تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ اصلا می دونین منظور از کلمات کلیدی چیست؟ چرا تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی مهمه؟ در زمان شناسایی ارزش کلمات کلیدی به چه نکاتی باید توجه داشته باشین؟ به نظر شما کاربران چه عبارتی رو بیشتر سرچ می کنند؟ چجوری میشه ارزش کلمات کلیدی رو شناسایی کرد؟

اگه به دنبال افزایش ترافیک سایتتون هستین، قبل از هر چیزی باید از ابزار تحقیق کلمه استفاده کنین تا بتونین از سلیقه ها و نیازهای کاربران مطلع بشین. وقتی از کلمه کلیدی در سئو سایت صحبت می کنیم، منظورمون فقط یه کلمه یا عبارت نیست، بلکه منظورمون عبارت ها و سوال هایی هست که مخاطب برای پیدا کردن جوابشون از اون ها استفاده می کنه. هر کلمه یا عبارت کلیدی بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی محتوا هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی، اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های شناسایی ارزش کلمات کلیدی بپردازیم تا با این تکنیک ها آشنا بشین.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی چیست؟

اگه به تازگی در زمینه تولید محتوا یا سئو سایت فعالیت خودتون رو شروع کرده باشین، حتما این سوال واستون پیش اومده که کلمات کلیدی چیست چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کلمات کلیدی یا Keywords در اصل همون ایده و موضوعاتی هستن که کاربر رو از محتوای سایت باخبر می کنند. به عبارت دیگه، منظور از کلمه کلیدی عبارتی هست که در زمان سرچ در گوگل، به کار می بریم. اگه بخواهین کل محتوای یه مقاله رو درکوتاه ترین شکل ممکن خلاصه کنین، عبارت به دست اومده همون کلمه کلیدی میشه.

جالب اینجاست که بدونین پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از اصول مهم در هر استراتژی سئو هست و پیدا کردن اون باعث میشه با برنامه بهتری استراتژی محتوایی خودتون رو پیاده سازی کنین. به عبارت ساده تر، قبل از اینکه شما بخواهین محتوای مناسبی رو به وجود بیارین، باید کلمات و عبارتی که مخاطبانتون جستجو می کنند رو پیدا کنین. عبارات جستجوی اون ها، همون کلمات کلیدی محتوای سایت شما میشه. بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، بر اساس اون ها می تونین محتوای مفید و با کیفیتی تولید کنین و مخاطبان بیشتری رو جذب ساییتون کنین.

بیشتر بخوانید: کلمه کلیدی چیست و چگونه انتخاب می شود؟

چرا پیدا کردن کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

توجه داشته باشین که پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، یه شروع عالی برای بهینه سازی یه سایت هست، چون مشخص می کنه مخاطبان هدف از چه عبارت هایی برای جستجو استفاده می کنند. پیدا کردن کلمات نامناسب و ایجاد یه لیست کم ارزش باعث میشه ترافیکی به سایت شما وارد نشه. بنابراین، سعی کنین کلماتی رو انتخاب کنین که ارزشمند هستن و مخاطبین بیشتری رو به سایت شما سرازیر می کنند. هرچند پیدا کردن کلمات کلیدی زمان بر هست، ولی با انجام اون می تونین مطمئن بشین که سایتتون بر اساس کلمات و عبارات ارزشمندی بهینه سازی میشه.

تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی فرایند شناسایی کلمات و عبارت هایی هست که افراد به ویژه مشتریان هدف شما در زمان انجام جستجو در موتور جستجو تایپ می کنند. زمانی که این کلمات رو شناسایی کردین، می تونین با زبان مخاطب هدف خودتون آشنا بشین. روش های مختلفی برای شناسایی ارزش کلمات کلیدی وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی بپردازیم تا با این موارد آشنایی لازم رو داشته باشین.

  • پیشنهادات گوگل را جدی بگیرید

یکی از تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی این هست که پیشنهادات گوگل رو جدی بگیرین. اگه دقت کرده باشین، همیشه پیشنهادات گوگل در دو حالت به شما نشون داده میشه. حال اول شامل زمانی هست که شما در حال وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجوی گوگل هستین که گوگل در پایین عباراتی که تایپ می کنین، کلمات کلیدی ارزشمند رو به شما نشون میده و حالت دوم شامل زمانی هست که عبارت مورد نظر خودتون رو در کادر جستجو وارد کردین و اینتر رو زدین. در این حالت کلمات کلیدی در انتهای صفحه به شما نشون داده میشه.

مقاله پیشنهادی: ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی؛ معرفی 10 ابزار رایگان و کاربردی

  • استفاده از ابزار Keyword Planner

یکی دیگه از تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی این هست که با استفاده از ابزار Keyword Planner میزان جستجوی کلمات کلیدی رو بررسی کنین. این ابزار میزان جستجو و سطح رقابت کلمات کلیدی که در اون وارد کنین رو به شما نشون میده. البته گوگل کمی کار با این ابزار رو در سرویس تبلغات خودش سخت کرده جوری که باید در این سرویس یه کمپین تبلیغاتی بسازین تا بتونین از این ابزار کاربردی برای بررسی و سنجیدن میزان جستجو و سطح رقابت کلمات کلیدی مختلف استفاده کنین.

  • به دنبال کلمات کلیدی طولانی ارزشمند باشید.

یکی دیگه از تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی این هست که به دنبال کلمات کلیدی طولانی ارزشمند باشین. بهتره بدونین کلمات کلیدی توسط کاربران یا به صورت طولانی وارد کادر جستجو میشن و یا به صورت کوتاه. بنابراین، کلمات کلیدی به دو دسته طولانی و کوتاه تقسیم میشن. باورتون نمیشه که بیش از 70 درصد از کاربران کلمات کلیدی رو به صورت عبارت های طولانی وارد می کنند. بنابراین، توصیه می کنیم تا در زمان استفاده از کلمات کلیدی، از عبارت های طولانی استفاده کنین تا ترافیک سایت خودتون رو بالا ببرین.

  • زیر نظرش گرفتن رقبا

زیر نظر گرفتن رقبا هم یکی دیگه از روش های شناسایی ارزش کلمات کلیدی هست. جوری که سایت اون ها رو آنالیز کنین و ببینین که بیشتر از چه کلمات کلیدی اصلی استفاده کرده. بعدا با استفاده از ابزارهایی که به شما معرفی کردیم، میزان جستجو و رقابت پذیری اون کلمات کلیدی رو بررسی کنین و اگه به نتیجه خوبی رسیدین، شما هم از اون کلمات کلیدی در محتوای سایت خودتون استفاده کنین تا بتونین رتبه سئو سایت خودتون رو بر اساس کلمات کلیدی در موتورهای جستجو بالا ببرین.

مقاله پیشنهادی: نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی، اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های شناسایی ارزش کلمات کلیدی بپردازیم تا با این تکنیک ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از اصول مهم در هر استراتژی سئو هست و پیدا کردن اون باعث میشه با برنامه بهتری استراتژی محتوایی خودتون رو پیاده سازی کنین. شما می تونین با استفاده از تکنیک های مختلفی ارزش کلمات کلیدی مورد نظر خودتون رو شناسایی کنین. از جمله از این روش ها می تونیم به زیر نظر گرفتن رقبا، دنبال کردن کلمات کلیدی طولانی، جدی گرفتن پیشنهادات گوگل و.... اشاره کنیم.

نظرات: