ما سعی می کنیم در مقاله تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل، اطلاعاتی در مورد محتوای کوتاه و بلند برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل در سئو سایت بپردازیم و دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین اهدافی که امروزه سایت های مختلفی در آرزوی به دست آوردن اون هستن، این هست که در زمان جستجو در گوگل بتونن سایت خودشون رو مشاهده کنند. دست پیدا کردن به این رویا اونقدر هم سخت نیست؛ البته اگه راه های تولید محتواهایی رو بدونیم یا در هنگام سفارش تولید محتوا به اون ها توجه داشته باشیم.

یکی از معیارها و فاکتورهایی که موتور جستجوگر گوگل برای پسندیدن یا نپسندیدن وبسایت ها و کسب و کارهای اینترنتی در امر طراحی سایت داره، تعداد کلمات محتوای متنی موجود در این سایت هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل، اطلاعاتی در مورد محتوای کوتاه و بلند برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل بپردازیم و دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

محتوای پر حجم برای گوگل بهتر است یا کوتاه؟

تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل

امروزه خیلی از افراد به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا وبسایت هستن تا درآمدی از این طریق به دست بیارن. بنابراین، این افراد باید بدونن که یکی از ملزوماتی که سایت ها برای کسب رتبه نیاز دارن، محتوا هست. محتواها انواع مختلفی دارن که از جمله از اون ها می تونیم به محتوای متنی اشاره کنیم. توجه داشته باشین که کیفیت محتوا نیز از اهمیت زیادی برخوردار هست. یه محتوای با کیفیت می تونه رتبه بالایی رو در موتورهای جستجو از آن خودش کنه. هرچقدر محتوای یه وبسایت از کیفیت بالایی برخوردار باشه، بیشتر دیده میشه و باعث میشه تا کاربران و مخاطبین زیادی به سایت جذب شده و در سایت موندگار بشن و این دقیقا چیزی هست که سایت ها به دنبال دست یافتن به اون هستن.

مقاله پیشنهادی: نکات مهمی که در هر محتوایی باید رعایت شود

جالب اینجاست که بدونین یکی از معیارهایی که در کیفیت یه محتوا متنی تاثیر می ذاره، تعداد کلمات اون یا حجم محتوا هست. تعداد کلمات محتوای متنی می تونه نظر موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل رو در مورد محتوای متنی شما جذب کنه. بنابراین، شاید این سوال برای شما پیش بیاد که حجم محتوا یا تعداد کلمات محتوای یه سایت باید چقدر باشه تا مورد پسند گوگل قرار بگیره و رتبه بالاتری رو به اون اختصاص بده؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که موتور جستجوگر گوگل محتوای پر حجم، دارای تعداد کلمات زیاد و محتوای بلند رو به محتوای کوتاه ترجیح میده. به عبارت دیگه، اکثر اوقات گوگل محتوای بلند رو مورد پسند قرار میده، حال ممکنه این سوال نیز واستون پیش بیاد که دلیل این موضوع چیه؟ چرا گوگل محتوای بلند رو بیشتر از محتوای کم حجم دوست داره و رتبه بالاتری بهش میده؟

دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی چیست؟

دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی چیست؟

همونطور که گفتیم، موتور جستجوگر گوگل، محتوای پر حجم یا طولانی رو به محتوای کوتاه ترجیح میده و برای اون رتبه بالاتری رو در نظر می گیره. به همین دلیل اکثر سایت ها مقاله های طولانی رو منتشر می کنند تا در صفحه نتایج گوگل در رتبه بالاتری قرار بگیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل، دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو

• یکی از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی، شانس ایجاد بک لینک بیشتر هست. به این ترتیب، اگه قصد دارین برای توضیح یه موضوع خاص سه محتوای 300 کلمه ای تولید کنین، به جای اون، موضوع مورد نظر خودتون رو در یه محتوای 1000 کلمه ای بنویسین، ولی اگه قراره موضوعی رو بیان کنین که طولانی هست، بهتره موضوع رو در چند متن کوتاه تر با عنوان های مختلف بنویسین.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که خواننده وقت زیادی رو در سایت صرف مطالعه محتوای شما می کنه. بهتره بدونین این زمان با گوگل آنالیتیکس اندازه گیری میشه. زمان متوسط ماندگاری کاربران سایت رو میشه در بخش Audience Overview مشاهده کرد.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که امکان اشتراک گذاری اون بیشتره. اکثر کاربران مطالب طولانی رو دوست دارن و از این رو امکان اشتراک گذاری محتوای بلند توسط کاربران و مخاطبین سایت بیشتر هست.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که به همه سوالات مخاطبان پاسخ داده میشه. در این صورت دیگه لازم نیست که مخاطب در سایت های دیگه به دنبال پاسخ سوال های خودش باشه، چون تونسته در سایت شما به سوال های خودش جواب پیدا کنه.

تعداد کلمات یک محتوای پر حجم:

تعداد کلمات یک محتوای پر حجم

جالب اینجاست که بدونین یه محتوای پر حجم به صورت میانگین شامل تعداد کلماتی بیشتر از 1500 کلمه هست. البته توجه داشته باشین که حد بالایی وجود نداره. با این وجود به صورت معمول به 4000 الی 5000 کلمه میرسه. برای تولید یه محتوای پر حجم باید زمان و وقت زیادی رو صرف کرد. همین موضوع باعث میشه تا اکثر سایت ها اون رو نادیده بگیرن. با این حال سایت هایی هم وجود دارن که با محتواهای بلند کلمات کلیدی مورد نظر خودشون رو رتبه بندی می کنند. بنابراین، اگه دارای وبسایت هستین، برای اینکه بتونین کلمات کلیدی مورد نظر خودتون رو در رتبه های برتر گوگل مشاهده کنین، باید اون ها رو محتواهای پر حجم یا طولانی به کار ببرین تا گوگل تشخیص بده که محتوای شما با کیفیت بوده و کاربران زمان زیادی رو صرف خوندن محتوای شما کردن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل، اطلاعاتی در مورد محتوای کوتاه و بلند برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل بپردازیم و دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، موتور جستجوگر گوگل محتوای پر حجم، دارای تعداد کلمات زیاد و محتوای بلند رو به محتوای کوتاه ترجیح میده. به عبارت دیگه، اکثر اوقات گوگل محتوای بلند رو مورد پسند قرار میده.

نظرات:


Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0