آموزش کار با دستورات Data and Time؛ یکی از بخش های مهم در زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید توابع Tima و Data چیست؟ چگونه می توان از این دستورات استفاده کرد؟ این دستورات چه کاربردی در طراحی سایت دارند؟
PHP یکی از زبان های برنامه نویسی رایج در حوزه وب است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مختلفی را طراحی و راه اندازی کنید. این زبان شامل دستورات و توابع مختلفی است که می توانید از این دستورات استفاده کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم با این دستورات آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستورات Data and time برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با توابع Data و تابع time را به شما یاد دهیم.

دستورات Data and time چیست؟

دستورات Date and time

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستورات Data and time چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که توابع Data و Time مربوط به تاریخ و زمان در زبان برنامه نویسی PHP هستند که شما می توانید از این توابع استفاده کرده و تاریخ و ساعت سایت خودتان را تنظیم کنید. همچنین از تابع data در زبان PHP برای قالب بندی و کار با تاریخ Data و یا ساعت Time استفاده می شود. اگر می خواهید نحوه کار با این دستورات را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.
جالب است بدانید، توابع تاریخ و ساعت از جمله دستورات مهم در زبان برنامه نویسی PHP هستند که برای مشخص کردن تاریخ و زمان مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این توابع ما می توانیم زمان و تاریخ را با زمان سرور سایت خودمان همگام سازی کنیم و یا اینکه آن را طبق زمان اختیاری تغییر دهیم. این دستورات در زبان برنامه نویسی PHP بخشی از هسته محسوب می شوند.

چگونه از توابع تاریخ و ساعت استفاده کنیم؟

دستورات Date and time

توجه داشته باشید که توابع کار با تاریخ در زبان برنامه نویسی PHP برای تنظیم تاریخ مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این توابع می توان تاریخ و زمان فعلی سایت را با توجه به منطقه زمانی سیستم تنظیم کرد و یا اینکه به صورت دستی آن را تغییر داد. قبلا در بخش مربوط به معرفی توابع مهم در زبان PHP معرفی مقدماتی در مورد توابع تاریخ و زمان در PHP داشتیم. در توابع تاریخ و زمان در زبان PHP برای تنظیم تاریخ به صورت شمسی نیاز دارید که از فایل jdf و تابع data استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از کتابخانه هایی مانند datetimepicker برای تقویم شمسی استفاده کنید و تغییراتی در سایت خود انجام دهید.
در توابع تاریخ و زمان در زبان PHP، معمولا تاریخ های خروجی، طبق منطقه زمانی پیش فرض تنظیم می شود. ولی برای هر کشور یک منطقه زمانی مجزا وجود دارد. برای مثال برای کشور ایران این منطقه زمانی Asia/Tehran است که زمان را بر طبق این ساعت ایران نشان می دهد. برای اینکه زمان خروجی را طبق موقعیت مکانی خود تنظیم کنید، باید منطقه زمانی را تغییر دهیم. یکی از سوالات در زبان PHP این است که ثابت جادویی چیست؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستورات Data and time برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با توابع Data و تابع time را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دستورات تاریخ و زمان از جمله توابع مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید با استفاده از این دستورات تاریخ و زمان فعلی سایت خودتان را تنظیم کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این توابع را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: