مهم ترین قواعد نگارشی در تولید محتوا؛ آیا دوست دارین با این نکات آشنا بشین؟ چرا باید به قواعد نگارشی در هنگام سفارش تولید محتوا توجه داشت؟ در نگارش محتوا به چه مسائلی باید توجه کرد؟ اهمیت رعایت قواعد نگارشی در تولید محتوا چی می تونه باشه؟ رایج ترین غلط های نگارشی در محتوانویسی کدامند؟ علائم نگارشی در تولید محتوای متنی چه کاربردهایی داره؟ قواعد اساسی نگارش محتوا چیست؟

در زمان تولید محتوا و به ویژه تولید محتوای متنی رعایت قواعد نگارش فارسی از اهمیت بالایی برخوردار هست. یه محتوانویس حرفه ای باید برای ارائه بهترین محتوا به همه جزئیات و ظرایف توجه داشته باشه. یکی از این ظرافت ها، توجه به مهم ترین قواعد نگارشی در تولید محتواست. یه محتوانویس حرفه ای باید سعی کنه تا با کیفیت ترین متن ممکن رو تولید کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مهم ترین قواعد نگارشی در تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد اهمیت نگارش محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم نگارشی در تولید محتوا بپردازیم.

چرا نگارش محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است؟

مهم ترین قواعد نگارشی در تولید محتوا

اگه در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم نگارش محتوا رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده که چرا نگارش محتوا مهم است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که خیلی از ما در طول روز با متن های مختلفی در سایت ها و شبکه های اجتماعی برخورد می کنیم. خیلی از این متن ها بدون توجه به قواعد نگارشی نوشته شدن. حتی در خیلی از متن ها ممکنه غلط های املایی مختلفی پیدا کنیم. این نشون دهنده اون هست که کسی اون محتوا رو نوشته که تخصص یا تعهد کافی رو نداشته.

جالب اینجاست که بدونین زمانی که شروع به تولید محتوا می کنیم، قواعد نگارشی اولویت زیادی دارن، اون ها مقدم بر اصول سئو و فنی هستن. این مخاطبان هستن که مقاله های شما رو می خونن و با صرف زمان در سایت، به سئوی اون کمک می کنند. بعد از انجام هر کاری که به مخاطب احساس ارزشمندی میده، دریغ نکنین. یکی از این موارد، رعایت قواعد نگارشی هست. همه ما به عنوان تولیدکننده محتوا سعی می کنیم تا مقاله ای بی عیب و نقص رو به مخاطب خود تولید کنیم. بنابراین، باید نگارش محتوا رو جدی بگیرین.

مقاله پیشنهادی: انواع لحن های نگارشی و تاثیر آن بر کیفیت محتوا

نکات مهم نگارشی در تولید محتوا کدامند؟

نکات مهم نگارشی در تولید محتوا کدامند؟

همونطور که گفتیم، نکات نگارشی تولید محتوا اگرچه از دید گوگل اهمیت زیادی نداره، ولی برای مخاطب خیلی مهمه. از اونجایی که همه دغدغه گوگل هم کسب رضایت کاربران از نتایج جستجوهاست، در نتیجه میشه گفت که به صورت غیرمستقیم نکات نگارشی در سئو سایت شما تاثیرگذار هستن. رعایت نکردن نکات نگارشی می تونه یکی از اشتباهات رایج در تولید محتوا باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مهم ترین نکات نگارشی در تولید محتوا بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

  • اشکال در جمع بستن کلمات

یکی از مهم ترین نکات نگارشی تولید محتوا که باید بهش توجه بشه، اشکال درست و غلط جمع بستن کلمه هاست. کلمات بر اساس اینکه در اصل ایرانی هستن یا عربی، به روش های مختلف جمع بسته میشن. کلمه های فارسی رو نباید با نشانه های عربی جمع بست. برای مثال خیلی از شما دو کلمه «انتقادات» و «پیشنهادات» رو پیش هم شنیدین. «انتقادات» درسته، چون «انتقاد» کلمه عربی هست، ولی «پیشنهاد» کاملا فارسیه و نمیشه اون رو با «ات» جمع بست.

بیشتر بخوانید: چگونه با لحن دوستانه و صمیمی محتوا بنویسیم؟

  • رعایت اصول نشانه گذاری در متن

یکی دیگه از مهم ترین نکات نگارشی در تولید محتوا این هست که اصول نشانه گذاری در متن رو رعایت کنین. مهم ترین نشانه های استفاده شده در جملات متن عبارت هستن از: نقطه، ویرگول، نقطه ویرگول، دو نقطه، علامت سوال، علامت تعجب و گیومه. طرز استفاده درست از این نشانه ها عبارت هستن از:

نقطه در آخر جمله خبری اورده میشه و نباید فاصله ای بین اون با فعل آخر جمله باشه.

  • ویرگول باید به کلمه قبل خودش بچسبه و با کلمه بعد از خودش به اندازه یه حرف فاصله داشته باشه.
  • دو نقطه و نقطه ویرگول هم مثل ویرگول به کلمه قبل خود می چسبن و به اندازه یه حرف با کلمه بعدی خودشون فاصله دارن.
  • علامت سوال برای جمله های سوالی در متن استفاده میشه که در آخر جمله میاد و به کلمه قبل خودش می چسبه.
  • گیومه برای قرار دادن عبارت مهم یا اسم و نام خاص استفاده میشه.
  • تقسیم بندی متن به بخش های مختلف

یکی دیگه از نکات مهم نگارشی در تولید محتوا، تقسیم بندی متن به بخش های مختلف هست. باید توجه کرد که محتوای نوشته شده نباید فقط با یه عنوان شروع شده و تعداد زیادی پاراگراف به دنبال هم اورده بشه. شما باید ساختار متن رو به بخش های مختلف تقسیم کنین و برای هر بخش عنوان مناسبی بنویسین. سپس باید تعدادی مشخص پاراگراف رو برای هر بخش در نظر بگیرین.

  • کلمه های اضافی در متن

یکی دیگه از مهم ترین قواعد نگارشی در تولید محتوا، توجه به کلمه های اضافی در متن محتواست. کلمه هایی مثل«را، که، برای، اما، در واقع، بلکه، زیرا، هرچند، اگرچه، چون، به، در اصل» کلمه هایی هستن که به ارتباط معنی جمله ها کمک می کنند، ولی اشتباه استفاده کردن از اون ها یا استفاده بیش از حد از اون ها متن رو خسته می کنه. به خصوص کلمه «که» چون این کلمه به صورت ناخودآگاه در گفتگوها استفاده میشه و در متن هم زیاد به چشم می خوره.

  • رعایت فاصله و نیم فاصله

رعایت فاصله و نیم فاصله هم یکی دیگه از مهم ترین قواعد نگارشی در تولید محتواست. در نوشته های فارسی دو نوع فاصله وجود داره: یکی فاصله برون کلمه، یعنی فاصله گذاری بین کلمه های یه جمله یا عبارت و اون یکی فاصله نیم فاصله که برای حروف چینی کامپیوتری بعضی خط ها مثل خط فارسی به کار میره. در فارسی این نویسته در مواردی که دو حرف به هم نمی چسبن، ولی فاصله مرئی ندارن، استفاده میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مهم ترین قواعد نگارشی در تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد اهمیت نگارش محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم نگارشی در تولید محتوا بپردازیم. همونطور که گفتیم، زمانی که شروع به تولید محتوا می کنیم، قواعد نگارشی اولویت زیادی دارن، اون ها مقدم بر اصول سئو و فنی هستن. این مخاطبان هستن که مقاله های شما رو می خونن و با صرف زمان در سایت، به سئوی اون کمک می کنند.

نظرات: