محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

سایت های وبلاگی؛ یکی سایت وبلاگی علاوه بر اینکه به صورت مجزا فعالیت می کند، بخشی از یک سایت بزرگ تر است! شاید برای کسی که زمان زیادی در اینترنت گذارنده است، تفاوت های سایت و وبلاگ خیلی واضح باشد. اگر در حوزه وب بگردید، احتمالا با وبسایت های وبلاگی زیادی روبرو می شوید.

در زمانی سپری می کنیم که بسیاری از کسب و کارها آنلاین شده اند و حتی کسب و کارهای سنتی نیز در آستانه آنلاین شدن قرار دارند. سایت ها و وبلاگ ها از ابزارهای آنلاین شدن بیزینس هستند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با سایت های وبلاگی آشنایی داشته باشید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های وبلاگی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های سایت های وبلاگی بپردازیم.

سایت وبلاگی چیست؟

سایت های وبلاگی

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که سایت وبلاگی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سایت های وبلاگی یکی دیگر از سایت هایی هستند که شما می توانید با استفاده از این سایت ها به معرفی محصولات و خدمات خودتان بپردازید. با رشد و زیاد شدن تعداد سایت ها، پای بلاگ ها نیز به سایت باز شد و به دو شکل مورد استفاده قرار گرفت. برخی از سایت های وبلاگی به شکل اختصاصی و یکپارچه عمل می کنند. در واقع در این صفحات مطالب طبق زمان و تاریخ منتشر می شوند.

جالب است بدانید، وبلاگ یک صفحه اینترنتی برای نوشتن یادداشت ها و محتواهاست. به طور کلی، وبلاگ را می توان به چشم یک مجله یا روزنامه اینترنتی دید. یعنی وبلاگ تعدادی از مقالات را در خود جای می دهد. البته این را هم باید بدانید که وبلاگ ها معمولا دارای دسته بندی نیز هستند و محتواهای آنها در یک یا چند دسته بندی قرار می گیرند. شما می توانید یک وبلاگ برای خودتان ایجاد کنید.

با چه روش هایی می توان وبلاگ ساخت؟

سایت های وبلاگی

توجه داشته باشید که وبلاگ به صفحه ای در اینترنت گفته می شود که در آن مقالات و محتواهای متعددی منتشر می شوند. شما می توانید نوشته های خودتان را در اینترنت قرار دهید تا مخاطبان بتوانند آنها را مطالعه کنند. سایت های شخصی نیز یکی دیگر از وبسایت های اینترنتی هستند که تفاوت زیادی با وبلاگ ها دارند. شما می توانید با روش های مختلفی یک وبلاگ بسازید. به همین دلیل ما سعی می کنیم در این بخش به بررسی روش های ساخت وبلاگ بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشید:

• استفاده از وبلاگ سازهای رایگان

یکی از روش های ساخت وبلاگ این است که از وبلاگ سازهای رایگان استفاده کنید. برخی از سرویس ها وجود دارند که یک وبلاگ رایگان را روی دامنه خود  در اختیار شما می گارند که با کمک آنها می توانید مطالب مختلف خودتان را منتشر کنید. امروزه افراد زیاد با استفاده از وبلاگ سازهای رایگان نسبت به ساخت وبلاگ خودشان اقدام می کنند تا از این طریق کاربران زیادی را جذب سایت خودشان کنند.

• طراحی یک وبلاگ اختصاصی

یکی دیگر از روش های ساخت وبلاگ این است که به طور اختصاصی یک وبلاگ طراحی کنید. شما برای استفاده از این روش به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت، ولی در عوض کلاس کاری شما بالا می رود. برای طراحی و ایجاد یک وبلاگ اختصاصی شما می توانید از مجموعه محتواکده کمک بگیرید. با این کار لازم نیست تا زمان زیادی را صرف ایجاد وبلاگ خود کنید.

سایت چه تفاوتی با وبلاگ دارد؟

سایت های وبلاگی

توجه داشته باشید که وبلاگ ها نوعی سایت هستند. همچنین وبلاگ ها می توانند قسمتی از یک سایت بزرگ نیز باشند. معمولا سایت ها دارای یک بخش وبلاگ هسند که در آن به طور منظم مقالات و محتواهایی منتشر می شوند. شما نیز می توانید در سایت خودتان و در بخش وبلاگ، مقالات مختلفی را منتشر کنید. تمام وبلاگ ها می توانند یک سایت یا قسمتی از یک سایت باشند، ولی با این حال نمی توان به تمام سایت ها وبلاگ گفت. سایت های فروشگاهی نیز تفاوت زیادی با سایت های وبلاگی دارند. معمولا بسیاری از سایت های فروشگاهی دارای بخش وبلاگ هستند. صاحبان سایت های فروشگاهی می توانند با طراحی وبلاگ، با مخاطبان ارتباط دو سویه برقرار کنند.

وبلاگ ها مقالات و محتواهای زیادی دارند که با استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها سازمان دهی می شوند و از طرف دیگر، در سایت ها از صفحات برای سازماندهی و نمایش مقالات استفاده می شود. شما با توجه به اهدافی که دارید می توانید تصمیم بگیرید که یک وبلاگ بسازید و یا برای خودتان سایت طراحی کنید. در ادامه سعی می کنیم تا برخی از تفاوت های وبلاگ و وبسایت را بررسی کنیم:

• سایت ها رسمی هستند، ولی وبلاگ ها شخصی هستند.

• آپدیت کردن سایت نسبت به آپدیت وبلاگ ها به زمان بیشتری نیاز دارد.

• سایت ها از لحاظ طراحی ساختار پیچیده ای دارند، در حالی که وبلاگ ها ساده تر هستند.

• سایت ها به موضوعات خاصی می پردازند، در حالی که وبلاگ ها سیر تا پیاز موضوع را بررسی می کنند.

• در سایت ها با محدودیت ها و سانسورهایی روبرو هستید، ولی در وبلاگ ها آزادی بیشتری دارید.

• سایت ها معمولا ارتباط یک طرفه را با کاربران برقرار می کنند، ولی وبلاگ ها ارتباط دو طرفه با مخاطبان برقرار می کنند و می توان در وبلاگ ها کامنت گذاشت.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های وبلاگی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های سایت های وبلاگی بپردازیم. همانطور که گفته شد، سایت های وبلاگی بخشی از سایت های بزرگ هستند که شما می توانید با طراحی بخش وبلاگ با مخاطبان ارتباط دو سویه برقرار کنید. اکثر سایت های فروشگاهی دارای بخش وبلاگ هستند. وبلاگ ها تفاوت های زیادی با وبسایت دارند که این مسئله باعث می شود تا وبلاگ ها منحصر به فرد شوند. شما می توانید با استفاده از وبلاگ سازهای رایگان، نسبت به ساخت یک وبلاگ اقدام کنید. همچنین می توانید به شکل اختصاصی یک وبلاگ ایجاد کنید.

لینک مقاله: https://contenthacker.com/what-is-a-blog/

نظرات در مورد سایت های وبلاگی چه سایت هایی هستند؟:

سوال تصادفی