اصول نوشتن متن برای ایمیل های تبلیغاتی؛ آیا می خواهین با این اصول آشنا بشین؟ به نظر شما نوشتن ایمیل تبلیغاتی چه زمانی موثر هست؟ آنالیز ایمیل های تبلیغاتی، دلیل نداشتن بازدهی مناسب چیست؟ مهم ترین نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی کدامند؟ چجوری ایمیل هایی بفرستیم که همه مشتاقانه انتظارش رو بکشن؟ چجوری می تونیم ایمیل تبلیغاتی بنویسیم و ارسال کنیم؟

اگه کسب و کاری راه اندازی کردین و دوست دارین اون رو توسعه و گسترش بدین، باید این مسئله رو در ذهن خودتون در نظر بگیرین که به منظور پیشرفت کسب و کار خودتون باید راه های زیادی رو امتحان کنین و در جهت پیشبرد اهداف خودتون اون ها رو به کار بگیرین. یکی از این روش های مهم در تبلیغات، استفاده از ایمیل تبلیغاتی مناسب و تاثیرگذار هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ایمیل تبلیغاتی بهتون ارائه کنیم، به بررسی اصول نوشتن ایمیل تبلیغاتی بپردازیم و زمان مناسب برای تولید ایمیل تبلیغاتی رو مورد بررسی قرار بدیم.

ایمیل تبلیغاتی چیست؟

ایمیل تبلیغاتی چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که ایمیل تبلیغاتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ایمیل تبلیغاتی به ایمیل هایی گفته میشه که دارای مطلب، ویدیو، پست وبلاگ، لینک وبینار و سایر محتواهایی هست که واسه مخاطبان و کاربران فرستاده میشن تا اون ها رو به انجام کاری تشویق کنیم. توجه داشته باشین که ایمیل مارکتینگ یکی از مهم ترین و اصلی ترین استراتژی های بازاریابی هست. این استراتژی قدیمی هنوز یه تکنیک خوب واسه جذب مخاطبان جدید هست، ولی موفقیت یه کسب و کار تا حد زیادی به نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی و ایجاد کمپین بستگی داره. شما هم می تونین برای توسعه کسب و کار خودتون، از ایمیل تبلیغاتی استفاده کنین.

جالب اینجاست که بدونین ایمیل مارکتینگ یا نوشتن ایمیل تبلیغاتی نسبت به سایر روش های بازاریابی همیشه تاثیرات زیادی روی کسب و کار می ذاره. خیلی از کسب و کارها 50 درصد از کمپین های بازاریابی ایمیلی خودشون فروش داشتن. بنابراین، میشه با اطمینان گفت که ایمیل مارکتینگ روشی خوبی واسه رسیدن به اهداف کسب و کار هست. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در ایمیل مارکتینگ بهش توجه کنین، وجود جو رقابتی در این زمینه هست که باعث شده تا افراد زیادی واسه رسیدن به اهداف و نتیجه گرفتن، ایمیل های خوبی ارسال کنند.

مقاله پیشنهادی: 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

بررسی اصول نوشتن ایمیل تبلیغاتی

بررسی اصول نوشتن ایمیل تبلیغاتی

همونطور که گفتیم، ایمیل تبلیغاتی یکی از روش های خوب بازاریابی هست که کسب و کارهای زیادی از این روش برای توسعه و گسترش کسب و کار خودشون استفاده می کنند. هدف هر کسب و کاری از فرستادن ایمیل های تبلیغاتی، باز کردن ایمیل به کمک مخاطبان و رسیدن اون به فراخوان هست. واسه دستیابی به این دو هدف بهتره ایمیل های خودتون رو به بهترین شکل ممکن بنویسین. در ادامه برخی از اصول نوشتن ایمیل تبلیغاتی رو بررسی می کنیم:

انتخاب موضوع ایمیل تبلیغاتی

یکی از نکات مهم برای نوشتن متن در ایمیل تبلیغاتی، انتخاب موضوع مناسب هست، چون مخاطب بعد از باز کردن ایمیل، موضوع رو مشاهده می کنه. شما می تونین در موضوع ایمیل تبلیغاتی خودتون به فروش یا ارائه خدمات با تخفیفات ویژه اشاره کنین و یا موضوع ایمیل خودتون رو مبهم، رازگونه و هم جهت با هدف خودتون انتخاب کنین تا کنجکاوی مخاطبان باعث بشه تا واسه اطلاعات بیشتر، ایمیل تبلیغاتی شما رو باز کنند.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات آنلاین چیست و چگونه انجام می شود؟

نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی

نوشتن متن واسه ایمیل تبلیغاتی هم یکی دیگه از اصول نوشتن ایمیل تبلیغاتی هست. واسه نوشتن این مطلب می تونین از روش های مختلفی استفاده کنین. همچنین قبل از نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی باید مخاطبان هدف خودتون رو شناسایی کنین و مرتبط با نیازهای اون ها ایمیل بفرستین. شما می تونین برای نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی از ایمیل مارکتینگ شرکت های بزرگ و مشهور ایده بگیرین و سعی کنین تا ایمیل شما ساده باشه.

طراحی قالب ایمیل تبلیغاتی

یکی دیگه از مهم ترین نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی، طراحی قالب واسه ایمیل مارکتینگ هست که باعث جذب مخاطبان برای خوندن ایمیل تا انتها میشه. بهتره بدونین ایمیل هایی که طراحی شلوغی دارن، باعث زدگی مخاطبان و کاربران میشن. همچنین واسه عکس های ایمیل حتما جایگزین در نظر بگیرین تا در صورت باز نشدن تصویر در ایمیل مخاطبان، متن جایگزین مفهوم تصویر رو به اون برسونین.

دقت کردن در انتخاب کلمات

با توجه به لحن گفتگو، در زمان نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی خودتون، از کلمه های شما و خود بیشتر استفاده کنین. با این کار مخاطبان خودشون رو مخاطب ایمیل محسوب می کنند. علاوه بر این، به جای پرداختن به خصوصیات، به مزیت های چیزی که عرضه می کنین، تمرکز زیادی داشته باشین. واسه پرداختن به ویژگی های خدمات شما تمرکز خودتون رو بر شرکت و محصولات خودتون معطوف کنین.

کوتاه و مختصر بودن

کوتاه و مختصر بودن متن ایمیل تبلیغاتی هم یکی دیگه از مهم ترین اصول نوشتن ایمیل تبلیغاتی هست. واسه این کار در ایمیل های خودتون خیلی زود به اصل مطلب بپردازین. به مخاطبان خودتون اطلاع بدین که هدف شما چیه، چجوری آماده کمک رسانی هستین و قصد دارین چه کاری انجام بدین. همچنن در نوشتن متن برای ایمیل تبلیغاتی، از به کارگیری فضاهای سفید و خالی جلوگیری کنین.

مطمئن شدن از مرتبط بودن مطالب

شما واسه اینکه بتونین یه ایمیل مارکتینگ موفقی داشته باشین، باید از فرستاندن ایمیل های شبیه هم واسه همه مخاطبان خودتون جلوگیری کنین. ارسال ایمیل های گروهی با متن نگارشی یکسان، هیچ جذابیتی واسه مخاطبان به وجود نمیاره. به عبارت دیگه، اگه هنوز در حال فرستادن اینجور ایمیل ها هستین، وقتش رسیده تا هر چه زودتر روش بازاریابی ایمیل خودتون رو تغییر بدین.

بیشتر بدانید: چرا تولید محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی مهم است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ایمیل تبلیغاتی بهتون ارائه کنیم، به بررسی اصول نوشتن ایمیل تبلیغاتی بپردازیم و زمان مناسب برای تولید ایمیل تبلیغاتی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ایمیل تبلیغاتی به ایمیل هایی گفته میشه که دارای مطلب، ویدیو، پست وبلاگ، لینک وبینار و سایر محتواهایی هست که واسه مخاطبان و کاربران فرستاده میشن تا اون ها رو به انجام کاری تشویق کنیم. در زمان نوشتن ایمیل های تبلیغاتی سعی کنین تا نکات مهمی رو زیر نظر بگیرین.

نظرات: