محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

یکی از موضوعاتی که در اکثر موارد به خصوص در طراحی وب سایت و پروژه های سئوی وب سایت استاندارد در نظر گرفته نمی شود، ساختار URL مناسب است که بر رتبه بندی سایت نیز تاثیر می گذارد. نادیده گرفتن این ساختار می تواند منجر به مشکلات زیادی شود. یکی از مهمترین اصول بهینه سازی سایت رعایت ساختار URL است. داشتن آدرس صحیح در صفحات سایت باعث می شود موتورهای جستجو و کاربران بیشتر به سایت شما اعتماد کنند و ترافیک سایت شما را افزایش دهد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که URL چیست. همچنین یاد بگیرید که چگونه می توانید URL های صفحه سایت خود را بر اساس سئو بهبود بخشید.

URL چیست؟

URL در زبان فارسی به معنی Uniform Resource Locator (URL) است. در واقع URL آدرس یک منبع منحصر به فرد در اینترنت است. اگر وب سایت خود را به عنوان یک ساختمان در نظر می گیرید، URL مانند آدرس آن ساختمان است که به شما می گوید وب سایت شما در کجای اینترنت قرار دارد و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سایت شما را به راحتی پیدا کنند. در این میان یادگیری اصول ساخت فایل sitemap نیز بسیار مهم است. این یکی از روش های اصلی مرورگرها برای بازیابی مطالب منتشر شده مانند صفحات HTML، اسناد CSS، تصاویر و غیره است. هر URL معتبر به یک منبع یونیک اشاره دارد. می توانید URL هر صفحه را در نوار آدرس بالای پنجره مرورگر خود پیدا کنید؛ بنابراین، ساختار URL یک آدرس صفحه از چندین بخش است که با هم چیده شده اند. 

چرا بهینه ‌سازی ساختار URL مهم است؟

ساختار URLها در بهینه‌سازی سایت

توجه ویژه ای به بهینه سازی آدرس صفحات وب داشته باشید. این به این دلیل است که هویت اینترنتی هر سایت به آن آدرس ردیابی می شود. مهمترین موارد در مورد URL ها عبارتند از:

• برندینگ کسب‌و‌کار

• میزان ترافیک سایت

• روند ایندکس شدن صفحات

به همین دلیل است که در صورت بروز مشکل در آدرس سایت، صاحبان سایت باید سریعا مشکل را پیدا کرده و رفع کنند. در غیر این صورت، رتبه سایت شما پایین می آید و به دلیل رقابت در دنیای وب، بازگرداندن آن آسان نخواهد بود. البته از تاثیر طراحی واکنش‌گرا بر بهینه‌سازی سایت نیز نباید نادیده گرفت.

نکات ضروری برای بهینه سازی ساختار URL

آدرس های صفحه اصلی شما مانند هر قسمت دیگری از سایت شما باید زیر نظر یک متخصص سئو بهینه شود. این بخش تکنیک های بهینه سازی ساختار URL را توضیح می دهد. با رعایت صحیح تمام نکات ذکر شده در زیر، می توانید اطمینان حاصل کنید که URL صفحات سایت خود برای کاربران و موتورهای جستجو بهتر است.

هشتگ را حذف کنید

از آنجا که فقط کلمات مهم در URL گنجانده می شوند، هشتگ ها به عنوان پیوند و برچسب نامربوط در نظر گرفته می شوند. در نتیجه، ما از هشتگ در آدرس های صفحات وب استفاده نمی کنیم. 

از کلمات انگلیسی کوچک در ساختار URL استفاده کنید

ساختار URLها در بهینه‌سازی سایت

اگر از کلمات انگلیسی در آدرس سایت استفاده می کنید، باید مراقب باشید که آدرس صفحات وب باید با حروف کوچک نوشته شود. اکثر مرورگرها URL ها را با حروف کوچک مطابقت می دهند. با این حال، نادیده گرفتن اندازه فونت گاهی اوقات می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

استفاده از کلمات کلیدی در URL 

مهمترین عامل در بهینه سازی سایت، در مورد سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی خود را با دقت انتخاب کنید. این به این دلیل است که وقتی کاربران آدرس صفحه را می بینند و محتوای آن را درک می کنند، به احتمال زیاد از سایت شما بازدید می کنند.

جمع بندی:

URL چیست؟ این آدرس وب سایت شماست. بخش های زیادی در این آدرس وجود دارد. با این حال، هر URL دارای سه بخش است. در این مقاله به مهم ترین قسمت ها اشاره کرده ایم. ما به شما نحوه نوشتن آدرس صفحات وب را نشان دادیم. به عنوان مثال، توصیه می کنیم از استفاده از برچسب ها، لینک ها یا هشتگ ها در ساختار URL خود خودداری کنید.

منبع مقاله: https://direction.com/seo-url-structure/#:~:text=Having%20an%20SEO%20URL%20structure,overall%20findability%20for%20site%20content

.

نظرات در مورد آشنایی با اهمیت ساختار URLها در بهینه‌سازی سایت:

سوال تصادفی