سیستم مدیریت محتوا جوملا چیست؟ جوملا چه کاربردی داره و چجوری ازش استفاده کنیم؟ این ها سوال هایی هست که اگه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتون و ایجاد یه وبسایت کمی در اینترنت جستجو کنین با اون ها روبرو میشین. سوال هایی که شاید در اولین باری که جواب اون رو می شنوین با خودتون بگین، همیییییینه! پیدایش کردددم. ولی اگه کمی بیشتر با جوملا آشنا بشین، می فهمین که اوضاع اونقدر هم که به نظر میرسه رو به راه نیست و موارد مختلف زیادی وجود دارن که باید اون ها رو بررسی کنین. وقتی پای طراحی سایت در وسط باشه، فناوری ها و سیستم های مختلفی وجود دارن که می تونن یه سایت اینترنت رو برای ما راه اندازی کنند. سیستم های مدیریت محتوا سهم زیادی در بازار طراحی سایت در اختیار دارن و میشه گفت که اهمیت اون ها برای طراحی سایت خیلی بالاتر از سایر موارد هست.

امروزه افراد زیادی قصد دارن تا کسب و کار اینترنتی یا سایت برای خودتون راه بندازن و با گسترش اون درآمد زیادی به دست بیارن. برای این کار ابتدا باید اقدام به طراحی سایت کنند. در زمان طراحی سایت باید موارد مختلفی رو زیر نظر داشته باشین که یکی از این موارد نیز سیستم مدیریت محتوا هست. سیستم های مدیریت محتوا انواع مختلفی دارن که یکی از اون ها هم جوملا هست که کاربرد زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله جوملا چیست؟ اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوا جوملا به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های جوملا بپردازیم و دلایل استفاده از جوملا رو مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: انواع سیستم های مدیریت محتوای سایت

سیستم مدیریت محتوای جوملا چیست؟

سیستم مدیریت محتوای جوملا

اگه در حوزه طراحی سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سیستم جوملا یا Joomla رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این سیستم مدیریت محتوا به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سیستم مدیریت محتوای جوملا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که جوملا یا Joomla نوعی نرم افزار آزاد و متن باز برای مدیریت محتوای اینترنتی در سایت هاست. جوملا به زبان PHP نوشته شده و از پایگاه داده استفاده می کنه. قابلیت های جوملا شامل امکان بارگذاری موقت در حافظه برای بهبود کارایی ایجاد فهرست خودکار، ارسال خبر از طریق پروتکل RSS ارائه نسخه قابل چاپ، تقویم، جستجوی اینترنت و پشتیبانی از زبان های مختلف هست.

جالب اینجاست که بدونین جوملا یا Joomla نوعی سیستم مدیریت محتوای منبع باز هست که این سیستم کمک می کنه تا سایت ها و برنامه های قدرتمندی بسازین. جوملا به شما این امکان رو میده تا از ویژگی ها و قابلیت های اون در کمترین زمان ممکن استفاده کنین. همچنین سیستم مدیریت محتوای جوملا طی یه دهه گذشته محبوبیت زیادی به دست اورده و با موفقیت به عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا در سطح جهان تبدیل شده. علاوه بر این، جوملا یه زیرشاخه مهم از سیستم مدیریت سایت Momba بود که در سال 2005 از اون جدا شده  وبه صورت مستقل به فعالیت خودش ادامه میده.

ویژگی های جوملا چیست؟

ویژگی های جوملا

همونطور که گفتیم، جوملا یا Joomla نوعی ابزار مدیریت محتوا هست که این امکان رو به کاربران میده تا بدون نیاز به آشنایی با دانش کدنویسی سایت راه اندازی کنند. سیستم مدیریت محتوا جوملا متن باز هست. این مفهوم یعنی اینکه کاربر می تونه ظاهر سایت خودش رو به دلخواه تغییر بده و اون رو متناسب با نیاز شخصی سازی کنه. این سیستم مدیریت محتوا ویژگی های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های جوملا بپردازیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین.

• چند زبانه بودن

یکی از ویژگی های جوملا که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست میاره اینه که چند زبانه هست. چند زبانه بودن در واقع یعنی اینکه کاربران و مخاطبین هدف شما فراتر از یه زبان خاص هستن و سایت شما در خدمت همه افراد هست. همچنین برای افرادی که انگلیسی رو نمی فهمن یه ویژگی هست که احساس خوشبختی کنند وقتی می بینن سایت شما زبان مورد نظر اون ها رو هم پشتیبانی می کنه. جالب اینجاست که بدونین سیستم مدیریت محتوا جوملا از 75 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کنه.

• رابط کاربری ساده

یکی دیگه از ویژگی های جوملا، رابط کاربری ساده اون هست. بهتره بدونین سیستم مدیریت محتوا جوملا منبع باز و کاملا رایگان برای استفاده هست. ولی رایگان بودن به این معنی نیست که هیچ ویژگی منحصر به فردی نداره. در واقع رابط کاربری کاملا کاربرپسند، شما رو با ویژگی WYSIWYG که دقیقا همون نتایج رو به شما میده، شگفت زده می کنه. یکی دیگه از عوامل احساس خوب بودن این هست که آپدیت های پی در پی انجام میده و شما می تونین با استفاده از سیستم مدیریت محتوا تجربه خوبی به دست بیارین.

• امنیت

یکی دیگه از ویژگی های جوملا، سطح امنیت بالای این سیستم هست. توجه داشته باشین که امنیت عامل مهمی هست که باید در زمان ایجاد وبسایت در نظر بگیرین. بهتره بدونین سیستم مدیریت محتوا جوملا احراز هویت دو عاملی رو برای شما فراهم می کنه تا از احتمال هک شدن جلوگیری کنین. به این ترتیب، سایت شما هک نمیشه، ولی در صورت عدم محافظت از اسم کاربری و رمز عبور شخصی که با اون وارد حساب کاربری خودتون میشین. بنابراین هکرها به راحتی می تونن از یوزر شما سوء استفاده کنند.

دلایل استفاده از جوملا چیست؟

دلایل استفاده از جوملا چیست؟

یکی از مهم ترین و اصولی ترین موضوعاتی که باید در زمان طراحی سایت بهش توجه کنین این هست که از چه سیستمی برای سایت خودتون استفاده می کنین. جوملا همیشه به عنوان یه سیستم خوب برای راه اندازی سایت مطرح بوده و دومین سیستم مدیریت محتوای قدرتمند محسوب میشه که نزدیک به 13 درصد از کل سایت های استفاده کننده از سیستم مدیریت محتوا در جهان از اون استفاده می کنند و می تونه در زبان فارسی هم ویژگی های خوبی رو به ما بده. همچنین در برابر سایر رقبا، جوملا از مزایای زیادی برخوردار هست. علاوه بر اینکه، یه سیستم مدیریت محتوا با امکانات کامل هست، نصب و یادگیری اون خیلی ساده و خیلی ارزون هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله جوملا چیست؟ اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوا جوملا به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های جوملا بپردازیم و دلایل استفاده از جوملا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، جوملا یا Joomla نوعی سیستم مدیریت محتوای منبع باز هست که این سیستم کمک می کنه تا سایت ها و برنامه های قدرتمندی بسازین. جوملا به شما این امکان رو میده تا از ویژگی ها و قابلیت های اون در کمترین زمان ممکن استفاده کنین. سیستم جوملا مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا به یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل بشه.

نظرات: