الگوریتم هیلتاپ گوگل یا Hilltop؛ یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل! چیزی در مورد این الگوریتم شنیدین؟ اصلا می دونین الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست؟ به نظر شما الگوریتم هیلتاپ چه تاثیری بر سئو می ذاره؟ امروزه چجوری از الگوریتم هیلتاپ استفاده کنیم؟ چجوری وب سایت خودمون رو برای الگوریتم هیلتاپ بهینه سازی کنیم؟ الگوریتم Hilltop چه اهمیتی در سئو سایت داره؟

گوگل برای رتبه بندی سایت ها از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنه. هر کدوم از این الگوریتم ها ویژگی هایی رو در هر صفحه از سایت بررسی می کنه و سپس بر اساس میزانی که اون سایت ها برای کاربران مفید و کاربردی هستن اون ها رو در نتایج جستجو لیست می کنه. الگوریتم هیلتاپ هم یکی از این الگوریتم های مهم و قدیمی گوگل هست که در سال 2003 معرفی شد و تاثیر قابل توجه اون بر سئو در سال 2004 مشخص شد و تا به امروز ادامه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم هیلتاپ یا Hilltop به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم الگوریتم هیلتاپ گوگل بپردازیم و تاثیر الگوریتم هیلتاپ بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگوریتم آشنا بشین.

الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست؟

الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم هیلتاپ یا Hilltop رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوریتم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هیلتاپ یا Hilltop Algorithm یکی از الگوریتم های مهم موتور جستجوی گوگل هست که برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد و از اون زمان تا به امروز اثرات قابل توجهی بر روی نتایج گوگل داشته و داره. برای متخصصان حوزه وب این خیلی مهم هست که اثرات این الگوریتم رو بر سئو بدونن و به درک عمیق تری از پایه و اساس سئوی مدرن و امروزی به کمک اون دست پیدا کنند.

جالب اینجاست که بدونین هدف اصلی الگوریتم هیلتاپ در ابتدا شناسایی سایت های مرجع و دایرکتوری های معتبر برای معرفی سایت ها در حوزه ها و زمینه های مختلف بود. به این ترتیب که گوگل به بررسی این سایت ها می پرداخت و ارزش و اعتبار اون ها رو مشخص می کرد و بعد از تایید یه سایت به عنوان مرجع معتبر، صفحات معرفی شده در اون از شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج گوگل برخوردار میشدن. همین موضوع در اون سال ها باعث شد تا دایرکتوری های معتبر از ارزشمندترین فضاها برای لینک بیلدینگ سایت های کوچیک تر به حساب بیان.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

نکات مهم الگوریتم هیلتاپ گوگل

نکات مهم الگوریتم هیلتاپ گوگل

در صورتی که حداقل دو تا از صفحات تخصصی و مستقل به اون مراجعه کنند، صفحات سایت شما معتبر محسوب میشن. سایت های تخصصی که معیارهای زیر رو داشته باشن به عنوان سایت مستقل شناخته میشن:

3 بلوک اول آدرس IP یکسان نیستن.

هیچ رابطه ای بین صفحات لینک دهنده وجود نداره و مرتبط نباشه.

بخش عمومی نام دامنه متفاوت هست.

یه یاد داشته باشین که الگوریتم هیلتاپ یا Hilltop نوعی الگوریتم قدیمی گوگل هست. بنابراین، شما نباید توجه خودتون رو به اون معطوف کنین. این نکته رو در نظر داشته باشین که یه موتور جستجو چجوری ارزیابی خودش رو انجام میده، در گذشته چطور عمل می کرده و در آینده نزدیک به چه چیزی دست پیدا می کنه. بنابراین، می تونین آینده الگوریتم ها رو حدس بزنین و می تونین تصمیمات بهتری برای پروژه های سئو خودتون بگیرین.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم کافئین گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

آیا الگوریتم هیلتاپ امروزه مهم است؟

برخی از کارشناسان ممکنه استدلال کنند که الگوریتم هیلتاپ دیگه به سئو ارتباطی نداره. با این حال درک نحوه کارکرد این الگوریتم هست که به شما کمک می کنه پایه محکمی از سئو به وجود بیارین. نگاهی دقیق به الگوریتم های جابجایی نشون میده که همه چیز به سمت ارائه UX بهتر رو به حرکت هست. برای تبدیل شدن به یه بازاریاب بزرگ جستجوگرها، بهترین روش برای تمرکز بر تکامل الگوریتم هاست. این کار به شما کمک می کنه تا بر اساس یافته ها و دستاوردهای تدریجی در طول زمان پیشرفت کنین.

تاثیر الگوریتم هیلتاپ بر سئو سایت

تاثیر الگوریتم هیلتاپ بر سئو سایت

همونطور که گفتیم، هدف اصلی الگوریتم هیلتاپ شناسایی صفحات معتبر برای رتبه بندی بهتر صفحات وب بود. هیلتاپ برای این منظور ابتدا صفحات تخصصی رو شناسایی می کنه. منظور از صفحات تخصصی صفحاتی هست که به یه موضوع اختصاص داده شده و به خیلی از سایت های دیگه لینک خارجی دارن. الگوریتم هیلتاپ تاثیر زیادی در سئو سایت داره. به نظر میرسه این الگوریتم با سه عامل زیر رابطه بهتری داشته باشه:

  • لینک گرفتن از صفحات وب مرتبط با موضوع سایت مورد نظر
  • لینک گرفتن از سایت هایی با پیج رنک بالا
  • ثبت کردن سایت در دایرکتوری های معتبر و مرتبط مثل یاهو، زیل و BOTW

قبل از هیلتاپ هم الگوریتم های دیگه ای با هدف تمرکز بر متن های تخصصی به وجود اومده بودن، ولی هیلتاپ اولین الگوریتمی هست که با هدف تقویت مفهوم سایت های تخصصی به وجود اومده. برای مثال PageRank تکامل یافته شامل مفاهیمی مثل صفحات بذر معتبر هست که نقشی شبیه به صفحات تخصصی در هیلتاپ رو ایفا می کنه. در همون روزهای ابتدایی که الگوریتم هیلتاپ معرفی شده بود، به دست آوردن لینک از سایت های مرتبط و معتبر می تونست به طور چشمگیری به رتبه بندی یه سایت کمک کنه.

بیشتر بخوانید: الگوریتم سندباکس گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم هیلتاپ یا Hilltop به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم الگوریتم هیلتاپ گوگل بپردازیم و تاثیر الگوریتم هیلتاپ بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگوریتم آشنا بشین. همونطور که گفتیم، اگه به دنبال رتبه بالایی در گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگه هستین، الزامی هست عملکرد خیلی بالایی رو دقیقا مطابق با الگوریتم های گوگل ارائه بدین. الگوریتم هیلتاپ بر پایه و اساس لینک های موجود در سطح وب، بهترین و معتبرترین سایت ها رو شناسایی می کنه و به کاربران بیشتری نشون میده.

نظرات: