محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آشنایی با اهمیت و اصول ساخت فایل sitemap یکی از اصول بهینه سازی سایت است. همانطور که یک نقشه به شما کمک می کند مسیر اول و دوم خود را بهتر پیدا کنید و به شما کمک می کند در پیچ های زیاد گم نشوید، نقشه سایت نیز به شکارچیان کمک می کند تا آدرس های صفحه اول و دوم سایت شما را پیدا و در طول مسیر عبور کنند. ربات های گوگل می توانند صفحات وب را بدون نقشه سایت پیدا کنند. با این حال، نقشه سایت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که هر صفحه را سریعتر پیدا کنند و به آنها کمک می کند تغییرات و به روز رسانی های سایت شما را سریعتر از روش های سنتی ببینند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با اهمیت و اصول ساخت فایل sitemap آشنا شوید.

Sitemap چیست؟

نقشه سایت فهرستی از تمام URL های صفحه در سایت شما است که گوگل می تواند از آنها برای شناسایی، خزیدن و فهرست بندی صفحات مختلف سایت شما استفاده کند. همچنین به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحات سایت شما از سایرین مهم تر هستند. با ایجاد چنین نقشه ای، گوگل همچنان می تواند صفحات شما را شناسایی کند، حتی اگر هیچ لینک مستقیم داخلی یا خارجی وجود نداشته باشد. بهینه سازی کدهای HTML، CSS و JS از جمله موارد مهم در سرعت سایت است.

اهمیت و اصول ساخت فایل sitemap

ارزش و اهمیت نقشه سایت زمانی حاصل می شود که شما فرصتی برای پیوند خارجی یا داخلی به مقالات یا صفحات فرودی که در صفحات وب خود منتشر کرده اید، نداشته باشید. در واقع، با افزودن هر URL، گوگل متوجه می شود که اطلاعات جدیدی بر اساس زمان و تاریخ آخرین به روز رسانی در وب سایت شما منتشر شده است، اما نکته کجاست؟ همانطور که می دانید، ما می توانیم اولویت نقشه سایت و صفحات فهرست وب سایت خود را تعیین کنیم، اما اگر دو صفحه با کلمات کلیدی یکسان دارید و محتوای موثری در هر دو صفحه ایجاد کرده اید، اولویت شما این است که در نتایج اول ظاهر شوید. در واقع، طبق مستندات خود گوگل، صفحاتی که بیشترین اولویت را در نقشه سایت شما دارند، مواردی هستند که می توانند اهمیت این فایل را برای اهداف سئوی شما افزایش دهند.

چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم؟

میلیون ها سایت قدرتمند وجود دارد که وظایف مختلفی را انجام می دهند. اگر از نقشه سایت استفاده نکنید، گوگل چگونه این صفحات و موضوعات را تشخیص می دهد؟ در سایت های بزرگ با صفحات زیاد و نتایج زیاد، ممکن است برخی از صفحات توسط روبات های گوگل ایندکس نشوند. نقشه سایت به شما کمک می کند به گوگل فرصت دهید و به رتبه بندی صفحات سایت شما در گوگل کمک می کند.

ساختار نقشه سایت xml چگونه است؟

اساساً همه موتورهای جستجو از یک پروتکل رسمی و جامع XML برای تعریف عملکرد سایت استفاده می کنند. این پروتکل ها به طور رسمی در Sitemaps.org تعریف شده اند. کد در XML یک کد اختیاری و اختیاری است که می توانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید.  به عنوان مثال، کاراکتر شروع یا تگ باز شونده به صورت " " نوشته می شود. این علامت مهم است. برای تعریف یک برچسب حاوی ویژگی برای xml، تگ شروع نیز باید با یک "" داده شود. به طور کلی، کاراکترهای موجود در نقشه سایت باید حداقل دو کاراکتر داشته باشند، اما بقیه اختیاری است؛ بنابراین آشنایی با اهمیت و اصول ساخت فایل sitemap به شما کمک می کند که از مشکل سایت خود در کمترین زمان آگاه شوید.

کلام آخر:
در این مطلب به آشنایی با اهمیت و اصول ساخت فایل sitemap پرداختیم. استفاده از نقشه سایت برای سایت های بزرگ بسیار مهم و مناسب است. با وجود اهمیت نقشه سایت در سئو، مهم است که به یاد داشته باشید که نقشه سایت به گوگل کمک می کند تا صفحات شما را سریعتر بررسی کند.

منبع مقاله: https://optimus01.co.za/importance-of-a-site-map/
 

 

نظرات در مورد آشنایی با اهمیت و اصول ساخت فایل sitemap:

سوال تصادفی