آشنایی با تایپوگرافی؛ مبحثی ساده ولی بسیار مهم در بوت استرپ! آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید؟ آیا می دانید تایپوگرافی چیست؟ چرا باید تایپوگرافی در بوت استرپ را یاد بگیریم؟ چرا تایپوگرافی در بوت استرپ از اهمیت بالایی برخوردار است؟
بوت استرپ یکی از فریم ورک های مهم و کاربردی در حوزه وب است که شما می توانید در زمان طراحی سایت از آن استفاده کرده و بخش های جالب و منحصر به فردی را به سایت خودتان اضافی کنید. در بوت استرپ قسمت های مختلفی وجود دارند که شما باید با این قسمت ها آشنا شوید. تایپوگرافی یکی از این بخش ها است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با بخش های مهم بوت استرپ آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تایپوگرافی در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی تایپوگرافی با استفاده از بوت استرپ بپردازیم.

منظور از تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی در بوت استرپ چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از تایپوگرافی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تایپوگرافی یکی از قابلیت های منحصر به فرد در بوت استرپ(Bootstrap) است که شما می توانید با استفاده از آن بخش های جالبی به سایت خودتان اضافی کنید. تایپوگرافی در بوت استرپ شامل کلاس های مختلفی است که شما می توانید با تعریف و اجرای این کلاس ها، تایپوگرافی را انجام دهید. اگر می خواهید نحوه تایپوگرافی را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.
جالب است بدانید، تایپوگرافی به ساختار پوشه بوت استرپ(Bootstrap) اشاره دارد که خیلی ساده و گویا است. این ساختار شامل فایل های کامپایل شده ای است که از آنها می توان برای ساخت سریع پروژه های وب استفاده کرد. در کنار فایل ها و پوشه های کامپایل شده و همچنین CSS ها و JSهای فشرده شده، این پوشه همچنین شامل فونت های Glyphicons و یک قالب بوت استرپ برای شروع است. این ساختار می تواند به راحتی در پروژه شما قرار بگیرد، به این صورت که بعد از اینکه فایل فشرده بوت استرپ را از حالت فشرده خارج کردید، فایل ها و پوشه ها را به همان صورت به پروژه خودتان منتقل کنید.

نحوه تایپوگرافی با استفاده از بوت استرپ

تایپوگرافی در بوت استرپ چیست؟

توسعه دهندگان کم تجربه فکر می کنند که کدهای HTML آنها در تمام مرورگرها به همان صورتی که روی دسکتاپ خود می بینند، نشان داده می شود. متاسفانه هر مرورگر کدهای شما را به روش خاص خود تفسیر و آن را نمایش می دهد. حتی مقادیر پیش فرض های استایل ها نیز از یک مرورگر به مرورگر دیگر متفاوت است. برای مثال، سایز فونت های تگ های H1 تا H6 روی تمامی مروگرها یکسان نیست.
برخی از مرورگرها برای ULها Margin چپ چین در نظر می گیرند و برخی دیگر نیز برای Paddingها. مرورگرها از مقادیر متفاوتی برای پیش فرض هایی مانند Borderها و Paddingها برای تگ Body استفاده می کنند و حتی دکمه های button نیز به صورت کاملا متفاوت رندر و نمایش داده می شود. برای حل تمام این ناهمسازگاری ها، استایل ها ریست به وجود آمده اند تا استایل های پیش فرض مرورگرها را در CSS تعریف کنند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تایپوگرافی در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی تایپوگرافی با استفاده از بوت استرپ بپردازیم. همانطور که گفته شد، تایپوگرافی یکی از قابلیت های منحصر به فرد در بوت استرپ(Bootstrap) است که شما می توانید با استفاده از آن بخش های جالبی به سایت خودتان اضافی کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تایپوگرافی به دست آورید، باید در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

 

نظرات: