معرفی و آموزش ابزار Disavow Tool؛ یکی از بهترین ابزارهای کاربردی در سئو سایت! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید ابزار Disavow چیست؟ چگونه با این ابزار کار کنیم؟ ابزار Disavow در سرچ کنسول چه کاربردهایی دارد؟ چگونه به این ابزار دسترسی پیدا کنیم؟
بک لینک ها اصلی ترین دارایی های هر وبسایت هستند. آنها نقش مهمی در افزایش اعتبار، رتبه و سئو سایت دارند. ولی این دارایی های با ارزش برخی از مواقع ممکن است به ضرر سایت ما عمل کنند و باعث جریمه سایت شوند. شما باید با ابزارهای مختلفی بک لینک ها را بررسی کنید. Disavow یکی از این ابزارها است. اگر قصد سئو سایت را دارید، باید با این ابزار آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Disavow Tool برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم.

ابزار Disavow Tool چیست؟

چگونه از ابزار Disavow Tool استفاده کنیم؟

Disavow Tool یکی از ابزارهای مهم در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و بک لینک های سایت خودتان را بهینه کنید. این ابزار بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن محبوبیت زیادی به دست آورده است، چون به خیلی از مدیران سایت ها که تحت تاثیر روش های سئو کلاه سیاه قرار گرفته بودند و رتبه هایشان افت کرده بود، کمک زیادی کرده بود. این ابزار قابلیت ها و امکانات زیادی را در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد. اگر می خواهید نحوه کار با ابزار Disavow را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش ابزارهای سئو شرکت کنید.
جالب است بدانید، Disavow Tool یکی از بهترین ابزارها برای از بین بردن لینک های مخرب است. همچنین Disavow کردن لینک های مخرب، یکی از اقدامات مهم و البته حساس است، چون در صورت اشتباه ممکن است با کاهش ترافیک و افت رتبه روبرو شوید. ابزار Disavow این امکان را به ما می دهد که به گوگل بگوییم که کدام لینک ها برای ما مهم و با ارزش هستند و باعث افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل می شوند و کدام لینک ها برای ما از اهمیت پایینی برخوردار هستند و گوگل آنها را نادیده می گیرد.

نحوه کار با ابزار Disavow چگونه است؟

چگونه از ابزار Disavow Tool استفاده کنیم؟

پس از آشنایی و آموزش استفاده از MOZ bar، همانطور که گفته شد، ابزار Disavow توسط گوگل سرچ کنسول ایجاد شده است و به کمک آن لینک های کم کیفیت را به گوگل گزارش می دهید. شما در این فایل به گوگل می گویید که در زمان تصمیم گیری برای دادن رتبه به شما، کدام لینک ها را نادیده بگیرند. اگر شما برای حذف و از بین بردن لینک های مخرب تلاش کردید و به نتیجه مطلوبی نرسیده اید، می توانید آن لینک ها را disavow کنید. در واقع می توانید از گوگل بخواهید که در زمان ارزیابی سایت شما به این لینک ها توجه نکند.
گوگل مشخص کرده کرد که لینک هایی که در فایل Disavow  می فرستید را به عنوان لینک های نوفالو در نظر می گیرد. این لینک ها شامل PageRank یا سیگنال های ارتباط متنی نمی شوند و اثر منفی بر سایت شما نخواهند گذاشت. شما باید برای ارسال فایل disavow باید دلیل خوبی داشته باشید، مانند پاکسازی دستی یا شناسایی یک مورد واضح از سئوی منفی.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Disavow Tool برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، ابزار Disavow یکی از ابزارهای مهم در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید با استفاده از این ابزار بک لینک های مخرب و اسپم را تشخیص داده و آنها را حذف کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

 

نظرات: