محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

بهترین روش های حفاظت از سرورهای وب؛ یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه تکنولوژی! وب سرور یکی از موارد مهم در تامین امنیت سایت است. بنابراین، باید امنیت سروهای وب را بالا برد تا سایت از هرگونه حملات هکرها در امان بماند و با مشکلی روبرو نشود.

در دنیای پیچیده فناوری اطلاعات، امنیت سرور از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. از آنجایی که خطرات مختلفی می تواند سرورهای وب را تهدید کند، آشنایی با روش های حفاظت از سرورهای وب مهم و ضروری است. در زمان طراحی سایت در ارومیه باید به اصول امنیت در طراحی سایت توجه شود. در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت امنیت سرور ارائه شده  و به بررسی بهترین روش های حفاظت از سرورهای وب پرداخته شده است.

چرا امنیت سرور از اهمیت بالایی برخوردار است؟

بهترین روش های حفاظت از سرورهای وب

امنیت سرور یکی از موارد مهم در طراحی سایت است که امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و توسعه سایت ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که یک هکر می خواهد به داده های داخلی شما نفوذ کند، اول باید به سرور حمله کند. تقویت امنیت وب سرور برای امن کردن سرورهای وب از دسترسی غیرمجاز ضروری است. هکرها همیشه به دنبال فرصتی برای شناسایی لایه های امنیتی ضعیف ور سرور برای ورود به آن هستند.

به طور کلی، سرور نوعی سیستم کامپیوتری قوی است که به درخواست ها تقاضاهای مختلف کاربران پاسخ می دهد. سرورها با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات قوی، اطلاعات و خدمات مورد نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار می دهد و نقش مهمی در شبکه های کامپیوتری دارند. همچنین سرورها می توانند در حوزه های مختلفی به کار گرفته شوند. اگر وب سرور امنیت بالایی داشته باشد، هکرها نمی توانند به سایت ها دسترسی پیدا کنند. خطرات زیادی امنیت سرور را تهدید می کنند. از جمله خطرات تهدید کننده امنیت سرور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حملات باج افزارها

• ارسال کدبه صورت مکرر

• افشای اطلاعات حساس سایت

• آلوده شدن به ویروس

• گذرواژه های ضعیف و کوتاه

بهترین روش های حفاظت از سرورهای وب

بهترین روش های حفاظت از سرورهای وب

نکته قابل توجه این است که امنیت سرور به اقداماتی گفته می شود که برای محافظت از اطلاعات، منابع و دارایی های حساس موجود در سرور به کار می روند. سرورها معمولا مورد حمله هکرها قرار می گیرند، چون سرورها محل ذخیره و نگهداری اطلاعات مهم و حساس هر سایت هستند. می توان با استفاده از روش های مختلفی از سرورهای وب حفاظت کرد و امنیت سایت را بالا برد. این روش ها عبارت هستند از:

• استفاده از گذرواژه های قوی

یکی از بهترین روش های حفاظت از وب سرورها، استفاده از گذرواژه های قوی است. استفاده از عددهای رند برای گذرواژه ایده خوبی نیست، چون می توان آنها را خیلی راحت حدس زد. برنامه های هک رمز عبور روز به روز بیشتر می شود. بنابراین، باید از گذرواژه هایی استفاده شود که به راحتی قابل حدس نیستند. همچنین رمز عبور باید به صورت مرتب تغییر داده شود و رمز عبور با کسی به اشتراک گذاشته نشود. توصیه می شود تا از رمز عبورهای طولانی استفاده شود. پلتفرم LastPass می تواند رمز عبورهای خوبی را به شما پیشنهاد دهد. با این کار می توان امنیت وب سرور را بالا برد.

• آپدیت نرم افزارهای سرور

یکی دیگر از بهترین روش های حفاظت از وب سرورها، بروز نگه داشتن سرور است. برای این کار، نرم افزارهای سرور باید به صورت مرتب آپدیت شوند. در غیر این صورت، مهاجمان و هکرها می توانند از باگ های نرم افزار سوء استفاده کرده و به سرور شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین، باید اطمینان حاصل کرد تا تمام نرم ازارهای سرور بروز هستند و هیچ مشکل امنیتی ندارند.

• مخفی کردن اطلاعات سرور

می توان با مخفی کردن یا Hide کردن اطلاعات سرور، امنیت وب سرور را بالا برد. تا جایی که امکان دارد، اطلاعات مربوط به زیرساخت را کاهش دهید. هرچقدر در مورد سرور اطلاعات کمتری داده شود، بهتر است شماره نسخه هر برنامه ای که روی سرور نصب است را نیز مخفی کنید. معمولا به طور پیش فرض زمان بروزرسانی هم ارائه می شود و نقطه ضعفی برای حمله هکرها خواهد بود. همچین اطلاعات را از هدر HTTP در greeting banner پاک کنید.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت امنیت سرور ارائه شده و به بررسی بهترین روش های حفاظت از سرورهای وب پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، امنیت سرور یکی از موارد مهم در طراحی سایت می باشد. اگر سرور امنیت بالایی نداشته باشد، هکرها می توانند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را دچار اختلال کنند. از جمله روش های حفاظت از وب سرورها می توان به مخفی کردن اطلاعات سرور، بروزرسانی نرم افزارها و استفاده از رمز عبور قوی و..... اشاره کرد.

لینک مقاله: https://www.neumetric.com/web-server-security/

نظرات در مورد آشنایی با بهترین روش های حفاظت از سرورهای وب:

سوال تصادفی