محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

محتوای خوشه ای(Topic Cluster)؛ روشی جدید برای جلب توجه شما به موضوعات! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مدل از سفارش تولید محتوا به دست بیارین؟ آیا می دونین محتوای خوشه ای چیست؟ روش تولید محتوای خوشه ای چه بخش هایی داره؟ تولید محتوای خوشه ای چجوری کار می کنه؟ در زمان تولید محتوای خوشه ای چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟ نحوه تولید محتوای خوشه ای چجوریه؟

همونطور که می دونین، محتوا پادشاه بازاریابی اینترنتی هست و کسب و کارهای زیادی واسه توسعه و گسترش خودشون از محتواهای مختلفی استفاده می کنند، ولی ممکنه بعضی از اون ها از اهمیت محتوا بی خبر باشن. روش ها و استراتژی های زیادی واسه تولید محتوا وجود داره که هر کدوم از اون ها می تونه به افزایش ترافیک در سایت ما کمک کنه. یکی از این استراتژی ها، تولید محتوا به صورت خوشه ای هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوای خوشه ای یا Topic Cluster بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در تولید محتوای خوشه ای بپردازیم و عملکرد تاپیک کلاستر رو مورد بررسی قرار بدیم.

تولید محتوای خوشه ای چیست؟

تولید محتوای خوشه ای چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تولید محتوای خوشه ای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تولید محتوای خوشه ای یا Topic Cluster یکی جدیدترین استراتژی های تولید محتوا هست که توجه مخاطبان و کاربران رو به موضوعات گسترده تر به جای کلیدواژه های هدف دار بلند مدت جلب می کنه. با تولید محتوای خوشه ای، می تونین مطالب سایت خودتون رو جوری سازماندهی کنین که مخاطبان هدف شما بتونن با سرعت بیشتری به پاسخ ها و نیازهای مورد نظر خودشون دست پیدا کنند.

جالب اینجاست که بدونین تولید محتوای خوشه ای(Topic Cluster) یه حالت محتوای خوشه ای شبیه انگور و با جزئیات کامل هست. به عبارت دیگه اگه قبلا مقاله های زیادی تولید می کردین که هر کدوم یه مقاله مجزا بودن، در محتوای خوشه ای باید مقاله هایی تولید کنین که به شکل ستون و زیرمجموعه ایجاد بشن. توجه داشته باشین که مدل محتوای خوشه ای یا تاپیک کلاستر، تمرکز شما رو به سمت هدف قرار دادن یه موضوع خاص که قصد دارین برند شما در اون به عنوان یه متخصص شناخته بشه، تغییر میده.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چیست؟

تولید محتوای خوشه ای چه مزایایی دارد؟

تولید محتوای خوشه ای چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، به تعدادی از محتواهای مرتبط که یه موضوع خاص رو پوشش میدن، محتوای خوشه ای یا تاپیک کلاستر(Topic Cluster) گفته میشه. این خوشه های محتوا می تونن واسه همه صفحات یه گروه پشتیبانی متنی و ساختار لینک سازی داخلی خوبی رو به وجود بیارن. تولید محتوای خوشه ای مزیت های زیادی داره. در ادامه برخی از مزایای تولید محتوای خوشه ای رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای تولید محتوای خوشه ای این هست که می تونین با استفاده از این استراتژی، هزینه ها رو کاهش بدین. محتواهای تولید شده با این روش خیلی زود رتبه می گیرن. بعد از اینکه یکی از صفحات شما رتبه گرفتن، اون یکی صفحات هم خیلی ساده رتبه می گیرن و با کمترین هزینه ممکنه سایت خودتون رو سئو می کنین.
  • با تولید محتوای خوشه ای می تونین با نرخ پرش مقابله کنین. نرخ پرش یکی از اصلی ترین معیارهای سئو سایت هست و وقتی ایجاد میشه که کاربران وارد سایت شما شده و به هر دلیلی خیلی زود از سایت شما خارج بشن و به سایت دیگه ای مراجعه کنند.
  • یکی دیگه از مزیت های تولید محتوای خوشه ای این هست که می تونین با کمک این مدل تولید محتوا، پادشاه گوگل بشین. محتوای خوشه ای، لینک داخلی زیادی دریافت می کنه و قدرت لینک داخلی خیلی بیشتر از چیزی هست که فکرش رو می کنین.
  • محتوای خوشه ای محبوبیت زیادی داره. مخاطبان می تونن به کمک محتوای خوشه ای بدون سردرگمی، به مطالب مورد نظر خودشون دست پیدا کنند. به این ترتیب، می تونین ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنین.
  • شما می تونین با تولید محتوای خوشه ای یا تاپیک کلاستر، گره های محتوایی رو از بین ببرین. به عبارت دیگه، محتوای خوشه ای از اونجایی که ساختار آسون و قابل درکی داره، به شما کمک می کنه تا خیلی راحت محتواهای خودتون رو مدیریت کنین و بدونین که چه محتوایی می نویسین.

مقاله پیشنهادی: استاندارد تولید محتوا چیست و چه مزایایی دارد؟

نحوه تولید محتوای کلاستر چگونه است؟

نحوه تولید محتوای کلاستر چگونه است؟

شما واسه اینکه بتونین تاپیک کلاستر(Topic Cluster) ایجاد کنین، باید موضوع اصلی خودتون رو انتخاب کرده و بعدا با ایجاد خوشه ها بتونین تولید محتوا رو شروع کنین. بعد از این کار با مشخص کردن کلاستر یا خوشه ها، به صورت دقیق تر محتوا تولید کنین و در آخر باید در محتواهای خودتون لینک صفحه ها و محتواهای مورد نیاز وبسایت رو قرار بدین که این قسمت رو میشه اصلی ترین بخش ایجاد محتوای کلاستر در نظر بگیریم.

نکته قابل توجه این هست که شما باید از هر خوشه یا کلاستر، لینکی رو در سایت خودتون قرار بدین و بعدا همه کلاستر یا خوشه ها رو مثل خوشه میوه به شاخه اصلی موضوع محتوای خودتون وصل کنین. با خوشه سازی محتوای خودتون به گوگل در حوزه مربوط سازی و شناسایی محتواها کمک زیادی می کنین. همین کار باعث میشه تا رتبه سایت شما از نظر کیفیت کار افزایش پیدا کنه، چون با این کار گوگل متوجه میشه که کار کردن شما روی یه موضوع تخصصی و عمیق از چه میزان کیفیت برخوردار هست.

مقاله پیشنهادی: 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوای خوشه ای یا Topic Cluster بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در تولید محتوای خوشه ای بپردازیم و عملکرد تاپیک کلاستر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تولید محتوای خوشه ای یا Topic Cluster یکی جدیدترین استراتژی های تولید محتوا هست که توجه مخاطبان و کاربران رو به موضوعات گسترده تر به جای کلیدواژه های هدف دار بلند مدت جلب می کنه. تولید محتوای خوشه ای یا استراتژی تاپیک کلاستر مزیت های قابل توجهی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا تولیدکننده های محتوا از استراتژی واسه تولید محتوا استفاده کنند.

نظرات در مورد محتوای خوشه ای چیست و چگونه تولید می شود؟:

سوال تصادفی