ما سعی می کنیم در مقاله 7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی، اطلاعاتی در مورد محتوای تبلیغاتی به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی بپردازیم و نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی رو به شما یاد بدیم تا بتونین تبلیغات محتوایی انجام بدین. بهتره بدونین تبلیغات محتوایی یکی از روش های بسیار داغ بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز هست. صنعت دیجیتال مارکتینگ با سرعتی زیاد در حال تغییر هست. ابزارها، اپلیکیشن ها و فناوری هایی که چند سال پیش ضروری بودن اکنون دیگه قابل استفاده نیستن. بازاریابان در هر صنعت و حوزه ای به صورت مستمر به دنبال راه های جدیدی برای دسترسی به مخاطبان هستن. یکی از این اصطلاحات نیز تبلیغات محتوایی هست که به تازگی به میزان خیلی زیادی مورد استفاده افراد قرار می گیره.

در حال حاضر سایت های زیادی فقط از طریق تولید محتوا و سئو درآمد به دست میارن. در اصل امروزه تولید محتوا از پردرآمدترین شغل های دنیا محسوب میشه. همچنین اگه صاحب یه کسب و کار کوچیک هستین، لازمه تا بازاریابی محتوایی رو به عنوان راهکاری برای افزایش آگاهی از برند و دستیابی به جامعه مخاطبان گسترده تر در نظر بگیرین. شما در زمان تولید محتوای تبلیغاتی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی، اطلاعاتی در مورد محتوای تبلیغاتی به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی بپردازیم و نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی رو به شما یاد بدیم.

پیشنهاد ما به شما برای مطالعه بیشتر: ترفندهای محتوا نویسی برای وب سایت ها و فروشگاه ها

محتوای تبلیغاتی چیست؟

محتوای تبلیغاتی چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوایی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم محتوای تبلیغاتی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که محتوای تبلیغاتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تولید محتوای تبلیغاتی فرایند تولید محتوایی هست که با هدف تبلیغ اون محتوا از طریق کانال های توزیع پولی، این فرایند می تونه شامل فعالیت های PPC، بالا رفتن رتبه در سرچ گوگل، هزینه های پرداختی تبلیغات و هر نوع دیگه از فرصت های تبلیغاتی پولی باشه. هر قالب محتوایی می تونه به عنوان بخشی از یه کمپین تولید محتوای تبلیغاتی باشه. همچنین یکی از عناصر بازاریابی محتوا و تولید محتوای تبلیغاتی، تاکید بر کیفیت هست. به عبارت دیگه، باید محتواهای خودتون رو با کیفیت بنویسین.

مقاله پیشنهادی: فنون نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته هایتان می کند

جالب اینجاست که بدونین محتوای تبلیغاتی از جمله شاخه های پرطرفدار و سودآور عرصه تولید محتوای فارسی هست که سالانه نویسنده های زیادی به سمت اون جذب میشن. روش های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات از جمله ابزارهای مهم در میزان فروش هستن و حتی در زمان های قدیم نیز تبلیغات سنتی یکی از واجبات اقتصادی کسب و کارهای فروشگاهی و شرکتی بود. خیلی از سایت های فروشگاهی و شرکت ها هزینه های زیادی رو برای تبلیغات محصولات و خدمات خودشون خرج می کنند. به همین دلیل کیفیت تولید محتوای تبلیغاتی قبل از همه چیز مورد توجه صاحبان سایت های فروشگاهی قرار می گیره.

نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی چگونه است؟

نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی رو به شما یاد بدیم. برای نوشتن محتوای تبلیغاتی روش های زیادی وجود داره. تقریبا امروزه برای فروش و بازاریابی همه محصولات و خدمات از محتوای تبلیغات استفاده می کنند. همچنین امروزه با پیشرفت اینترنت در گسترش استفاده از اون استفاده از فضاهای اینترنتی و سایت های اینترنتی برای تبلیغ محصولات به کار معمولی تبدیل شده. نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی پیچیده و سخت نیست و شما می تونین با کمی تلاش یه محتوای تبلیغاتی بنویسین. توجه داشته باشین که برای نوشتن این نوع محتوا باید اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات مورد نظر که قصد تبلیغ اون رو دارین، در اختیار داشته باشین. سعی کنین تا در نوشتن این نوع محتوا به مزایا و نقاط مثبت محصول تاکید کنین.

بازاریابی محتوا یه یکی از روش ها و ابزارهای بازاریابی اینترنتی تبدیل شده. با استفاده از فرایند تولید محتوا و نوشتن محتوای تبلیغاتی شما می تونین به راحتی و بدون هیچ مشکلی از امکانات و فضای ایجاد شده روی بستر اینترنت برای تبلیغ محصولات و خدمات و کالاهای خودتون استفاده کنین. شما می تونین از هر شکلی از محتوا برای کمپین تبلیغات محتوایی خودتون استفاده کنین. مثلا می تونین وایت پیپرهایی تهیه کنین که مشکلات مشتریان حوزه شما رو برطرف می کنه و این وایت پیپرها رو از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی توزیع کنین.

7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی

7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی

همونطور که گفتیم، محتوانویسی تبلیغاتی یکی از شاخه های پردرآمد حوزه تولید محتوای فارسی هست و همه ساله نویسنده های زیادی به اون گرایش پیدا می کنند. ولی اصول نویسندگی در این زمینه تا حدودی مشخص نشده باقی مونده و روش های غیراستاندارد زیادی وارد اون شده. شما باید در تولید محتوای تبلیغاتی به نکات زیادی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی بپردازیم تا بتونین محتوای خوبی بنویسین.

• مخاطب قرار دادن مشتریان

یکی از نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی این هست که مشتری های خودتون رو به صورت مستقیم مخاطب قرار بدین. برای مثال، نویسنده در محتوای تبلیغاتی باید از ضمیرهایی مثل شما یا تو برای خطاب قرار کردن خواننده استفاده کنه و اون رو با نوشته مورد نظر دیگر کنه. طبق تحقیقات به دست اومده، مطالب با مخاطب مشخص شده بازخورد مثبتی نسبت به سایر نوشته ها داره. بنابراین، سعی کنین در در زمان تولید محتوای تبلیغاتی، مشتریان خودتون رو به عنوان مخاطب قرار بدین و سعی کنین تا با اون ها ارتباط برقرار کنین.

• دوری کردن از مجهول نویسی

یکی دیگه از نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی این هست که مجهول نویسی رو کنار بذارین. تا جایی که یکی از نکات سئو سایت هم به همین مورد اشاره می کنه و میگه که نوشته هایی که بیشتر از 10 درصد جمله های مجهول داشته باشن امتیاز منفی می گیرن. این مورد در محتوا نویسی تبلیغاتی اهمیت زیادی داره. بنابراین، سعی کنین تا از جملات شناخته شده و آسون استفاده کنین. توجه داشته باشین که استفاده کردن از کلمات گنگ یا قلمبه سلمبه باعث میشه تا مخاطب صفحه شما رو ترک کنه.

• تاکید کردن به فرصت های از دست رفته

یکی دیگه از نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی این هست که تاکید یا اشاره بیشتری به فرصت های از دست رفته بکنین. جالب اینجاست که بدونین افراد 4 برابر واکنش بیشتری در برابر فرصت های از دست رفته نشون میدن. برای مثال، اگه میزان خوشحالی شما برای به دست اوردن 30 هزار تومان رو 1 در نظر بگیریم، میزان ناراحتی شما برای از دست دادن 30 هزار تومان حدود 4 میشه. بنابراین، شما باید از این قانون برای فروش استفاده کرده و بیشتر از تاکید روی چیزهایی که خریدار به دست میاره بنویسین.

• برنامه ریزی کردن برای CTA

برنامه ریزی کردن برای CTA هم یکی دیگه از نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی هست که نویسنده ها بهش توجه زیادی دارن. شرکت هایی که در فضای اینترنت برای تبلیغات محصولات و خدمات خودشون هزینه می کنند، اکثرا خواستار یه عمل مشخص از مشتریان بوده و می خوان نتیجه هزینه هاشون رو خیلی زود ببینن. اگه شما عاقلانه رفتار کنین و برای CTA هر مقاله یه عملکرد تعیین شده ای داشته باشین، مشتریان زیادی به دست میارین و میزان فروش محصولات و خدمات شما چند برابر میشه.

• تحریک کردن ذهن مشتری

7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی

تحریک کردن ذهن مشتری هم یکی دیگه از 7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی هست. محتوایی که با مخاطب مثل یه احمق رفتار بکنه و فقط جمله های خوش آب و رنگی به خوردش میده، هیچ ارزشی در معیارهای تولید محتوای تبلیغاتی استاندارد نداره. ولی متاسفانه فضای اینترنتی ایران بیشتر از محتوای هوشمندانه پر از چنین مطالب آبکی و سطح پایین هست. سعی کنین تا محتوای تبلیغاتی ذهن مشتری های خودتون رو تحریک کنین نه تخریب! وعده برنده شدن یه بوگاتی با خرید ساعت و خمیر دندون یکی از محتواهای تبلیغاتی آبکی هست. مخاطبان با دیدن این محتوا متوجه الکی بودن تبلیغ شما میشن.

• پررنگ کردن تخفیفات

یکی دیگه از نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی این هست که تخفیف ها و ویژگی های خاص رو پر رنگ تر نشون بدین. شما باید زمانی رو صرف تشخیص دادن نقاط قوت یه محصول یا خدمات کنین. تخفیف ها به عنوان مثال یکی از ویژگی هایی هستن که امکان تبدیل مخاطب به مشتری رو چند برابر افزایش میده. احتمال داره شما نخواهین فلان محصول رو بخرین، ولی با دیدن بنر تبلیغاتی که وعده تخفیف 60 درصدی رو میده، دوست داشته باشین تا اقدام به خرید اون محصول یا کالا بکنین.

• دوری کردن از اغراق و دروغ

یکی دیگه از نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی این هست که اغراق و دروغ رو کنار بذارین. لازم به توضیح نیست که یه مخاطب فقط زمانی به یه مشتری تبدیل میشه که شما بتونین اعتمادش رو جلب کنین. بنابراین، یادتون نره که اغراق و دروغ در محتوانویسی تبلیغاتی فقط باعث میشه تا مخاطبان به سایت شما اعتماد نکنند. تا جایی که ممکنه سعی کنین واقعیت های موجود رو به شکلی جذاب معرفی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی، اطلاعاتی در مورد محتوای تبلیغاتی به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای تولید محتوای تبلیغاتی بپردازیم و نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی رو به شما یاد بدیم تا بتونین تبلیغات محتوایی انجام بدین. همونطور که گفتیم، که تولید محتوای تبلیغاتی فرایند تولید محتوایی هست که با هدف تبلیغ اون محتوا از طریق کانال های توزیع پولی، این فرایند می تونه شامل فعالیت های PPC، بالا رفتن رتبه در سرچ گوگل، هزینه های پرداختی تبلیغات و هر نوع دیگه از فرصت های تبلیغاتی پولی باشه.

نظرات: