محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

تصور کنید دوستی دارید که بازاریاب است و شرکت او در شرایط بحرانی قرار دارد. آنها به دنبال راه حلی برای آموزش مشتریان، جذب سرمایه گذار و آموزش کارگران از راه دور هستند. ارائه یک وبینار به آنها یک راه حل موثر و مفید است. یکی از روش های جذب کاربر در کسب و کارهای اینترنتی  برگزاری وبینار است. دنیای امروز دنیای ارتباطات مجازی است؛ بنابراین فضای ارتباطی آنلاین بر هر ارتباطی تاثیر می گذارد. شبکه های اجتماعی راه اصلی ما برای برقراری ارتباط با دنیای اطرافمان هستند. در واقع امروزه ما دنیا را از طریق اینترنت جهانی درک می کنیم، اما این رابطه فقط به روابط دوستانه ما ختم نمی شود! بلکه ارتباطات حرفه ای و تجاری ما نیز به همین شبکه های مجازی بستگی دارد. در این مقاله دوست شما یاد می گیرد که وبینار چیست و چگونه می تواند از آن استفاده کند.

وبینار چیست و چگونه کار می‌کند؟

وبینار ترکیبی از دو کلمه "وب" و "سمینار" است. در واقع کارگاه آموزشی یک سخنرانی یا ارائه ویدئویی است که به صورت آنلاین با استفاده از نرم افزار وبینار ارائه می شود. این جلسات اغلب مربوط به کسب و کار است و برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایده ها و به روز رسانی اطلاعات با مردم از سراسر جهان استفاده می شود. نقش شبکه‌های اجتماعی در جذب کاربران را باید جدی گرفت. وبینارها همچنین می توانند برای ایجاد و حفظ روابط، تبلیغ یک نام تجاری یا نمایش یک محصول استفاده شوند. برگزاری یک رویداد آنلاین با سازماندهی یک رویداد فیزیکی بسیار متفاوت است. 

مزایا و کاربردهای وبینار برای کسب‌وکارها

نقش وبینار در جذب و نگهداری کاربران

قابلیت های اینترنت و فناوری های مبتنی بر وب امکان برگزاری جلسات گروهی مجازی برای اهداف مختلف تجاری را فراهم کرده است. افزایش تعامل، مزیت شماره یک وبینارها برای کسب و کار شما است. وبینار در نهایت رضایت مشتری را بهبود می بخشد و مشارکت کارکنان را افزایش می دهد. با کمک ابزارهای بازاریابی برای جذب کاربران می توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید. سایر مزایای وبینارها برای مشاغل عبارتند از:

• قادر به تعامل موثر با میزبان ها در همه زمان ها

• قادر به آموزش توانایی میزبان اختصاص داده شده برای برقراری ارتباط با مشتریان

• دریافت بازخورد بلادرنگ.

وب سایت ها در دهه گذشته تغییرات زیادی کرده اند و با ظهور فناوری های جدید به تکامل خود ادامه خواهند داد. هر کسب و کاری یک هدف دارد: جذب مخاطب و رسیدن به اهداف تجاری. 

ویژگی‌های وبینار خوب چیست؟

نقش وبینار در جذب و نگهداری کاربران

هدف از میزبانی وبینار به میزبان بستگی خواهد داشت، اما گزینه های زیادی وجود دارد. این بدان معنی است که ابزاری که برای راه اندازی وبینار خود استفاده می کنید باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بدون توجه به موضوع، ویژگی هایی را ارائه دهد که مخاطبان شما را درگیر کند. راه های زیادی برای جلب توجه مخاطبان وجود دارد، اما یکی از ساده ترین آنها این است که گفت‌وگوی متنی را فعال کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما می توانند سوالات خود را بپرسند یا به سوالات شما پاسخ دهند. ایجاد یک وبینار پویا سخت است. اگر آموزش آنلاین دارید، باید از ارائه پاورپوینت برای صحبت با مخاطبان خود استفاده کنید.

جمع بندی:

در این مقاله با اهمیت وبینار در جذب کاربران و مشتری بیشتر اشنا شده اید. پتانسیل یک وبینار فراتر از تصور شما است، اما بدون آماده سازی مناسب، وبینار نمی تواند نتایجی فراتر از انتظارات شما ایجاد کند. مانند تمام تلاش‌ های بازاریابی، تعیین اهداف روشن مهم است. از قبل تصمیم بگیرید که چگونه موفقیت وبینار خود را بررسی گیری کنید. تبلیغات در کانال ها را فراموش نکنید و قبل از پخش برنامه تمرین کنید.

منبع مقاله: https://blog.meltingspot.io/how-to-create-an-effective-webinar-to-prospect-or-retain-clients/

 

نظرات در مورد آشنایی با نقش وبینار در جذب و نگهداری کاربران:

سوال تصادفی