محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

طراحی وب واکنش‌گرا دارای تکنیک های مختلفی است. با استفاده از چند تکنیک، می توانید وب سایت خود را طوری طراحی کنید که متناسب با هر صفحه ای باشد. واکنش‌گرا تمام تلاش خود را می کند تا محتوای سایت شما را در قالبی تمیز و خوانا ارائه کند. طراحی واکنش‌گرا بودن یکی از فاکتورهای مهم در طراحی یک وب سایت حرفه ای است. یکی از اصول بهینه سازی سایت دارای سایتی مناسب است. طراحی وب ریسپانسیو (RWD) به طراحی یک وب سایت برای انطباق با دستگاه کاربر اشاره دارد. طراحی وب ریسپانسیو با تطبیق با اندازه صفحه نمایش، طرح بندی، فرمت ها و پلتفرم ها به نیازهای کاربر پاسخ می دهد. این امر از طریق شبکه ‌ها و طرح‌بندی ‌های ساده، تصاویر واکنش‌گرا و پرسش‌ های رسانه ‌ای CSS به دست می‌آید.

هدف از طراحی طراحی واکنش‌گرا چیست؟

طراحی واکنش گرا در بهینه سازی کدهای HTML، CSS و JS تاثیر می گذارد. طراحی وب ریسپانسیو به نفع کاربران، طراحان وب، توسعه دهندگان و مشاغل است. به عنوان مثال، توسعه دهندگان و طراحان وب می توانند به جای ایجاد نسخه های مختلف برای هر دستگاه، یک سایت برای دستگاه های مختلف ایجاد کنند.  RWD به شما امکان می دهد بدون ایجاد نسخه موبایل، یک وب سایت واکنش گرا در کنار وب سایت خود بهینه سازی شده برای مرورگرهای دسکتاپ ایجاد کنید. علاوه بر این، سادگی طراحی وب ریسپانسیو، تجربه کاربری بهتری را برای بسیاری از افرادی که از تلفن خود برای گشت و گذار در اینترنت، خرید و بانک استفاده می کنند، فراهم می کند؛ بنابراین آشنایی با تاثیر طراحی واکنش‌گرا بر بهینه‌سازی سایت بسیار ضروری است.

طراحی وب ریسپانسیو چگونه کار می کند؟

طراحی واکنش‌گرا بر بهینه‌سازی سایت

طراحی وب ریسپانسیو از طریق Cascading Style Sheets (CSS) کار می کند و از تنظیمات مختلفی برای ارائه سبک های مختلف بر اساس اندازه صفحه نمایش، طرح بندی، وضوح، شدت رنگ و سایر ویژگی های دستگاه کاربر استفاده می کند. برخی از نمونه ‌های ویژگی‌ های CSS مربوط به طراحی وب واکنش ‌گرا عبارتند از نمایش و درخواست رسانه؛ بنابراین آشنایی با اصول ساخت فایل sitemap نیز بسیار اهمیت دارد

اهمیت طراحی وب ریسپانسیو برای طراحان وب 

طراحی وب ریسپانسیو طراحان وب، طراحان رابط کاربری و توسعه دهندگان وب را از کار شبانه روزی برای ایجاد وب سایت هایی که با تمام دستگاه های موجود سازگار است، رها می کند. این امر زندگی کارآفرینان، بازرگانان و تاجران را آسان تر خواهد کرد. با رویکرد طراحی وب واکنشگرا، تمام تصاویر، فونت ها و سایر عناصر HTML به طور مناسب مقیاس بندی می شوند و هر اندازه صفحه نمایش کاربر را به حداکثر می رساند. گزینه های دیگر برای طراحی برای چندین دستگاه نیاز به استفاده از تغییر مسیر برای ارسال کاربر به نسخه مناسب یک صفحه وب دارد. بدون نیاز به تغییر مسیر، کاربر می تواند در سریع ترین زمان ممکن به محتوایی که می خواهد نگاه کند دسترسی پیدا کند.

مزایای طراحی وب سایت ریسپانسیو

طراحی واکنش‌گرا بر بهینه‌سازی سایت

در ادامه برخی از مزایای اصلی طراحی وب ریسپانسیو آورده شده است.

• با طراحی واکنش‌گرا، کاربران می‌توانند بدون از دست دادن تجربه کاربری، از یک دستگاه به دستگاه دیگر به ‌طور یکپارچه از محتوا لذت ببرند.

• تعامل را حتی در اندازه های کوچکتر صفحه نمایش بهبود می بخشد.

• کاهش نرخ پرش وب سایت

• کاهش نرخ ریزش مشتریان 

• به مشتریان امکان می دهد در حال حرکت به محتوا دسترسی داشته باشند.

جمع بندی:

اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید و به اهداف عالی خود برسید، باید یک سایت واکنش گرا طراحی کنید. فراموش نکنید که ریسپانسیو بودن یکی از ویژگی های یک وب سایت حرفه ای است. بسیاری از عوامل دیگر نیز بر انتخاب شما تأثیر می گذارند. طراحی واکنش گرا عاملی است که باعث افزایش رضایت و درآمد کاربران می شود.

منبع مقاله: https://www.coursera.org/articles/responsive-web-design

نظرات در مورد آشنایی با تاثیر طراحی واکنش‌گرا بر بهینه‌سازی سایت:

سوال تصادفی