محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

Breadcrumb بخش مهمی از یک وب سایت خوب است. این ابزارهای ناوبری کوچک نه تنها به مردم اطلاع می دهند که سایت شما کجاست، بلکه به گوگل کمک می کنند تا ساختار سایت شما را درک کند؛ بنابراین افزودن این نکات کوچک به سئوی وب سایت ضروری است. یکی از عناصر وب سایت که گوگل بیشتر آن را با تأثیرگذاری بر سئوی وب سایت مرتبط می داند، عناصر ناوبری به نام breadcrumbs هستند. گوگل در تمام مقالات خود و راهنماهای مربوط به سئو وب سایت ها در مقالات رسمی خود بر اهمیت این ابزار تاکید می کند. برای یادگیری اصول بهینه سازی سایت باید با بردکرامب اشنا شوید. این نشان دهنده اهمیت بردکرامبدر رتبه بندی وب سایت ها است. در این مقاله به این می پردازیم که بردکرامب چیست و چگونه بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد.

بردکرامب Breadcrumb چیست؟

Breadcrumbs منوهای کوچکی هستند که معمولا در بالای صفحه قرار دارند و برای کمک به ناوبری استفاده می شوند. Breadcrumbs مسیر بازگشت از صفحه فعلی به صفحه اصلی را نشان می دهد. لطفاً توجه داشته باشید که Google از داده های ساختاری سایت شما برای درک بهتر ساختار و محتوای سایت شما استفاده می کند. بردکرامب  تاثیر بسزایی در بهینه سازی کدهای HTML، CSS و JS دارد؛ بنابراین Breadcrumbsبسیار برای گوگل مهم است. توصیه می کنیم در همان مراحل اولیه مسیرهای ناوبری را برای سایت خود فعال کنید تا تأثیر آن را بر سئوی وب سایت خود مشاهده کنید.

چرا باید از بردکرامب در سایت استفاده کنیم؟ 

نشانه‌گذاری بردکرامب در سئو

اکنون که معنی و مفهوم بردکرامبرا فهمیدید، چرا باید از آن در سایت خود استفاده کنید و چه تاثیری بر سئوی سایت شما دارد؟ استفاده از این تگ‌ های کوچک در سایت شما مزایای زیادی دارد. بردکرامب که در ابتدا به عنوان یک ابزار ناوبری ساده تصور می شد، بر بسیاری از جنبه های تجربه کاربر اینترنت امروزی تأثیر گذاشته است؛ بنابراین ایجاد و فعال سازی breadcrumbs سایت و اهمیت و اصول ساخت فایل sitemap یکی از اولین قدم هاست. همانطور که در بالا ذکر شد، breadcrumbs می تواند به سئو سایت شما کمک کندف اما چگونه؟ ناوبری داخلی حاوی لینک هایی است که به کاربران امکان می دهد با کلیک روی آن به صفحه مورد نظر بروند. به عبارت دیگر می توان گفت که این یک نوع اتصال داخلی است. در واقع Breadcrumbs از محتوای مناسبی استفاده می کند که به لینک سازی داخلی سایت شما کمک زیادی می کند.

چگونه بردکرامب را به سایت اضافه کنیم؟

نشانه‌گذاری بردکرامب در سئو

راه های زیادی برای اضافه کردن بردکرامببه سایت شما وجود دارد. فرقی نمی کند سایت شما وردپرس باشد یا با کدنویسی طراحی شده است، اما به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید breadcrumbs را در دامنه فعال کنید، برای انجام این کار به یک برنامه نویس نیاز دارید، اما در سایت وردپرس کاملا متفاوت است. با افزونه های موجود می توانید مسیرهای ناوبری سایت خود را تنها با چند کلیک و در چند دقیقه فعال کنید. همچنین، اگر از CMS استفاده می‌کنید، فرآیند متفاوت خواهد بود. برای اینکه در نتایج جستجوی Google ظاهر شود، داده ‌های شما باید توسط Google شناسایی شوند.  برای اهداف سئو، گوگل اهمیتی نمی‌دهد که چه افزونه‌ هایی را اضافه می‌کنید، تا زمانی که آنها را به درستی اضافه کنید.

جمع بندی:
این مقاله اهمیت breadcrumbs در سایت شما و نحوه انجام آن را توضیح داد. مسیرهای پیمایش به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند و بفهمند ساختار سایت شما چگونه کار می کند. گوگل این را دوست دارد. به طور کلی، می توان گفت که انجام این گام های استراتژیک در سایت شما می تواند به سئو فنی نیز کمک شایانی کند.

منبع مقاله: https://vwo.com/blog/why-use-breadcrumbs/

 

نظرات در مورد نقش و اهمیت نشانه‌گذاری بردکرامب (Breadcrumb) در سئو:

سوال تصادفی