محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

تفاوت سایت های شخصی استاتیک و داینامیک؛ بهتر است بدانید در یک دسته بندی کلی می توان سایت های شخصی را به دو دسته داینامیک و استاتیک تقسیم کرد که هر کدام از این سایت ها مزایا و معایبی دارند. شما باید بدانید کدام یک از این نوع سایت ها برای شما مناسب است.

سایت ها در اندازه ها و شکل های مختلفی ایجاد می شوند، ولی تمامی آنها در یکی از دو دسته استاتیک و داینامیک قرار می گیرند. زمانی که در مرورگر به یک سایت نگه می کنید، متوجه تفاوت بین استاتیک و داینامیک بودن سایت نمی شوید، ولی این دو تاثیر زیادی روی کارکرد سایت می گذارند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این سایت ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های استاتیک و سایت های داینامیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت سایت های شخصی استاتیک و داینامیک بپردازیم.

آشنایی با سایت های استاتیک

سایت های شخصی استاتیک بهتر است یا داینامیک؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که سایت شخصی استاتیک چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سایت های استاتیک متعددی در حوزه وب وجود دارند که ممکن است با دیدن آنها متوجه استاتیک بودن این سایت ها نشوید. اگر سایتی که می بینید طراحی ساده ای دارد و هیچ شاخ و برگ اضافی ندارد، به احتمال خیلی زیادی به شکل استاتیک طراحی و ایجاد شده است. شما باید با اجزای تشکیل دهنده سایت های شخصی آشنا شوید تا بتوانید یک سایت خوب طراحی کنید.

سایت های شخصی که به شکل استاتیک طراحی می شوند، فقط از طریق یک نفر آشنا به کدنویسی امکان ویرایش دارند. اگر می خواهید یک سایت شخصی برای خودتان طراحی کنید، باید با قالب سایت شخصی آشنا شوید. شما می توانید با هزینه پایینی یکی سایت شخصی استاتیک طراحی کنید. به دلیل پایین بودن هزینه ها، تعداد زیادی از شرکت ها تمایل دارند تا سایت های خودشان را به شکل استاتیک طراحی کنند.

آشنایی با سایت های داینامیک

سایت های شخصی داینامیک نیز نوع دیگری از وبسایت ها هستند که توانستند اطلاعات بروز و مفیدی را بر اساس نیاز کاربران ارائه کنند. کدهای استفاده شده در سایت های داینامیک HTML و CSS هستند. دسترسی کاربران به اطلاعات موجود در سایت های داینامیک طبق شرایط خاصی انجام می شود. به طوری که عواملی مانند زمان، کوکی ها و موقعیت های جغرافیایی تاثیر زیادی در ارائه نوع اطلاعات سایت به کاربر دارد. شما می توانید سایت های شخصی خودتان را به شکل داینامیک طراحی کنید. سایت های داینامیک مزایا و معایب زیادی دارند. از جمله مزایای سایت های داینامیک می توان به طراحی سریع قالب، استفاده از صفحات کمتر، استفاده از کدهای کمتر و.... اشاره کرد.

تفاوت سایت های شخصی استاتیک و داینامیک

سایت های شخصی استاتیک بهتر است یا داینامیک؟

توجه داشته باشید که شما می توانید سایت های شخصی خودتان را به دو شکل استاتیک و داینامیک طراحی کنید و اجزای تشکیل دهنده سایت های شخصی خود را مشخص کنید. این سایت ها تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که شما باید با این تفاوت ها آشنا شوید و بهترین تصمیم را برای طراحی سایت خودتان بگیرید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی تفاوت سایت های شخصی استاتیک و داینامیک بپردازیم:

• تفاوت در هزینه طراحی: سایت های استاتیک نسبت به سایت های داینامیک هزینه طراحی پایینی دارند. چون سایت های شخصی داینامیک امکانات و قابلیت های زیادی دارند و هزینه طراحی این سایت ها به مواردی مانند تعداد صفحات، پست ها، امکانات و.... بستگی دارد.

• امکانات سایت: در سایت های استاتیک، امکانات و قابلیت های زیادی وجود ندارد و افرادی از این سایت ها استفاده می کنند که قصد معرفی محصولات و خدمات خاصی را ندارند. در حالی که سایت های شخصی داینامیک امکانات زیادی را در اختیار مدیران سایت قرار می دهند.

• برنامه نویسی: برنامه نویسی در سایت های شخصی استاتیک سخت و دشوار است و وقتی که سایت برای شما طراحی می شود، امکان تغییر هیچ اطلاعاتی را نخواهید داشت. ولی در سایت های داینامیک اعمال تغییرات بدون هیچ دانش خاصی صورت می گیرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های استاتیک و سایت های داینامیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت سایت های شخصی استاتیک و داینامیک بپردازیم همانطور که گفته شد، شما می توانید سایت های شخصی خودتان را به دو شکل استاتیک و داینامیک طراحی کنید. این سایت ها تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. از جمله از این تفاوت ها می توان به تفاوت در هزینه طراحی، امکانات سایت و برنامه نویسی اشاره کرد.

لینک مقاله: https://blog.hubspot.com/website/static-vs-dynamic-website

نظرات در مورد سایت های شخصی استاتیک بهتر است یا داینامیک؟:

سوال تصادفی