آشنایی با متغیرهای Superglobals؛ متغیرهای سراسری در زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید با این متغیرها آشنا شوید؟ متغیرهای Superglobals در PHP چیست؟ چگونه می توان از متغیرهای سراسری استفاده کرد؟ این متغیرها چه کاربردی در زبان PHP دارند؟
PHP یکی از زبان های برنامه نویسی رایجی است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. این زبان شامل متغیرها و پلاگین های مختلفی است که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این متغیرها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد متغیرهای Superglobals در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با متغیرهای سراسری را به شما یاد دهیم.

متغیرهای Superglobals در PHP چیست؟

متغیرهای Superglobals در PHP چیست

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که متغیرهای Superglobals چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که متغیرهای Superglobals به متغیرهای سراسری در زبان PHP گفته می شود. به عبارت دیگر، آنها متغیرهای داخلی هستند که همیشه و در همه scopeها و بخش های کدنویسی در دسترس هستند. آنها چند متغیر از قبل تعریف شده در زبان PHP هستند. یعنی آنها همیشه صرف نظر از دامنه تعریف در دسترس هستند و شما می توانید به آنها از داخل هر تابع یا کلاس یا فایلی بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی باشد، دسترسی داشته باشید.
اگر می خواهید نحوه کار با این متغیرها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید. توجه داشته باشید که برخی از متغیرها در زبان PHP وجود دارند که به صورت پیش فرض هستند، ولی بقیه متغیرها را می توان به صورت پیش فرض آورد. متغیرهای سوپر گلوبال بدون در نظر گرفتن دامنه همیشه در دسترس هستند و شما می توانید به آنها از هر تابع، کلاس و یا فایلی بدون نیاز به عمل خاصی دسترسی داشته باشید.

چگونه از متغیرهای سوپر گلوبال استفاده کنیم؟

متغیرهای Superglobals در PHP چیست

توجه داشته باشید که متغیرهای سوپر گلوبال در زبان PHP همیشه در دسترس هستند و می توانید این متغیرها را در سایت خودتان فعال کنید و پس از آشنایی با توابع در PHP یکی از موارد مهم در این زبان برنامه نویسی هستند. متغیرهای Superglobals در محدوده کل یک فایل PHP در حال اجرا قابل استفاده هستند. برای متغیر سراسری در PHP دو حالت را می توان در نظر گرفت. یک سری از متغیرها را خودمان به شکل سراسری تعریف می کنیم و نوع دیگر، متغیرهای فوق سراسری هستند که به طور پیش فرض وجود دارند. کلمه کلیدی Global در زبان برنامه نویسی PHP برای اشاره به متغیر موجود در بالاترین محدوده یک کد استفاده می شود. برا استفاده از متغیرهای سوپر گلوبال نیازی به استفاده از global پیش از آنها نداریم.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد متغیرهای Superglobals در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با متغیرهای سراسری را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، متغیرهای سوپر گلوبال در زبان برنامه نویسی PHP سراسری هستند و همیشه در همه جای پروژه PHP وجود دارند و شما می توانید از آنها استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این متغیرها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: