آشنایی با دستور Foreach Loop؛ یکی از دستورات مهم در زبان PHP! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید دستور حلقه در PHP چیست؟ چگونه می توان از این دستور استفاده کرد؟ دستور Foreach چه کاربردی در PHP دارد؟
امروزه زبان های برنامه نویسی زیادی در حوزه وب وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها پروژه های مختلفی را طراحی و راه اندازی کنید. PHP نیز یکی از این زبان هاست. این زبان شامل دستورهای مختلفی است که می توانید از این دستورات بهره ببرید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، پیشنهاد می کنیم تا با این دستورات آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Foreach Loop در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور حلقه را به شما یاد دهیم.

دستور Foreach Loop چیست؟

آشنایی با دستور Foreach Loop در PHP

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور Foreach Loop چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور Foreach Loop یکی دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید به راحتی از این دستور استفاده کنید. حلقه Foreach برای مرور آرایه ها در زبان PHP مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، این حلقه ابتدا یک آرایه را دریافت می کند و سپس متغیر Value در هر مرحله یک عنصر از آرایه را گرفته و اشاره گر آرایه یک گام پیش می رود تا در نهایت به آخرین عنصر آرایه برسد.
جالب است بدانید، دستور Foreach در زبان PHP کارش این است که یک آرایه را دریافت می کند و اعضای آن آرایه را یکی یکی تبدیل به رشته می کند و برمی گرداند. در واقع با هر بار تکرار حلقه، یکی از اعضای آرایه به ترتیب برگردانده می شود تا زمانی که به آخرین عوض آرایه برسد. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از دستور Foreach صفحات سایت خودشان را با آرایه ها طراحی کنند. اگر می خواهید نحوه کار با این دستور را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

مرتب سازی آرایه ها با Foreach

آشنایی با دستور Foreach Loop در PHP

توجه داشته باشید که استفاده از دستور Foreach در زبان PHP پس از آموزش کار با عملگرها یکی از بهترین تکنیک ها برای مرتب کردن آرایه ها است. با استفاده از این دستور می توانید آرایه های ساده و مشارکتی را به شکل صعودی و نزولی مرتب کنید. یک آرایه مشارکتی به آرایه ای گفته می شود که هر خانه از آن از دو فاکتور کلید و مقدار ایجاد شده است. حال باید ببینیم یک آرایه مشارکتی چگونه با کمک تابع sort و دستور Foreach مرتب می شود.
دستورات شرطی در حلقه Foreach در PHP زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که می خواهیم علاوه بر پیمایش آرایه، یک شرط را نیز روی آن بررسی کنیم. در این حالت تمامی خانه های آرایه را مانند روال قبلی پیمایش می کنیم و روی تک تک این خانه شرط مورد نظر را بررسی می کنیم.

مثال از دستور حلقه Foreach در PHP
 

علاوه بر توضیحاتی که در مورد دستور حلقه Foreach در زبان برنامه نویسی PHP برای شما ارائه کردیم، سعی می کنیم تا با یک مثال شما را با ساختار حلقه Foreach آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی از این دستور استفاده کرده و صفحات وب خودتان را بهینه کنید:

<?php

$number = array(1, 2, 3, 4, 5);
foreach ($number as $tempNumber)
{
echo $tempNumber . '<br/>';
}

?>

توجه داشته باشید که این کد یکی از راحت ترین کدهای قابل ساخت با دستور حلقه Foreach در زبان PHP است. همچنن در این کد عناصر آرایه به وسیله دستور Foreach یکی یکی پیمایش می شوند و در خروجی با دستور echo ظاهر می شوند و طراحان سایت می توانند آن را مشاهده کنند. متغیر در این دستور tempnumber است که در هر دو مقدار عنصر فعلی ارایه را دریافت می کند. خروجی دستور Foreach به شکل زیر است:
1
2
3
4
5
همانطور که در بخش آموزش آرایه ها در زبان برنامه نویسی PHP نیز گفتیم، معمولا در تعداد از آرایه ها از ایندکس یا کلید برای خانه های آرایه استفاده می شود. به این نوع آرایه، آرایه های مشارکتی گفته می شود. همچنین حالت دوم دستور حلقه Foreach در زبان PHP، برای این نوع آرایه هاست.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Foreach Loop در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور حلقه را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دستور Foreach یکی از دستورات شرطی مهم در زبان PHP است که شما می توانید با استفاده از این دستور، آرایه ها را مرتب سازی کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این دستور را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: