آشنایی با سایت شخصی؛ یکی از بهترین روش ها برای به اشتراک گذاشتن افکار و نظرات در حوزه وب! در دنیای امروزی، بسیاری از افراد برای معرفی و ارائه مشخصات خود، به جای نوشتن شماره تماس و آدرس روی کارت ویزیت، آدرس سایت شخصی خودشان را قرار می دهند.

در حال حاضر با ایجاد شبکه های اجتماعی مختلف تصور می شود که نیاز به داشتن سایت های شخصی کاهش پیدا کند. با این حال داشتن یک سایت شخصی برای افرادی که نیاز به سایت شخصی دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما نیز می توانید با داشتن سایت شخصی، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، بهتر است با سایت های شخصی آشنایی داشته باشید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های شخصی برای شما ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های سایت شخصی بپردازیم و نحوه طراحی سایت شخصی را به شما یاد دهیم.

سایت شخصی چیست؟

سایت های شخصی

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از سایت شخصی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سایت شخصی یکی از بهترین ابزارها برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات در حوزه وب است. سایت های شخصی می توانند علاوه بر معرفی شخص، روش خوبی برای برقراری ارتباط با شرکت ها و سایر افراد باشند. در سایت های شخصی شما به معرفی خود، توانایی ها، نمونه کارها و حتی نظرات خودتان می پردازید. سایت های شرکتی تفاوت زیادی با سایت های شخصی دارند.

جالب است بدانید، امروزه طراحی سایت شخصی به یکی از نیازهای ضروری افراد حرفه ای تبدیل شده است. اگر شما نیز در یک حوزه مهارت خاصی دارید، می توانید با طراحی سایت شخصی، مشتریان زیادی را به سمت خودتان جذب کرده و با شرکت های زیادی قرارداد ببندید. به طور کلی، سایت شخصی به وبسایتی گفته می شود که مخصوص یک شخص بوده و در راستای برندسازی شخصی آن فعالیت می کند. ممکن است این شخص یک فرد مشهور باشد یا آن شخص خود شما باشید و بخواهید سایت را با اسم خودتان بسازید.

سایت شخصی چه ویژگی هایی دارد؟

سایت های شخصی

همانطور که گفته شد، سایت شرکتی به وبسایتی گفته می شود که مخصوص یک شخص بوده و شخص می تواند در این سایت به معرفی خود و نشان دادن مهارت های خود بپردازد. سایت های شرکتی ویژگی های زیادی دارند. برخی از ویژگی های سایت شرکتی به شرح زیر است:

• سایت های شخصی نباید باید رنگ های خیلی سرد یا پررنگی داشته باشند. رنگ های به کار رفته در عکس ها و منوهای سایت شخصی باید متناسب با حوزه کاری شخص باشد.

• یکی دیگر از ویژگی های سایت شخصی این است که اطلاعات تماس باید در جای مناسب و دسترس کاربران قرار بگیرد.

• در سایت های شخصی، آدرس و لوگوی شبکه های اجتماعی درج می شود. به این ترتیب، کاربران می توانند در کنار آدرس سایت، صفحه های شخصی شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

• یکی دیگر از ویژگی های سایت شخصی این است که این سایت ها قالب یا تمپلیت پیچیده ندارند و کاربران می توانند به راحتی به قسمت های مورد نظر خود وارد شوند.

سایت شخصی چگونه طراحی می شود؟

سایت های شخصی

توجه داشته باشید که روز به روز به اهمیت داشتن سایت شخصی افزوده می شود. برای طراحی سایت شخصی کافی است تا پلان اولیه آن را در ذهن خودتان رسم کنید. همچنین باید یک نام دامنه با پسوند مناسب ثبت کرده و هاست مناسب خودتان را خریداری کنید تا بتوانید سایت شخصی خودتان را راه اندازی کنید. شما می توانید برای طراحی سایت شخصی، از قالب های آماده وردپرس یا جوملا استفاده کنید.

یکی از روش های طراحی سایت شخصی این است که از افراد برنامه نویسی کمک بگیرید و از آنها بخواهید تا سایت شخصی شما را راه اندازی کنند. ولی اگر می خواهید به ساده ترین شکل ممکن، سایت شخصی خودتان را طراحی کنید، می توانید از سایت سازها استفاده کنید. طراحی سایت های فروشگاهی مشابه سایت های شخصی است. نکته قابل توجه این است که در طراحی سایت شخصی، سلیقه طراح و نوع فعالیت شما خیلی مهم است. در زمان طراحی سایت شخصی شما باید نکات مهمی را رعایت کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی نکات مهم طراحی سایت شخصی بپردازیم:

• یکی از نکات مهم طراحی سایت شخصی این است که هدف خودتان را مشخص کنید. شما باید به این سوال پاسخ دهید که چرا به یک سایت شخصی نیاز دارید؟

• قبل از اینکه اقدام به طراحی سایت شخصی کنید، در اینترنت جستجوهای مختلفی انجام داده و از سایت های شخصی دیگر ایده بگیرید تا یک سایت کاربردی و جذابی داشته باشید.

• یکی دیگر از نکات مهم قبل از طراحی سایت شخصی این است که قالب سایت خودتان را انتخاب کنید. این قالب باید طوری باشد که کاربران بتوانند به راحتی به خدمات و امکانات سایت شما دسترسی داشته باشند.

• بعد از اینکه سایت شخصی خودتان را راه اندازی کردید، باید بدانید که چه نوع محتواهایی را در آن به اشتراک بگذارید. موضوع محتواها باید با حوزه کاری شما مرتبط باشد. در غیر این صورت، مشتریان هدف خودتان را از دست می دهید و ترافیک سایت شما بالا نمی رود.

• شما باید سایت شخصی خودتان را شخصی سازی کرده و توجه مخاطبان را نسبت به خود جلب کنید. اگر سایت شما جذاب نباشد، مخاطبان بعد از وارد شدن به سایت شما خیلی سریع از آن خارج می شوند. بنابراین، در طراحی سایت شخصی باید از تصاویر و لوگوهای جذاب استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های شخصی برای شما ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های سایت شخصی بپردازیم و نحوه طراحی سایت شخصی را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، سایت شخصی به وبسایتی گفته می شود که به یک شخص اختصاص می یابد. شما می توانید با ایجاد یک سایت شخصی، به معرفی خود و مهارت های خود بپردارید و از این طریق مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید. در زمان طراحی سایت شرکتی شما باید نکات و اصول مهمی را رعایت کنید.

لینک مقاله: https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_web_page

نظرات در مورد سایت های شخصی چه سایتی هستند و چگونه طراحی می شوند؟:

سوال تصادفی