آموزش کار با بخش route service provider؛ یکی از مفاهیم اساسی در آموزش لاراول! این بخش به عنوان بوت استرپ لاراول شناخته می شوند و تمام سرویس ها و پکیج هایی که برای زبان لاراول نوشته می شوند، با کمک این بخش قابل اجرا می شوند.
امروزه توسعه دهندگان از زبان ها و روش های مختلفی برای طراحی و راه اندازی یک سایت اینترنتی استفاده می کنند. شما می توانید از لاراول کمک گرفته و سایت خودتان را با استفاده از قابلیت های این زبان طراحی کنید. لاراول شامل بخش های مختلفی است که هر کدام از این بخش ها کاربردهای خاصی دارند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این بخش ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Route service Provider در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را با ذکر یک مثال به شما آموزش دهیم.

آشنایی با Service Provider

 آموزش کار با بخش App service provider

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش service Provider چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که این بخش یکی از قسمت های کاربردی در لاراول است که همانند بوت استرپ عمل می کند. شما می توانید از این بخش استفاده کنید. هر برنامه ای برای اینکه به طور کامل اجرا شود، باید چند کلاس و فایل را داخل خود لود کند. سرویس هایی مانند کش، سشن، کوکی و غیره از قبل باید لود شوند تا برنامه ما کار اصلی خودش را انجام دهد. این لود شدن ها توسط بخش Service Provider در لاراول انجام می شود.
جالب است بدانید، Service provider در زبان برنامه نویسی لاراول به عنوان یک راه انداز سیستم عمل می کند و به توسعه دهدگان این امکان را می دهد تا پروژه های مختلف لاراولی را طراحی و اجرا کنند. اینبخش بررسی می کند که برنامه ما به چه سرویس هایی نیاز دارد و آن سرویس ها را برای ما تهیه کرده و کاری می کند تا بتوانیم در هر جایی از برنامه آنها را اجرا کنیم. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

نحوه کار با Service Provider در لاراول

توجه داشته باشید که Service Provider یکی از بخش های مهم و کاربردی در فریم ورک لاراول پس از آموزش کار با بخش App service provider است که عملکرد خاصی دارد. فایل app.php در پوشه confing را ببینید، یک ارایه وجود دارد به اسم Provider:

'providers' => [

    /*
     * Laravel Framework Service Providers...
    */

    Illuminate\Auth\AuthServiceProvider::class,
    Illuminate\Cache\CacheServiceProvider::class,
    Illuminate\Cookie\CookieServiceProvider::class,
    Illuminate\Database\DatabaseServiceProvider::class,

    // ...

 آموزش کار با بخش App service provider

همانطور که مشاهده می کنید، پرووایدرهایی مانند Auth، Cache، کوکی و دیتابیبس در اینجا ثبت شده اند. لاراول ابتدا این موارد را لود می کند و سپس برنامه اصلی ما که وابسته به این سرویس ها است را پردازش می کند. یک پرووایدر مانند Auth را اگر باز کنید، می بینید که تنظیمات مربوط به احراز هویت در آنجا ثبت شده که برای سرویس های کش و کوکی نیز به همین شکل است.
اگر ما به سرویسی نیاز داریم که باید در داخل برنامه همیشه در دسترس باشد، باید آن را در یک جای مشخصی ثبت کنیم. اگر تعداد کلاس ها و سرویس های ما کم باشند، آنها را می توانیم در داخل پرووایدری به اسم ApppServiceProvider ذخیره کنیم. کلاس ها و سرویس ها را رجیستر می کنیم. این کلاس در مسیر app/Provider قرار می گیرد:

 

class AppServiceProvider extends ServiceProvider
{
    public function register()
    {
        $sms = new SmsNotification;
        $sms->setNumber(0911);
        $sms->setTemplate('...');
        $this->app->instance('SmsNotification', $sms);
    }
}

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Route service Provider در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را با ذکر یک مثال به شما آموزش دهیم. همانطور که گفته شد این سرویس یکی از بخش های مهم در لاراول است که می توانید با استفاده از این بخش تنظیماتی را در پروژه های لاراولی خود اعمال کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این سرویس را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

نظرات: