محتوای کوتاه(Micro Content)؛ یکی از روش های رایج تولید محتوا! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این روش به دست بیارین؟ اصلا می دونین محتوای کوتاه چیست؟ محتوای کوتاه یا میکرو کانتنت چه ویژگی هایی داره؟ هدف از تولید محتوای کوتاه چیست؟ انواع محتوای کوتاه کدامند؟ به نظر شما میکرو کانتنت چه کاربردی در مارکتینگ داره؟ نحوه تولید محتوای کوتاه چجوریه؟ در هنگام سفارش تولید محتوا این موضوع چقدر اهمیت دارد؟

تهیه و تولید انواع مختلف محتوا یکی از تکنیک های خوب واسه ارتباط گرفتن با مخاطبان و کاربران هدف هست. به کمک انواع مدل های محتوا میشه تعداد زیادی از کاربران وب رو به سمت کسب و کار و محصولات خود جذب کرد. خوشبختانه تولید محتوا در گستره بزرگی اتفاق می افته و میشه از این وسعت به سود خود استفاده کرد. محتوای کوتاه یا میکرو کانتنت هم یکی از مدل های محتواست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله محتوای کوتاه چیست؟ اطلاعاتی درباره محتوای کوتاه یا Micro Content به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای کوتاه بپردازیم و نحوه تولید محتوا کوتاه رو به شما یاد بدیم.

محتوای کوتاه چیست؟

محتوای کوتاه چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که محتوای کوتاه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای کوتاه یا Micro Content به محتواهایی گفته میشه که کاربران و مخاطبان شما بتونن از اون ها در مدت زمان کوتاهی استفاده کنند. وقتی بخواهیم این مسئله رو در زمینه نوشتن یا تولید محتوا بررسی کنیم، معمولا میشه اون محتواها و مقاله هایی رو اسم برد که کمتر از 1000 کلمه دارن. مثل پست های کوتاه سایت یا وبلاگ، رسانه های اجتماعی و ایمیل های کوتاه.

جالب اینجاست که بدونین محتوای کوتاه یا میکرو کانتنت به مطالبی گفته میشه که در قالب متن های کوتاه و مختصر ارائه میشن. این روش از خیلی وقت پیش وجود داشت، ولی پیدایش پلتفرم های جدید مثل شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند این مفهوم رو ارتقاء داد. زیبایی و جذابیت مطالب این نوع محتواهای کاربردی، فقط در کمک به بازاریابی سریع و کم هزینه نیست. بلکه این محتوا می تونه به وسیله افراد زیادی که دامنه توجه محدودی دارن، به کار گرفته بشه. محتوایی که طولانی نباشه می تونه بخش های کوچیکی از اطلاعات رو منتقل کنه و در این فرایند سریع به یه سوال خاص جواب مختصر و مفیدی بده.

مقاله پیشنهادی: تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل

محتوای کوتاه چه ویژگی هایی دارد؟

محتوای کوتاه چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، با اینکه محتواهای طولانی ارزش زیادی دارن، ولی باز هم محتواهای کوتاه ارزش خودشون رو دارن. محتواهای کوتاه می تونن به مخاطبان و کاربران زیادی دسترسی پیدا کنند و اون ها رو تشویق کنند تا با کسب و کار شما ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنند. محتوای کوتاه ویژگی های زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های محتوای کوتاه بپردازیم.

  • یکی از ویژگی های محتوای کوتاه که باعث میشه تا این نوع محتواها جذابیت بیشتری داشته باشن این هست که خلاصه و مختصر هستن. محتوای کوتاه باید در حد مطلوبی از جمله های کوتاه و مختصر ایجاد شده باشه. واسه جذب سریع مخاطب، مطلب باید با حجم کم ارائه شده و از جزئیات غیرضروری صرف نظر بشه.
  • یکی دیگه از ویژگی های محتوای کوتاه، قابلیت جذب توجه هست. محتوای کوتاه باید بتونه خیلی سریع توجه مخاطبان رو به خودش جلب کنه و از عناوین جذاب و قدرتمند، سوال های پرسشی و اصول کپی رایت استفاده بشه.
  • در محتوای کوتاه یا Micro Content، انتقال اطلاعات باید به صورت کاملا واضح و شفاف انجام بشه. جمله ها باید ساده و قابل درک باشن و مفهوم اصلی بدون ابهام منتقل بشه.
  • محتوای کوتاه باید آماده و مناسب واسه به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و پلتفرم های دیگه باشه. این نوع محتواها معمولا امکان ویرایش و تنظیم برای انتشار در قالب های مختلف رو دارن.
  • محتوای کوتاه تولید شده باید به خوبی در جاهایی که مصرف کننده ها و مخاطبان در اون حضور دارن توزیع بشه و محتوایی که خیلی زود پیام شما رو منتقل کنه، خیلی راحت توزیع میشه.

مقاله پیشنهادی: نوشتن 1000 کلمه محتوا چقدر طول می کشد؟

هدف از تولید محتوای کوتاه چیست؟

هدف از تولید محتوای کوتاه چیست؟

به نظر شما هدف از تولید محتوای کوتاه چیست؟ بهتره بدونین اصلی ترین هدفی که تولید محتوای کوتاه یا Micro Content داره این هست که افراد و مخاطبان به راحتی به محتوای شما دسترسی داشته باشن. همونطور که می بینین، خیلی از افراد همواره در تاکسی، اتوبوس، خیابون و حتی پارک ها در حال چک کردن و نگاه کردن به گوشی های خودشون هستن. این ابزار جدانشدنی از انسان امروزی سکوی پرتاب خوبی واسه کسب و کار یا دیجیتال مارکتینگ شما محسوب میشه. کاربران و مخاطبان گوشی های هوشمند به محتوایی نیاز دارن که جذاب باشه و در اسکرول کردن های سریع، توجه خیلی از افراد رو به خودشون جلب کنند. همچنین محتوای کوتاه باید کوتاه باشه و دیدن و خوندن اون وقت زیادی رو نگیره. Micro Content می تونه همه این کارها رو به راحتی انجام بده.

مقاله پیشنهادی: تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت چقدر است؟

کاربرد محتوای کوتاه در مارکتینگ

نکته قابل توجه این هست که هر محتوایی، کاربرد خاص خودش رو در بازاریابی داره. یکی از موارد استفاده محتوای کوتاه یا میکرو کانتنت، جذب مخاطبان در سریع ترین زمان هست. این محتواها باید جوری طراحی بشن که در کمترین زمان ممکن اطلاعات و پیام ها رو به مخاطبان منتقل کنند. البته توجه داشته باشین که در بازاریابی به محتواهای طولانی ارزش بیشتری داده میشه، ولی این هیچ وقت به معنی بی اهمیت بودن محتوای کوتاه نیست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله محتوای کوتاه چیست؟ اطلاعاتی درباره محتوای کوتاه یا Micro Content به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای کوتاه بپردازیم و نحوه تولید محتوا کوتاه رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای کوتاه یا میکرو کانتنت به مطالبی گفته میشه که در قالب متن های کوتاه و مختصر ارائه میشن. این روش از خیلی وقت پیش وجود داشت، ولی پیدایش پلتفرم های جدید مثل شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند این مفهوم رو ارتقاء داد. محتوای کوتاه مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از بازاریابان اینترنتی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

نظرات در مورد محتوای کوتاه یا Micro Content چیست؟:

سوال تصادفی