اصول محتوانویسی برای جذب نسل Z؛ بازاریابی برای نسل جوان یا نسل Z! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این زمینه به دست بیارین؟ به نظر شما بازاریابی برای نسل Z چجوریه؟ چجوری برای نسل Z استراتژی فروش تهیه کنیم؟ نسل Z چه کسانی هستن؟ نسل Z چه ویژگی هایی دارن؟ اصول تولید محتوا برای جذب نسل جوان کدامند؟ چرا باید برای نسل Z محتوا تولید کنیم؟

با توجه به توسعه و گسترش ارتباطات و حضور پیوشته اون ها در دنیای امروز، نسل Z علایق و شیوه های زیادی واسه یادگیری و آموزش دارن. در حال حاضر، رفتارهایی در بین افراد به وجود اومده. این رفتارها باعث میشن تا پیش بینی تغییرات و رفتارهای نسل Z کار خیلی سختی باشه. با این وجود، داشتن درک کامل از نحوه تربیت نسل جدید که با فناوری پیشرفته و پر از ارتباطات گره خورده. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نسل Z یا نسل جوان بهتون ارائه بدیم، به بررسی اصول نوشتن محتوا از طریق یک سایت تولید محتوا برای نسل Z بپردازیم و بازاریابی برای نسل Z رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین این نسل رو به سمت کسب و کار خودتون جذب کنین.

بررسی و معرفی نسل Z

بررسی و معرفی نسل Z

شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که نسل Z چه کسانی هستن؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که نسل Z اولین نسلی هست که کاملا در فضای اینترنت بزرگ شده. دوران کودکی اون ها دورانی بوده که در اون گوشی های هوشمند تقریبا همه جا وجود داشتن و اختصاص 23 ساعت در هفته به نگاه کردن محتواهای ویدیویی کار معمولی بوده. اون ها اهل فناوری و شکاک هستن و مثل هر نسل جدید و نوظهوری واسه نسل های قبلی خود، دستیابی به اون ها و استراتژی بازاریابی فروش واسه نسل جوان یا Z سخته.

جالب اینجاست که بدونین نسل Z معمولا همون افرادی هستن که بین دهه 70 تا 80 به دنیا اومدن و ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارن که چیزی فراتر از آخرین تکنولوژی ها و شبکه های اجتماعی نیستن. خیلی از افراد نسل Z هنوز در دورانی که تلویزیون تنها تکنولوژی در بین مردم بود، هنوز متولد نشده بودن. تجربه و دیدگاه خاص اون ها تاثیر زیادی بر رفتار اون ها در بازار دیجیتال داشته. توجه داشته باشین که مهم ترین موضوع در رابطه با بازاریابی برای نسل Z تمایل کسب و کارها و بازاریاب ها واسه فاصله گرفتن از الگوهای قدیمی هست.

مقاله پیشنهادی: تاثیر محتوا بر ورودی های سایت چقدر است؟

بازاریابی برای نسل Z چگونه است؟

بازاریابی برای نسل Z چگونه است؟

توجه داشته باشین که بازاریابی واسه نسل جوان یا نسل Z واسه بعضی از کسب و کارها یا برندها خیلی سخت و حتی چالش برانگیز هست. شناخته بودن و معروف بودن این گروه سنی در بین بازاریاب ها به عنوان گروه سنتی که تفاوت های زیادی با نگروه های سنی قبلی دارن، خیلی به چشم می خوره. احتمالا بازاریابی واسه این گروه سنتی تا همین چند سال پیش کار با اهمیتی نبود، ولی با ورود اون ها به حوزه کسب و کار درآمدهای مناسب، دیگه این امکانات و قابلیت ها وجود ندارن. در حال حاضر با افزایش اهمیت بازاریابی و جذب مشتریان بالقوه، بازاریاب ها باید توجه زیادی به مشتریان موجود در گروه سنی Z کنند، در غیر این صورت ممکنه خیلی زیاد از رقیب های خودشون در بازار خرید و فروش عقب بیفتن.

مهم ترین نکته در این میان، اجرا و پیاده سازی نمونه های موفق در زمینه بازاریابی واسه نسل جوان یا نسل Z هست. با این حساب که اگه کسب و کارهای دیگه در حوزه بازاریابی واسه این گروه سنی موفق نبودن، هیچ دلیلی واسه عدم موفقیت شما وجود نداره. اصلی ترین موضوع در حوزه بازاریابی واسه نسل جوان، تمایل برندها و بازاریاب ها واسه فاصله گرفتن از الگوها و روش های قدیمی هست. شما دیگه نمی تونین با شیوه های قدیمی نمی تونین نظر مخاطبان و کاربران رو جلب کنین و اون ها رو به سمت کسب و کار خودتون سوق بدین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر بازاریابی محتوا در جذب مشتری احتمالی

اصول تولید محتوا برای جذب نسل Z

اصول تولید محتوا برای جذب نسل Z

همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوایی واسه جذب نسل جوان(Z) به کسب و کار یا سایت یکی از کارهای مهمی هست که بازاریابان بهش توجه زیادی می کنند. شما می تونین برای اینکه نسل جوان رو به سایت خودتون جذب کنین، از استراتژی بازاریابی محتوایی استفاده کنین. در زمان محتوانویسی برای نسل جوان باید به نکات مهمی توجه کنین. در ادامه برخی از اصول تولید محتوا برای جذب نسل Z رو بررسی می کنیم:

  • تاکید بر محتوای بصری جذاب

یکی از اصول تولید محتوا برای جذب نسل Z، تاکید بر محتوای بصری جذاب هست. بهتره بدونین نسل جوان بیشتر از هر نوع محتوای دیگه ای به فرمت بصری توجه می کنه. با این حساب، اگه شما هنوز روی محتوای متنی تاکید دارین، باید واسه جهت گیری کسب و کارتون به صورت کامل تغییر بدین. در حال حاضر خیلی از سایت های اینترنتی واسه تاثیرگذاری روی مشتریان سعی می کنند تا تنوع محتوایی خودشون رو بالا ببرن. این امر درباره نسل جوان یا نسل Z صدق نمی کنه. این نسل به محتوای بصری علاقه داره. بنابراین، شما باید محتوای بصری تولید کنین.

  • شانس آزمایی با محتوای تعاملی

یکی دیگه از اصول تولید محتوا برای جذب نسل Z، شانس آزمایی با محتوای تعاملی هست که به عنوان یکی از راهکارهای خوب واسه مطلع شدن از سلیقه های مخاطبان و مشتریان هست. امروزه خیلی از کسب و کارها در حوزه تولید محتوا واسه نسل Z تمایلی به اتکا به شانس و بخت و اقبال ندارن. به این ترتیب، سعی می کنند تا محتوای تعاملی تولید و منتشر کنند تا بهترین نتیجه رو دریافت کنند.

  • استفاده درست و اصولی از تگ ها

استفاده صحیح از تگ ها هم یکی دیگه از اصول تولید محتوا برای جذب نسل جوان هست. توجه داشته باشین که تگ کردن مخاطبان و کسب و کارهای دیگه در تولید محتوا کار جدیدی نیست. چیزی که مهم این هست که به صورت اصولی از تگ ها استفاده کنین. اگه شما بدون هیچ دلیلی مخاطبان یا کاربران رو تگ کنین، شاید در یه لحظه توجه اون رو جلب کنین، ولی خیلی سریع ازش می گذرن. بنابراین، باید در زمان مناسب مخاطبان رو تگ کنین.

  • تاکید روی ارزش های برند در تولید محتوا

یکی دیگه از مهم ترین اصول تولید محتوا برای جذب نسل Z، تاکید روی ارزش های برند در تولید محتوا هست. جالب اینجاست که بدونین مخاطبان نسل جوان کسب و کارهای با ارزش رو دوست دارن. به این ترتیب، اگه شما ارزش های مهمی در حوزه کسب و کار خودتون دارین، باید همیشه اون ها رو به بهترین روش در کانون توجه مخاطبان و کاربران قرار بدین. این کار باعث میشه تا نوعی ارتباط قوی بین شما و مخاطبان به وجود بیاد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نسل Z یا نسل جوان بهتون ارائه بدیم، به بررسی اصول تولید محتوا برای نسل Z بپردازیم و بازاریابی برای نسل Z رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین این نسل رو به سمت کسب و کار خودتون جذب کنین. همونطور که گفتیم، بازاریابی واسه نسل جوان یا نسل Z واسه بعضی از کسب و کارها یا برندها خیلی سخت و حتی چالش برانگیز هست. شناخته شده بودن و معروف بود این گروه سنی در بین بازاریاب ها به عنوان گروه سنتی که تفاوت های زیادی با گروه های سنی قبلی دارن، خیلی زیاد به چشم می خوره. در زمان تولید محتوا برای نسل جوان(Z) باید به نکات مهم توجه داشته باشین تا بتونین بهترین نتیجه رو دریافت کنین.

نظرات: