکی دیگه از معایب استفاده از فروشگاه های آنلاین این هست که بعضی از فروشنده های اینترنتی کلاهبردار هستن و باید به نماد اعتماد الکترونیکی که در پایین سایت ها درج شده توجه کرد.

نکات امنیتی مهم درباره فروشگاه های اینترنتی

نکات امنیتی مهم درباره فروشگاه های اینترنتی

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید و فروش در فروشگاه های اینترنتی زیر نظر بگیرین، امنیت سایت فروشگاهی هست. بهتره بدونین کلاهبردارها همه جا در کمین نشستن و می خوان جیب شما رو بزنن. بنابراین، همیشه موقع خرید از فروشگاه های آنلاین حواستون رو 6 دانگ جمع کنین. شما برای بررسی امنیت فروشگاه آنلاین مورد نظر خودتون باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. برخی از نکات امنیتی مهم درباره فروشگاهی های اینترنتی عبارت هستن از:

·نماد اعتماد الکترونیکی

یکی از نکات امنیتی مهم درباره فروشگاه های اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی هست که یه گواهینامه دیجیتالی هست که از طرف وزارت صنعت و معدن جمهوری اسلامی ایران صادر میشه. فرایند گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی مثل هفت خوان رستمه و هر کسی نمی تونه به همین سادگیا این نمادها رو بگیره، چون مدارک و شرایط خاصی نیاز داره. پس اگه یه فروشگاهی نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشه تا حد زیادی قابل اعتماد هست.

·شهرت فروشگاه اینترنتی

یکی دیگه از نکات امنیتی مهم درباره فروشگاه های اینترنتی، شهرت فروشگاه اینترنتی هست. قطعا کسی که زیاد تبلیغات می کنه، نمی تونه به این راحتی ها کلاهبردار باشه. تبلیغات در تلویزیون به راحتی روزنامه و اینترنت نیست و باید مدارک معتبری از فروشگاه مورد نظر دریافت بشه. به این ترتیب، اگه فروشگاهی در تلویزیون تبلیغات کرده و به طور وسیعی در اینترنت هم تبلیغات کرده نمی تونه کلاهبردار باشه و قابل اعتماد هست.

·امکان پرداخت در محل COD

یکی دیگه از نکات امنیتی مهم درباره فروشگاه های اینترنتی، امکان پرداخت در محل COD هست. هر فروشگاهی که بخواد با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران کار کنه باید مدارک کامل و معتبری از صاحب فروشگاه به اداره پست ارائه کنه. یعنی راه فراری نداره! بنابراین، اگه فروشگاهی با اداره پست همکاری کنه، می تونین بهش اعتماد کنین و خریدهای خودتون رو با خیال راحت انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: کسب و کار آنلاین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله فروشگاه آنلاین چیست؟ اطلاعاتی در مورد فروشگاه های آنلاین یا Online Shop به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب فروشگاه های آنلاین بپردازیم و نکات امنیتی مهم درباره فروشگاه های اینترنتی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، فروشگاه اینترنتی، سایت هست که شما می تونین در اون محصولات و کالاهای مورد نیاز خودتون رو خرید و فروش کنین. همچنین شما می تونین برای کسب درآمد اقدام به طراحی سایت فروشگاه آنلاین کرده و با توسعه کسب و کار خودتون درآمد زیادی به دست بیارین.

نظرات: