محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

معرفی و آموزش ویژگی Traits؛ یکی از مفاهیم اساسی در آموزش زبان PHP! Traitها یک مفهومی بودن که در PHP ورژن5.4 معرفی شدند و کاربرد اصلی آنها از بین بردن محدودیتی بود که کلاس های PHP با آن مواجه بود و آن محدودیت این بود که هر کلاس PHP فقط می توانست از یک کلاس مشتق بگیرد.

PHP یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. PHP شامل ویژگی ها و خصوصیات مختلفی است که می توانید با این ویژگی ها کار کنید. یکی از این ویژگی ها Traits است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این ویژگی ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ویژگی Traits در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با Trait در PHP را به شما یاد دهیم.

ویژگی Trait در PHP چیست؟

آموزش کار با Traitsها در PHP

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ویژگی Trait در PHP چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که در زبان برنامه نویسی PHP یک روشی وجود دارد که با استفاده از آن روش می توانیم کدها را reuse کنیم. این روش استفاده از Trait هاست. Traitsها هدف مشترکی دارند. هر Trait یک کلاس است که می تواند تعدادی از مشخصات مانند متد، ویژگی و ثابت داشته باشد. ما می توانیم دستورات عمومی و مشترک را در یک Trait وارد کنیم و سپس آن ویژگی را در کلاسی که می خواهیم، اجرا کنیم.

جالب است بدانید، PHP Trait یک ابزار عالی و کاربردی برای استفاده از کدهای تکراری است. آنها به توسعه دهندگان این امکان را می دهند تا روش هایی را که تکرار می شوند، در کلاس های مختلف استفاده کنیم. اگر می خواهید نحوه کار با این ویژگی را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

نحوه تعریف Trait در PHP

توجه داشته باشید که Trait یکی از ویژگی های کاربردی در زبان PHP است که می توانید این ویژگی را در سایت های خودتان تعریف کنید. برای ایجاد یک trait از کلمه کلیدی trait استفاده می کنیم و بعد از این اسم trait را مانند شکل زیر می آوریم:

 trait Footer {

    function copy_right() {

        return 'Biawp.ir';

    }

}

استفاده از trait در کلاس

از آنجایی که Trait نوعی کلاس است، از قوانین نام گاری کلاس ها پیروی می کند و یکی از مهمترین موارد پس از آموزش کار با آرایه ها در php است. بعد از اینکه trait مورد نظر را به وجود آوردیم، می توانیم در هر کلاسی که نیاز داریم، آن را استفاده کنیم. برای استفاده از این ویژگی کافی است تا فایل مربوط به آن را در کلاس مورد نظر خود اجرا کرده و با استفاده از کلمه کلیدی use آن را به کلاس وارد کنیم. در ادامه یک مثال برای شما می زنیم تا نحوه استفاده از trait در کلاس را یاد بگیرید:

 //traits.php

trait Footer {

    public $url = ' mohtavakade.com;

    function copy_right() {

        return mohtavakade.com;

    }

}

//index.php

require 'traits.php';

class mohtavakade {

    use Footer;

    function __construct() {

        echo $this->copy_right() . $this->url;

    }

}

new mohtavakade; //output: mohtavakade.com mohtavakade.com

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ویژگی Traits در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با Trait در PHP را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، ویژگی Traits یکی از ویژگی های کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید از این ویژگی استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با traits در زبان PHP را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

نظرات در مورد درس بیست و دوم: آشنایی و آموزش کار با Traitsها در PHP:

سوال تصادفی