روش‌های کارآمد برای نوشتن محتوای انگیزشی و الهام بخش! آیا می دونین منظور از محتوای انگیزشی چیست؟ آیا تولید محتوای انگیزشی واسه هر کسب و کاری ضروری هست؟ چرا بهتره محتوای انگیزشی تولید کنیم؟ چجوری بهترین سایت تولید محتوا انگیزشی رو پیدا کنیم؟ محتواهای انگیزشی رو در چه قالب هایی تولید کنیم؟ نحوه نوشتن محتواهای انگیزشی موفق چجوریه؟ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قطعا واسه شما هم پیش اومده که معمولا بدون اینکه نیازی به یه محصول خاص داشته باشین، با اشتیاق زیاد اون رو بخرین. تا الان فکر کردین که چه چیزی شما رو واسه خرید اون محصولات ترغیب کرده؟ چرا بعضی از کسب و کارها واسه ما جذاب تر هستن و چه چیزی ما رو واسه خرید یه چیز خاص سوق میده؟ جواب همه سوالات در مفهوم محتوای انگیزشی وجود داره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای انگیزشی واسه شما ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در تولید محتوای انگیزشی بپردازیم و مزایای محتوای انگیزشی رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از محتوای انگیزشی چیست؟

منظور از محتوای انگیزشی چیست؟

شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که منظور از محتوای انگیزشی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای انگیزشی نوعی از محتواهاست که کسب و کارهای زیادی به منظور افزایش فروش محصولات و خدمات خودشون استفاده می کنند. محتوای انگیزشی می تونه شامل متن، ویدیو، پادکست و.... باشه که مخاطبان و کاربران بعد از دیدن یا مطالعه اون عمیقا احساس می کنن که «ما هم می تونیم!» و طور چشمگیری روحیه و انگیزه مخاطبان افزایش پیدا می کنه و حتی حس می کنند که می تونن کوه ها رو جابجا کنند.

جالب اینجاست که بدونین ممکنه شما هم در صفحات شبکه های اجتماعی تصاویر و متن هایی رو دیدین و حس مربوط به اون ها رو درک کردین. ممکنه بعضی وقت ها این متن ها باعث شده باشه تا احساسی رو در خودتون حس کنین که بعد از اون سعی و تلاش زیادی رو واسه رسیدن به موفقیت های خودتون انجام بدین. به اینجور محتواها که معمولا بر اساس صحبت های مثبت و انرژی زا هستن، محتوای انگیزشی گفته میشه. امروزه کسب و کارهای زیادی از این نوع محتواها واسه پیشرفت و توسعه خودشون استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: دانش لازم برای تولید انواع محتوا

بررسی نکات مهم در تولید محتوای انگیزشی

بررسی نکات مهم در تولید محتوای انگیزشی

همونطور که گفتیم، تولید محتوای انگیزشی یکی از روش هایی هست که به وسیله اون میشه سایر افراد رو تشویق کرد تا محصولات و خدمات سایت رو بخرن. برای نوشتن محتوایی که بازخورد بالایی داره، باید بتونین موارد مهمی رو رعایت کنین تا نظر مخاطبان و کاربران رو به سرعت به خودتون جذب کنین. به عبارت دیگه، در زمان تولید محتوای انگیزشی باید موارد زیادی رو زیر نظر بگیرین. در ادامه برخی از نکات مهم در تولید محتوای انگیزشی رو بررسی می کنیم:

  • قبل از تولید محتوا، خوب فکر کنید!

یکی از مهم ترین نکات در تولید محتوای انگیزشی این هست که قبل از نوشتن محتوا خوب بهش فکر کنین. روش های زیادی وجود دارن که بتونین به کمک اون ایده هایی رو ارائه بدین. شما می تونین با کمک ابزارهای موجود ایده یابی، موضوع ها و عنوان های مختلفی رو درباره موضوع انتخابی خودتون پیدا کنین و با استفاده از اون ها یه محتوای جذاب بنویسین و میزان فروش محصولات و خدمات خودتون رو افزایش بدین.

مقاله پیشنهادی: محتوای ورزشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  • استفاده کردن از عناوین جذاب

یکی دیگه از نکات مهم در تولید محتوای انگیزشی این هست که از عناوین جذاب استفاده کنین. موارد زیادی واسه تولید عنوان ها یا تیترهای جذاب وجود داره. شما باید با این روش ها آشنا بشین تا با اینجور عنوان ها اشنا شده و در محتواها و مقاله های خودتون ازشون استفاده کنین. همچنین یادتون باشه در زمان تولید محتوای انگیزشی باید بتونین از تیترهایی استفاده کنین که مواردی رو توضیح میده.

  • استفاده از جملات سوالی در تیترها

استفاده از جملات سوالی در تیترها هم یکی دیگه از مهم ترین نکات در تولید محتوای انگیزشی هست. شما در زمان نوشتن عنوان های جذاب باید از سوال هایی استفاده کنین تا ذهن مخاطبان رو به این موضوع جلب کنین که می تونن با مطالعه این محتوا جواب خودشون رو پیدا کنند. برای مثال می تونین از این سوال ها استفاده کنین: چرا این مشکل به وجود میاد؟ چرا نمیشه این راه حل رو پیش گرفت؟ آیا شنیدین....؟ و....

چرا محتوای انگیزشی اهمیت زیادی دارد؟

چرا محتوای انگیزشی اهمیت زیادی دارد؟

توجه داشته باشین که کلمه ها به راحتی می تونن جادو کنند و به افراد این امکان رو بدن تا زندگی خوبی داشته باشن. هر کدوم از ما در زندگی نقاط ضعیفی داریم که می خواهیم اون ها رو بهبود بدیم. به همین دلیل، محتواها یا متن های انگیزشی و تحریک کننده ای وجود دارن که می تونن به ما امید راه و انگیزه بدن. بنابراین، با توجه به این توضیحات باید در نظر داشته باشین که همون اندازه که زندگی و پیشرفت اهمیت زیادی داره، همونقدر هم تهیه مقاله های مثبت گرایانه و محتوای الهام بخش ارزش زیادی دارن، چون در تاریک ترین نقطه می تونن مثل یه جرقه عمل کنند. از طرف دیگه در تولید و انتشار محتوای انگیزشی باید توجه لازم رو داشته باشین که چه کلمه ها یا عبارت هایی رو انتخاب می کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای انگیزشی واسه شما ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در تولید محتوای انگیزشی بپردازیم و مزایای محتوای انگیزشی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای انگیزشی نوعی از محتواهاست که کسب و کارهای زیادی به منظور افزایش فروش محصولات و خدمات خودشون استفاده می کنند. تولید محتوای انگیزشی مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین مسئله باعث میشه تا کسب و کارهای زیادی از این محتواها استفاده کنند. همچنین شما باید در زمان تولید محتوای انگیزشی، نکات مهمی رو زیر نظر داشته باشین و سعی کنین تا محتوای با کیفیتی تولید کنین.

نظرات: