تکنیک های نوشتن محتوای جذاب؛ رازهای موفقیت در تولید محتوای با کیفیت! آیا می خواهید با این تکنیک ها آشنا شوید؟ چگونه می توان یک محتوای جذاب تولید کرد؟ چه چیزهایی را باید در تولید محتوای جذاب بدانیم؟ بهترین روش های نوشتن محتوای جذاب کدامند؟ محتوای جذاب چه تاثیری روی سئو سایت می گذارد؟ چگونه تولید محتوای جذاب خودمان را شروع کنیم؟ در زمان نوشتن محتوای جذاب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

امروزه کسب و کارهای اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ های زیادی ایجاد شدند که تمامی آنها با هدف جذب مخاطب، به دنبال تولید محتوای جذاب و اثربخشی هستند. تولید محتوای جذاب چیزی است که کسب و کارهای آنلاین را از سایر کسب و کارها متمایز می کند. اگر شما نیز می خواهید متمایز شوید و مخاطبان و کاربران زیادی را به سمت خودتان جذب کنید و همچنین معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر را بشناسید، تولید محتوای جذاب را جدی بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره اهمیت تولید محتوای جذاب برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین روش های نوشتن محتوای جذاب بپردازیم.

اهمیت تولید محتوای جذاب چیست؟

تولید محتوای جذاب

تولید محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است که کسب و کارهای آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ ها از این روش برای معرفی محصولات و خدمات خودشان استفاده می کنند. یک محتوا چه محتوای متنی و چه محتوای ویدیویی باید چیزی را که مد نظر شما است را به مخاطبان انتقال دهند. برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب و جذاب تولید کنید، باید اصول نوشتن محتوای جذاب را بلد باشید. اگر بتوانید محتواهای جذابی تولید کنید، کسب و کار خودتان را متمایز خواهید کرد و مورد توجه کاربران زیادی قرار می گیرید.

یکی از مهم ترین چیزهایی که برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل نیاز دارید، تولید محتوای جذاب است. شما باید کاری کنید که حوصله مخاطبان سر نرود و تا انتهای محتوا همراه شما باشند. به طور کلی، تولید محتوای جذاب علاوه بر کمک به قرارگیری در رتبه های برتر سئو، به شما کمک می کند تعداد مخاطبان و کاربران خودتان را افزایش دهید. همچنین برای اینکه بتوانید در رقابت بین کسب و کارهای دیگر پیروز شوید و سربلند بیرون آیید، باید تولید محتوای جذاب و با کیفیت را جدی بگیرید. یکی از مسائل مهم در تولید محتوا این است که بدانید گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد تا از این طریق بتوانید محتوایی که مورد تایید گوگل است را تولید کنید.

نحوه تبدیل موضوع معمولی به عنوان جذاب

شاید شما نیز محتواهای قدیمی زیادی در سایت خود داشته باشید و بخواهید آنها را به محتوای جذابی تبدیل کنید تا مخاطبان زیادی از محتوای شما دیدن کنند و آن را مطالعه کنند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که موضوع محتوای خودتان را در گوگل سرچ کنید و ببینید که کاربران بیشتر چه کلمات و عبارت هایی را جستجو می کنند. به این ترتیب، شما متوجه می شوید که با چه کلماتی بیشتر در گوگل به کاربران نشان داده می شوید. علاوه بر این، شما می توانید با شماره گذار کردن و استفاده از اعداد و ارقام در عنوان محتوا نیز به جذابیت محتوای خود اضافی کنید.

بهترین روش های نوشتن محتوای جذاب کدامند؟

تولید محتوای جذاب

همانطور که گفته شد، تولید محتوای جذاب باعث می شود تا مخاطبان مدت زمان زیادی را در محتوا و سایت شما سپری کنند و محتوای شما را مطالعه کنند. گوگل نیز متوجه این مسئله می شود و به محتوا و سایت شما رتبه و جایگاه خوبی می دهد. بنابراین، اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی خودتان را توسعه دهید، سعی کنید تا محتواهای جذاب و با کیفیتی تولید و منتشر کنید. در ادامه برخی از بهترین روش های نوشتن محتوای جذاب را بررسی می کنیم:

• استفاده از تصاویر جذاب

یکی از بهترین روش های نوشتن محتوای جذاب، استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت است. تصاویر باعث می شود تا حوصله مخاطبان شما سر نرود و صفحه شما را ترک نکنند. از آنجایی که تصاویر باعث می شوند تا محتوای شما جذاب شوند، استفاده از تصاویر را از قلم نندازید و سعی کنید از تصاویر تکراری خودداری کنید. اگر ساخت تصاویر از عهده شما بر نمی آید، ساخت تصاویر منحصر به فرد را بر عهده گرافیست ها بسپارید.

• با مخاطبان خود شوخی کنید.

یکی دیگر از بهترین روش های تولید محتوای جذاب این است که با مخاطبان خود شوخی کنید و سعی کنید آنها را بخندانید. شوخی معجزه می کند و باعث می شود جذابیت محتوای شما چند برابر شود. مخاطبان زمانی که با محتوای شما سرگرم شوند، دوست دارند تا انتها محتوای شما را مطالعه کنند. البته نباید شوخی هایی کنید که به مخاطبان بر بخورد و باعث ناراحتی آنها شود.

• داستان سرایی کنید.

داستان سرایی کردن نیز یکی دیگر از بهترین روش های تولید محتوای جذاب است. به طور کلی، سعی کنید تا محتواهای خودتان را به شکل داستانه گونه بنویسید. محتوای شما علاوه بر اینکه به سوالات مخاطبان و کاربران پاسخ می دهد، باید مخاطبان را سرگرم کند. داستان سرایی یا قصه گویی یکی از بهترین راه های سرگرم کردن مخاطبان و جذاب کردن محتواهای شما است.

• گرم و صمیمی باشید.

یکی دیگر از بهترین روش های نوشتن محتوای جذاب این است که با مخاطبان خود گرم و صمیمی باشید. شما باید به عنوان نویسنده و تولیدکننده محتوا مانند کسی باشید که در یک جمع دوستانه صحبت می کند و اطلاعاتی را به دوستان خود ارائه می کند. بنابراین، نباید از لحن خشک و رسمی استفاده کنید. زمانی که محتواهای خودتان را با لحن دوستانه می نویسید، مخاطبان بهتر می توانند با محتوای شما ارتباط بگیرند و شما می توانید به راحتی اعتماد مخاطبان و کاربران را به سایت خود جلب کنید. تاثیر گذاری بر روی کابر یکی از فاکتورهایی است که میتواند کاربر را جذب کند. برای تولید محتوا برای جذب کاربر باید به این سوال پاسخ دهید که چطور محتوا تاثیرگذار بنویسیم؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره اهمیت تولید محتوای جذاب برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین روش های نوشتن محتوای جذاب بپردازیم. همانطور که گفته شد، یک محتوا چه محتوای متنی و چه محتوای ویدیویی باید چیزی را که مد نظر شما است را به مخاطبان انتقال دهند. برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب و جذاب تولید کنید، باید اصول نوشتن محتوای جذاب را بلد باشید. از جمله از روش های نوشتن محتوای جذاب می توان به شوخی کردن با مخاطبان، استفاده از تصاویر جذاب، داستان سرایی یا قصه گویی و... اشاره کرد.

نظرات: