معرفی و آموزش ابزار Google PageSpeed Insights؛ یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید ابزار PageSpeed Insights چیست؟ چگونه می توان با این ابزار کار کرد؟ چرا باید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیریم؟
سرعت سایت یکی از اصلی ترین عواملی است که به طور مستقیم روی سئو و نرخ تبدیل سایت تاثیر می گذارد. اگر سایت شما سرعت پایینی داشته باشد، کاربران خیلی سریع آن را ترک می کنند و به دنبال سایت های سریع تری می روند. بنابراین، شما باید برای موفقیت در حوزه وب به سرعت سایت خودتان دقت کنید. اگر قصد سئو سایت را دارید، باید سرعت سایت خودتان را بالا ببرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار PageSpeed Insights برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم.

ابزار PageSpeed Insights چیست؟

آموزش کار با ابزار Google PageSpeed Insights

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ابزار PageSpeed Insights چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ابزار PageSpeed Insights یکی از ابزارهای کاربردی گوگل است که شما می توانید با استفاده از این ابزار سرعت سایت خودتان را بالا ببرید. به طور کلی PageSpeed یک ابزار رایگان و کاربردی متعلق به گوگل است که پیشنهادهایی در مورد افزایش سرعت سایت به صاحبان وبسایت ها ارائه می دهد. اگر می خواهید نحوه کار با ابزار Google page Speed را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره ابزارهای سئو شرکت کنید.
جالب است بدانید، شما می توانید با استفاده از این ابزار، عملکرد کلی وبسایت خودتان را آنالیز کرده و مشکلات گزارش شده توسط این ابزار را رفع کنید تا تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان سایت به وجود آورید. راحتی کار با ابزار PageSpeed Insights باعث می شود تا افرادی که در زمینه سئو و طراحی سایت نیز مهارت دارند، بتوانند با این ابزار کار کنند. برای اینکه کار با این ابزار را شروع کنید، باید URL وبسایت خودتان را در این ابزار وارد کرده و روی گزینه analyze کلیک کنید تا گوگل یک آزمایش سریع روی سایت شما انجام دهد.

چگونه با ابزار PageSpeed Insights کار کنیم؟

آموزش کار با ابزار Google PageSpeed Insights

پس از آشنایی و کار با ابزار Ahrefs، ابزار PageSpeed Insights یکی از مهمترین ابزارهای سئو میباشد.  برای اینکه بتوانید با ابزار PageSpeed Insights گوگل کار کنید، باید به آدرس pagespeed.web.dev مراجعه کنید. در این صفحه باکسی قرار دارد که باید آدرس سایت یا URL سایت خودتان را درون آن قرار دهید و روی گزینه Analyze کلیک کنید تا گوگل یک بررسی روی سرعت سایت شما انجام دهد. بعد از دریافت گزارش، هر چیزی که در مورد سایت شما و چیزی که ممکن است مانع عملکرد صحیح و کندی سرعت سایت شما شود را به شما به طور کامل گزارش می دهد.
توجه داشته باشید که این ابزار به صورت پیش فرض گزارش را با توجه به معیارهای موبایل نشان می دهد که می توانید از بالای صفحه گزینه Desktop را انتخاب و گزارش مربوط به آن را ببینید. اولین بخش از گزارش مربوط به نمایش معیارهای Core Web Vitals است. این شاخص ها بر اساس اطلاعات واقعی جمع آوری شده از کاربران در 28 روز گذشته اندازه گیری می شوند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار PageSpeed Insights برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، ابزار PageSpeed یکی از ابزارهای رایگان و پرکاربرد در زمینه سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این ابزار سرعت سایت خودتان را بالا ببرید. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره ابزارهای سئو شرکت کنید.

 

نظرات: