ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی کدامند؟ چجوری میشه از ابزار کلمات کلیدی برای دیده شدن کمک گرفت؟ پیدا کردن کلمات کلیدی پر جستجو یکی از قسمت های سخت در زمینه بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو یا سئو هست که در بسیاری از مواقع وب سایت ها درباره محصولات خود و کسب کارشون توضیحاتی رو ارائه میده، ولی کسانی که به دنبال این محصولات هستن در موتورهای جستجو دنبال کلمات کلیدی دیگه ای برای رسیدن به این محصولات هستن. به همین دلیل انتخاب کلمات کلیدی مناسب شانس خیلی زیادی برای ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجو در زمان سرچ کاربران به همراه داره. بنابراین، شما باید بتونین کلمات کلیدی مناسبی رو انتخاب کنین تا با کمک اون ها در رتبه های صفحه نتایج گوگل دیده بشین.

یکی از دغدغه ها و چالش هایی که افراد در زمینه سئو با اون دست و پنجه نرم می کنند، انتخاب کلمات کلیدی هست. این کار رو میشه به عنوان مهم ترین و اصلی ترین قدم برای سئو سایت و بهینه سازی محسوب کرد. شما می تونین با انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی، نقش مهمی در سایت خودتون داشته باشین. برای این کار هم باید از ابزارهای مختلفی کمک بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی، اطلاعاتی در مورد کلمه کلیدی به شما ارائه کنیم و به معرفی 10 ابزار رایگان و کاربردی برای انتخاب کلمات کلیدی بپردازیم تا با این ابزارها آشنایی داشته باشین و بتونین کلمات کلیدی خوبی رو انتخاب کنین.

پیشنهاد ما برای مطالعه: کلمه کلیدی چیست و چگونه انتخاب می شود؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوا یا سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کلمات کلیدی یا Key Words رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کلمه کلیدی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کلیدواژه هایی که در موتور جستجو توسط کاربران سرچ یا جستجو میشن، کلمه کلیدی هستن. محتوانویسان مطالب خودشون رو حول یه کلمه کلیدی می نویسن. در اصل کلمه کلیدی خلاصه و چکیده یه متن هست که اهمیت زیادی در سئو یا بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو داره و محتوانویسان از اون در مطالب خودشون استفاده می کنند. توجه داشته باشین که کلمات کلیدی باعث میشه زمانی که مخاطب به دنبال اطلاعاتی از کسب و کار شما هست، در نتایج جستجو نشون داده بشه.

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

امروزه کسب و کارهای اینترنتی بعد از طراحی سایت خود برای شروع سئو سایت خودشون نیازمند محتوای قدرتمند و اصولی هستن. اولین و مهم ترین قدم برای پیاده سازی این استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی سایت هست. برای این کار هم باید نکات مهمی رو زیر نظر داشته باشین. از جمله از این نکات میشه به موارد زیر اشاره کرد:

• انتخاب بهترین کلمات کلیدی و ارزش برند

• انتخاب کلمه کلیدی بر اساس ترند

• انتخاب بهترین کلمات کلیدی بر اساس میزان جستجو

معرفی بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

معرفی بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

در گذشته نیاز بود برای پیدا کردن بهترین استراتژی کلمات کلیدی ساعت ها وقت گذاشت، ولی امروزه با توسعه ابزارها سرعت کار نسبت به گذشته خیلی سریع تر و آسون تر شده. برای اینکه همه چیز مقرون به صرفه باشه، می تونین از ابزارهای جایگزین که ارزون قیمت یا کاملا رایگان هستن، استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی بپردازیم تا با این ابزارها آشنایی داشته باشین و بتونین کلمات کلیدی خوبی رو برای محتواهای خودتون انتخاب کنین.

• Keyword Planner

یکی از بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی، پلتفرم Keyword Planner هست که این ابزار با اطلاعات ارزشمندی که ارائه میده می تونه به شما در برداشتن اولین گام ها در مسیر تحقیق و آنالیز کمک کنه. بهتره بدونین این ابزار کاربردی، اساسا برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب به کاربران کمپین های پول پلتفرم AdWords طراحی شده، ولی می تونین از اون برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک هم استفاده کنین. این ابزار حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر اون ها رو نشون میده.

• Bing Webmaster Tools

یکی دیگه از بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی، پلتفرم Bing Webmaster Tools هست که یکی از سرمایه های شرکت مایکروسافت محسوب میشه که می تونه در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب محتوا به شما کمک زیادی کنه. با درج کلمه کلیدی مورد نظر در قسمت Keyword Research وبمستر تولز موتور جستجوی بینگ می تونین کلمات کلیدی مشابه با اون رو به همراه تعداد روند جستجو مشاهده کنین. علاوه بر این، امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی هم وجود داره.

• KWFinder

یکی دیگه از بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی، ابزار KWFinder اطلاعات توام با جزئیات سودمندی رو در رابطه با هر کلمه کلیدی ارائه میده. از جمله روند جستجو، حجم جستجوی ماهانه در 12 ماه اخیر، میانگین هزینه تبلیغات کلیکی گوگل، میزان رقابت و دشواری کلمه کلیدی، برای شروع کافی هست که کلمات مطلوب و هدف خودتون رو در کارد مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام تحقیق کلمه کلیدی رو انتخاب کنین. بهتره بدونین که با وجود زبان فارسی، کشور ایران در فهرست زبان های این ابزار وجود نداره.

• Google Search Console

یکی دیگه از بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی، ابزار Google Search Console هست. بخش مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی، قسمت تجزیه و تحلیل آمار جستجو هست که در قسمت کنسول جستجوی جدید گوگل قرار داره و جزئیات کاملی از کلمات کلیدی که در 90 روز گذشته کلیک خوردن رو نشون میده. مزیت گوگل نسبت به بینگ این هست که می تونین فیلترهای مختلفی رو بر روی اطلاعاتی که نشون میده اعمال کنین تا نتایج معنی داری در اختیار داشته باشین و بازخورد بهتری دریافت کنین.

• Answer The Public

بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

یکی دیگه از انواع ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی، ابزار Answer The Public هست که روش کار این سایت به این ترتیب هست که با کلمه کلیدی شما سوال می سازه و سپس با استفاده از ابزار Google Suggest فهرستی از سوالاتی که احتمالا مخاطب شما به دنبال پاسخ اون هاست رو تولید می کنه. البته توجه داشته باشین از اونجایی که این سایت مبتنی بر زبان انگلیسی هست، معمولا زیاد به درد کاربر ایرانی نمی خوره، ولی معمولا بخش انتهایی اون پیشنهادات خوبی ارائه میده که توجه به اون برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی خالی از لطف نمیشه.

• Moz Keyword Explorer

یکی دیگه از انواع ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی، ابزار Moz Keyword Explorer هست. البته این ابزار پولی هست، ولی در بخش رایگان اون می تونین ماهانه از خدمات اون استفاده کنین. این ابزار تا حداقل ده هزار کلمه پیشنهادی رو همراه با تجزیه و تحلیل SEPR به شما ارائه میده. علاوه بر این ویژگی شما می تونین به اطلاعات مربوط به سختی هر کلمه و رقابت در اون دست پیدا کنین. این ابزار ویژگی های دیگه رو هم در مورد سایت شما و حتی رقیب هاتون هم به شما ارائه میده و به همین دلیل هست که به یکی از بهترین ابزارها در حوزه سئو تبدیل شده.

• Google Trends

یکی دیگه از انواع ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی، ابزار Google Trends هست. موتور جستجوگر گوگل ممکنه Google Trends رو به عنوان ابزار جستجوی کلمات کلیدی طراحی نکرده باشه، ولی برای خیلی از متخصصان سئو این دقیقا همون چیزی هست که دنبالش می گردن. برخلاف سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که تاکنون در مورد اون ها صحبت کردیم. گوگل ترند در اصل کلمات کلیدی رو برای شما پیشنهاد نمی کنه، در عوض علاقه قبلی و فعلی کاربران گوگل رو به عبارت یا موضوع جستجو انتخابی شما نشون میده.

• Keywordtool.io

یکی دیگه از انواع ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی، ابزار Keywordtool.io هست که یه نسخه رایگان داره که به کمک اون می تونین با وارد کردن یه کلمه کلیدی، کلمات کلیدی مشابه با اون رو ببینین و ایده های خوبی بگیرین. این ابزار مزایای زیادی به همراه داره که از جمله از این مزایا می تونیم به پشتیبانی از زبان فارسی در فهرست زبان های این ابزار اشاره کنیم. شما می تونین با استفاده از این ابزار کلمات کلیدی مناسب برای محتواهای خودتون رو انتخاب کنین و محتواهای سئو شده در سایت منتشر کنین.

• Spyfu

یکی دیگه از انواع ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی، ابزار Spyfo هست که به صورت رایگان عمل می کنه و برای تحقیق درباره کلمات کلیدی هست که میشه از دو طریق از اون استفاده کرد. با وارد کردن ادرس یه سایت کلمات کلیدی اصلی که اون سایت از طریق تبلیغات پولی و جستجوی طبیعی یا ارگانیک به وسیله اون ها در نتایج جستجو ظاهر میشه رو نشون میده که در اینجا می تونین ادرس سایت های خودتون یا سایت های رقیب رو وارد کنین و بدونین که بهتره از کدوم کلمه کلیدی در محتوا استفاده کنین.

• Ubersuggest

یکی دیگه از انواع ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی، ابزار Ubersuggest هست که با تکیه بر اطلاعات Google Suggest می تونه برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک می کنه. برای این کار کافیه تا یه کلمه کلیدی رو در کادر مربوطه وارد کنین تا فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه یه نمودار و سایت هایی که بالاترین رتبه رو برای اون کلمه دارن، نشون داده بشه. این ابزار مدعی هست که کلمات کلیدی جدیدی رو ارائه می کنه که حتی در Keyword planner گوگل هم وجود ندارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی، اطلاعاتی در مورد کلمه کلیدی به شما ارائه کنیم و به معرفی 10 ابزار رایگان و کاربردی برای انتخاب کلمات کلیدی بپردازیم تا با این ابزارها آشنایی داشته باشین و بتونین کلمات کلیدی خوبی رو انتخاب کنین. همونطور که گفتیم، کلیدواژه هایی که در موتور جستجو توسط کاربران سرچ یا جستجو میشن، کلمه کلیدی هستن. محتوانویسان مطالب خودشون رو حول یه کلمه کلیدی می نویسن. در اصل کلمه کلیدی خلاصه و چکیده یه متن هست که اهمیت زیادی در سئو یا بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو داره و محتوانویسان از اون در مطالب خودشون استفاده می کنند.

نظرات: