محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آشنایی با سایت های فروشگاهی و روش طراحی آن؛ وبسایتی که برای فروش محصولات و کالاها به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد! با پیشرفت فناوری و ایجاد دستگاه ها و ابزارهای ارتباطی جدید، تعداد کاربران اینترنت بیشتر شده است. این تحولات اینترنت را به بستری خوب برای کسب و کارهای مختلف تبدیل کرده است.

این روزها یکی از روش های جدید فروش محصولات و کالاها استفاده از بازار اینترنت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی انبار فیزیکی ندارند و حتی کالاهای غیرفیزیکی نیز می فروشند. شما می توانید با راه اندازی یک سایت فروشگاهی، درآمد خودتان را شروع کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با مفهوم سایت فروشگاهی آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های فروشگاهی برای شما ارائه کنیم، به بررسی اهمیت طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم و نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم.

سایت فروشگاهی چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که سایت فروشگاهی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سایت فروشگاهی یکی از کلمه های پرتکراری است که از زمان شیوع بیماری کرونا بیشتر شنیده می شود. سایت فروشگاهی به وبسایتی گفته می شود که به کاربران این امکان را می دهد تا کالاها و محصولات فیزیکی یا دیجیتالی را از طریق حوزه وب تهیه کرده و یا به فروش برسانند. به کمک سایت های فروشگاهی شما می توانید کسب و کاری را راه اندازی کرده و سفارشات خودتان را در آنها پردازش کنید. علاوه بر این، می توانید به شکل آنلاین پرداخت های مشتریان را مشاهده کرده و آنها را قبول کنید.

سایت های فروشگاهی و روش طراحی آن

جالب است بدانید، سایت های فروشگاهی در تجارت الکترونیک و فروش آنلاین به کار گرفته می شوند و به کسب و کارهای زیادی اجازه می دهند تا محصولات و کالاهای خود را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه کنند. سایت فروشگاهی معمولا شامل ارائه اطلاعات کالاها، قیمت محصولات، تصاویر مربوط به آنها و توضیحات آنهاست. همچنین مالکان سایت های فروشگاهی می توانند از سیستم های مدیریت موجودی و درگاه پرداخت آنلاین استفاده کنند تا مدیریت سایت فروشگاهی آنها راحت شود.

سایت های فروشگاهی در کشور ایران شامل مدل های متعددی است که به شکل یکپارچه و یا در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند. بعضی از سایت های فروشگاهی توانسته اند تا از طریق فروش آنلاین، به یک برند معروف تبدیل شوند. سایت های فروشگاهی با امکانات و قابلیت هایی که دارند، می توانند محصولات یا کالاهایی که از طرف فروشنده تولید می شوند را به مشتریان معرفی کنند. شما نیز می توانید با راه اندازی یک سایت فروشگاهی، محصولات و کالاهای مختلفی را به فروش رسانده و از این طریق درآمد کسب کنید. در اینجا لازم به ذکر است یکی از مسائل مهم در داشتن کسب و کار آنلاین شناخت پیش نیازهای کسب و کار آنلاین است.

چرا طراحی سایت فروشگاهی مهم است؟

توجه داشته باشید که یک فروشگاه فیزیکی می تواند تنها همان منطقه یا حداکثر همان استان را پوشش دهد، ولی برای اینکه بتوانید از سراسر دنیا مخاطبان زیادی به سایت خود جلب کرده و آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید و شهرهای زیادی را تحت پوشش خودتان در بیاورید، باید یک سایت فروشگاه طراحی و راه اندازی کنید. در گذشته این امکان با تاسیس شعبه های دیگر در شهرهای مختلف انجام می شد، ولی امروزه با افزایش تعامل افراد با اینترنت، با طراحی سایت فروشگاهی صورت می گیرد.

برای اینکه در فروش آنلاین محصولات و کالاهای خودتان خیلی سریع به نتیجه دلخواه خود برسید، باید از فروشگاه اینترنتی با کیفیت و سئو شده ای استفاده کنید. در کنار طراحی سایت فروشگاهی، سئو سایت نیز خیلی مهم است. شما باید سایت فروشگاهی خودتان را از لحاظ سئو بررسی کرده و آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید تا در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد و ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی و روش طراحی آن

همانطور که گفته شد، سایت فروشگاهی به وبسایتی گفته می شود که شما می توانید در این وبسایت، محصولات و کالاهای خودتان را به مشتریان زیادی معرفی کرده و میزان فروش محصولات خودتان را افزایش دهید. طراحی سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید دقت زیادی داشته باشید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم تا با رعایت این نکات، سایت خوبی طراحی کنید:

• سرعت سایت

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید، سرعت سایت است. با توجه به تحقیقات انجام شده، کاربران معمولا فقط 3 ثانیه منتظر می مانند تا صفحه سایت بالا بیاید. اگر کاربر از سرعت پایین خسته شود، صفحه را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری می رود. بنابراین، زمانی که می خواهید یک سایت فروشگاهی طراحی کنید، سعی کنید تا با روش هایی سرعت بارگذاری صفحات سایت خودتان را بالا ببرید. برای این کار به هیچ وجه از تصاویر با حجم بالا استفاده نکنید.

• تجربه و رابط کاربری 

منظور از تجربه کاربری، تجربه ای است که کاربر در زمان استفاده از سایت فروشگاهی شما و بخش های مختلف آن به دست می آورد که ممکن است با توجه به طراحی سایت این تجربه منفی یا مثبت باشد. سعی کنید تا المان های سایت خودتان را به گونه ای بچینید که تجربه و رابط کاربری مخاطبان مثبت باشد.

• سهولت مدیریت سایت 

در یک سایت فروشگاهی، همه چیز به مخاطبان یا مشتریان محدود نمی شود. تا زمانی که خودتان نتوانید سایت فروشگاهیتان را به راحتی مدیریت کنید، مشتریان نیز نمی توانند به راحتی در سایت فروشگاهی شما از محصولات و کالاها دیدن کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنند. بنابراین، سایت خودتان را طوری طراحی و برنامه نویسی کنید تا مدیریت آن آسان باشد و بتوانید محصولات و کالاهای جدیدی را به آن اضافه کنید.

• بالا بردن امنیت 

امنیت یکی از موارد مهم در طراحی سایت فروشگاهی است. شما باید سعی کنید تا با استفاده از روش هایی، اعتماد مخاطبان و کاربران را به سایت خود جلب کنید تا آنها به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. امنیت نه به عنوان یک اصل در طراحی سایت فروشگاهی، بلکه به عنوان یک پیش فرض در نظر گرفته می شود. هرچقدر امنیت سایت شما بالا باشد، ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا می کند.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی کدامند؟

سایت های فروشگاهی و روش طراحی آن

با توجه به توضیحاتی که در مورد سایت های فروشگاهی و مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین برای شما ارائه کردیم، شاید شما نیز دوست داشته باشید تا یک سایت فروشگاهی برای خودتان طراحی و راه اندازی کنید. برای این کار باید مراحل مختلفی را طی کنید. برخی از مراحل طراحی سایت فروشگاهی به شرح زیر است:

مرحله اول: انتخاب محل مناسب

زمانی که می خواهید یک سایت فروشگاهی طراحی کنید، باید به دنبال یک هاست یا فضای میزبانی مناسب باشید. انتخاب هاست مناسب به دلیل امنیت، سرعت بارگذاری سایت و پشتیبانی از داده ها اهمیت بالایی دارد.

مرحله دوم: انتخاب نام مناسب

در زمان انتخاب اسم سایت فروشگاهی خود باید نامی را انتخاب کنید که با حوزه کاری شما مرتبط باشد. نام سایت ارتباط مستقیمی با جذب مشتریان و برقرار ارتباط با آنها دارد.

مرحله سوم: طراحی سایت سازگار با موبایل

از آنجایی که بیشتر خریدهای آنلاین با موبایل انجام می شود، مهم است تا سایت فروشگاهی شما با گوشی های هوشمند سازگار باشد و کاربران بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

مرحله چهارم: طراحی نمای داخلی سایت

بعد از اینکه مراحل بالا را طی کردید، باید نمای داخلی سایت خودتان را طراحی کنید. این مرحله از طراحی سایت فروشگاهی، انتخاب سیستم مدیریت محتوا است. در زمان انتخاب این سیستم باید دقت داشته باشید که امکانات لازم مانند درج و اضافی کردن محصول به سایت، سیستم نظردهی کاربران و.... را داشته باشد.

مرحله پنجم: استفاده از عکس های با کیفیت

عکس های با کیفیت می تواند نرخ تبدیل مخاطبان به مشتری را تا 40 درصد بیشتر کند. بنابراین، سعی کنید تا طراحی سایت خود از تصاویر با کیفیت و جذابی استفاده کنید تا توجه مخاطبان و کاربران را جلب کنید. با این حال، باید حجم تصاویر خودتان را پایین بیاورید تا سایت خیلی سریع آپلود شود.

مرحله ششم: قابلیت پرداخت آسان

در برخی از مواقع مشتریان به دلیل قابلیت پرداخت از خرید خود منصرف می شوند. نباید سایت فروشگاهی شما دارای فرایند پرداخت پیچیده باشد. طراحی صفحه پرداخت هزینه باید پیمایش راحتی داشته باشد. در این مرحله به کاربران خود این امکان را بدهید تا به صورت عضو و مهمان از سایت شما خرید کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های فروشگاهی برای شما ارائه کنیم، به بررسی اهمیت طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم و نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، سایت فروشگاهی به وبسایتی گفته می شود که شما می توانید در آن محصولات و کالاهای فیزیکی یا دیجیتالی را به مشتریان خود معرفی کرده و آنها را بفروشید. اگر در زمان طراحی سایت، نکات مهم را رعایت کنید، می توانید ترافیک سایت بالایی داشته باشید.

منبع مقاله(https://www.resonai.com/blog/retail-store-design)

نظرات در مورد آشنایی با سایت های فروشگاهی و روش طراحی آن:

سوال تصادفی