نحوه ساخت ویدیو بلاگ موفق؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ ویدیو بلاگ چیست؟ ترفندهای ساخت ویدیو بلاگ کدامند؟ چجوری می تونیم ویدیو بلاگ بسازیم؟ ساخت ویدیو بلاگ چه مزایایی به همراه داره؟ در زمان تولید ویدیو بلاگ به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ چجوری می تونیم به ویدیوهای خودمون زیرنویس اضافی کنیم؟ چجوری ویدیوهای خودمون رو ویرایش کنیم؟

با توجه به روند رو به رشد فناوری و بیشتر شدن استفاده از رسانه های اجتماعی، ویدیو بلاگ یکی از روش های محبوب واسه به اشتراک گذاری تجربیات شخصی هست. ویدیو بلاگ به عنوان یه ابزار ارتباطی قوی، به شما کمک می کنه تا با مخاطبان خودتون در ارتباط باشین و به کمک ارائه محتوای جذاب و مفید، بازخورد مثبت و خوبی رو به دست بیارین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب از سایت تولید محتوا محتواکده، توضیحاتی در مورد ویدیو وبلاگ بهتون ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های ساخت ویدیو بلاگ موفق بپردازیم.

منظور از ویدیو بلاگ چیست؟

منظور از ویدیو بلاگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از ویدیو بلاگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ویدیو بلاگ یکی از تکنیک های خوب واسه به اشتراک گذاری تجربیات و دیدگاه های شخصی شده. در ویدیو بلاگ یه شخص یا تعدادی از افراد، ویدیویی تولید می کنند و در اون تجربیات، دیدگاه ها، ایده ها و مقاله های مفیدی رو منتشر می کنند. همچنین ویدیو بلاگ می تونه در موضوعات مختلفی مثل سفر، آشپزی، ویدیو، آهنگ و.... باشه. علاوه بر این، ویدیو بلاگ به عنوان ابزاری قدرتمند به شما کمک می کنه تا با مخاطبان خودتون ارتباط برقرار کنین.

جالب اینجاست که بدونین روند رو به رشد ویدیو بلاگ ها در سال های اخیر به شدت سریع بوده و وبلاگرها تلاش می کنند تا با تکنیک ها و روش هایی خودشون رو بروز نگه دارن تا کاربران از تولید محتوای اون ها راضی باشن. توجه داشته باشین که وبلاگ متنی با وبلاگ ویدیویی تفاوت زیادی داره. به طور کلی وبلاگ ویدیویی به صفحاتی گفته میشه که محتوایی بر پایه ویدیو دارن، در حالی که وبلاگ متنی به صفحاتی گفته میشه که محتوایی متن محور دارن و شاید خوندن یه مقاله طولانی واسه همه کاربران خوب نباشه.

مقاله پیشنهادی: ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟

دلایل استفاده از ویدیو بلاگ کدامند؟

دلایل استفاده از ویدیو بلاگ کدامند؟

همونطور که گفتیم، ویدیوها به عنوان یکی از ابزارهای خوب تبلیغاتی شناخته مشن که همه کسب و کارها واسه اینکه در رقابت باقی بمونن، باید ازش استفاده کنند. خیلی از کاربران دوست دارن تا اطلاعات مورد نیاز خودشون رو به جای متن از ویدیو دریافت کنند. دلایل مختلفی وجود داره که بیشتر کسب و کارها سعی می کنند تا ویدیو تولید کنند. برخی از دلایل استفاده از ویدیو بلاگ عبارت هستن از:

  • ویدیو بلاگ به شما این امکان رو میده تا با مخاطبان و کاربران خودتون ارتباط موثری داشته باشین و با ارائه محتوای جذاب و مفید، بازخورد واقعی و مثبتی رو دریافت کنین. این بازخوردها می تونن به شما کمک کنند تا محتوای خودتون رو بهبود بدین.
  • یکی دیگه از دلایل استفاده از ویدیو بلاگ این هست که با اشتراک گذاری ویدیو بلاگ در رسانه های اجتماعی می تونین خیلی آسون ترافیک سایت خودتون رو بیشتر کنین.
  • استفاده از ویدیو بلاگ ها باعث میشه تا کسب و کار خودتون رو واسه کاربران و مخاطبان خودتون بهتر معرفی کنین و بهشون نشون بدین که شما یه برند قابل اعتماد هستین.
  • با انتشار ویدیو بلاگ می تونین خیلی آسون میزان فروش محصولات خودتون رو بیشتر کنین. ویدیو بلاگ به شما اجازه میده تا به مخاطب هاتون نشون بدین که چجوری محصولات شما می تونه واسشون مفید باشه.

مقاله پیشنهادی: مزایای تولید محتوای ویدیویی

تکنیک های ساخت ویدیو بلاگ موفق

تکنیک های ساخت ویدیو بلاگ موفق

ساخت ویدیو بلاگ یکی از روش های بازاریابی محتوایی هست که در سال های اخیر مورد استقبال خیلی از کاربران اینترنت و دنیای مجازی قرار گرفته و به نوعی جایگاه خودش رو در بین همه افراد پیدا کرده. شما برای اینکه بتونین ویدیو بلاگ حرفه ای تولید و منتشر کنین، باید از روش های مختلفی استفاده کنین. در ادامه برخی از تکنیک های ساخت ویدیو بلاگ موفق رو بررسی می کنیم:

  • توجه کردن به زمان

یکی از تکنیک های ساخت ویدیو بلاگ موفق این هست که به زمان توجه زیادی داشته باشین. معمولا مخاطبان ویدیوهایی که کوتاه هستن رو دوست دارن و ویدیوهای بیشتر از 10 دقیقه رو کمتر باز می کنند. یعنی ویلاگ شما نمی تونه ویدیوهایی با زمان بیشتر از 10 دقیقه داشته باشین، ولی اگه بتونین محتوای خودتون رو به صورت خلاصه تولید کنین که مفید باشه، کاربران رو راضی نگه می دارین.

  • ویدیوهای خودتان را ویرایش کنید

یکی دیگه از روش های ساخت ویدیو بلاگ موفق این هست که سعی کنین تا ویدیوهای خودتون رو به صورت اصولی ویرایش کنین. بعد از اینکه ویدیوهای خودتون رو تولید کردین، اول باید ویدیوهاتون رو ویرایش کرده و سپس در سایت آپلود کنین. برنامه های مختلفی واسه ویرایش و برش ویدیو وجود دارن که باید یکی از این نرم افزارها رو انتخاب کنین و ویرایش های لازم رو انجام بدین.

  • برش زدن ثانیه های اضافی

واسه اینکه ویدیو بلاگ موفقی تولید و منتشر کنین، باید سعی کنین تا ثانیه های اضافی رو حذف کنین. مخاطبان دوست ندارن وقتشون رو صرف نگاه کردن خمیازه کشیدن یا عطسه کردن شما کنند. بهتره این کارها رو در پشت صحنه انجام بدین و در ویدیوی نهایی همه اون ها رو حذف کنین. کاربران به دنبال این هستن تا ویدیویی رو مشاهده کنین که هر ثانیه اون واسشون مفید باشه و اگه ویدیو خسته کننده باشه، قطعا بعد از چند دقیقه صفحه شما رو می بندن.

  • استفاده کردن از میکروفون با کیفیت

بهتره بدونین صدا یکی از اصلی ترین عوامل موثر در ویدیوهای شما هست. مخاطبان دوست دارن صدا رو با بیشترین کیفیت ممکن گوش بدن و اصلا از نویز یا چیزهای اضافی خوششون نمیاد. استفاده کردن از میکروفون با کیفیت می تونه به شما اطمینان بده که هیچ وقت ضبط ویدیو خودتون رو هدر نمیدین. بعضی وقت ها ممکنه در صورت خروجی گرفتن ویدیو با کیفیت پایین، کیفیت صدا هم تحت تاثیر قرار بگیره و کیفیتش کاهش پیدا کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ویدیو وبلاگ بهتون ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های ساخت ویدیو بلاگ موفق بپردازیم. همونطور که گفتیم، ویدیو بلاگ یکی از تکنیک های خوب واسه به اشتراک گذاری تجربیات و دیدگاه های شخصی شده. در ویدیو بلاگ یه شخص یا تعدادی از افراد، ویدیویی تولید می کنند و در اون تجربیات، دیدگاه ها، ایده ها و مقاله های مفیدی رو منتشر می کنند. واسه اینکه بتونین ویدیو بلاگ موفقی داشته باشین، باید از تکنیک ها و روش های خوبی استفاده کنین.

 

نظرات: