آیا تولید محتوا موجب افزایش فروش می شود؟ با پیشرفت تکنولوژی دسترسی به دنیای دیجیتال (اینترنت) برای عموم مردم آسان شد. که با دسترسی آسان به اینترنت استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و وب سایت ها هم رواج پیدا کرد. با رایج شدن این مقوله موجب شد ایده های جدیدتری ظهور بشن، و خیلی مفید و پرکاربرد ایفای نقش کنن. میتونیم به بالا بردن درصد فروش از رواج دادن کسب و کار در دنیای دیجیتال و طراحی سایت که یکی از پر کاربردترین موضوع ها در اینترنت است اشاره کنیم.

اگر بخواییم در دنیای دیجیتال فعالیت کنیم. قدم اول انتخاب موضوع فعالیت هستش، قدم دوم باید برای اینکه بتونیم پررنگ ظاهر بشیم باید از محتوای تاثیر گذار برای سئو سایت استفاده کنیم.

شاید در اینجا به این فکر میکنید که، آیا تولید محتوا موجب افزایش فروش می شود؟ برای اینکه به جواب این سوال برسیم اطلاعاتی در این زمینه برای شما جمع آوری کردیم. با ما در سایت سفارش تولید محتوا محتواکده همراه باشین.

تولید محتوا در کسب و کار (فروش)

فرایند افزایش مشتری با محتواسازی

یکی از موثرترین راه هایی که در دنیای امروزی میتونین برای معرفی برند محصولات و کسب کار به مخاطبین استفاده کنین تولید محتوا است. این روش در سال های اخیر با بازخورد بالایی که داشت مورد توجه همگان قرار گرفته است. محتوا از این نظر در کسب و کار مهم هست که میتونه تعامل کاربران رو بیشتر کنه، تشویق به خرید کنه و جذب مشتری رو بالا ببره، و از همه مهم تر باعث به زبان افتادن برند بشه. البته برای اینکه محتوای تولید شده تاثیر گذار باشه باید کیفیت بالا داشته باشه تا مثمرثمر واقع باشه.

همون طور که گفته شد، برای اینکه به نتیجه برسین باید محتوای اصولی و با کیفیت تولید کنید. البته باید با سلیقه مخاطبین و جامعه ی که کسب و کار شما رو دربرمیگیره هماهنگی داشته باشه. در این صورت میتونین به امیدوار باشین که تولید محتوا برای شما مفید واقع میشه و کسب و کارتون با افزایش فروش روبه رو میشه.

برای این که کسب و کارتون و رونق بدین و یا به فکر برند سازی هستید، تولید محتوا به شما تو این کار میتونه کمک زیادی کنه. واسه اینکه بدونیم تولید محتوا چه فایده میتونه توی افزایش فروش داشته باشه ما رو با خوندن عنوان بعدی همراهی کنین.

مقاله پیشنهادی: تولید محتوا چیست؟

فواید تولید محتوا در کسب و کار (فروش)

فواید تولید محتوا در کسب و کار

با اغراق میتونم بگم که محتوا میتونه از یک ایده ساده یک برند چند میلیاردی بسازه، محتوایی که بتونه پایه ی یک کسب و کار رو درست کنه پاداش هستش.

محتوا اطلاعاتی است که ما در مورد موضوع فعالیت داریم. با استفاده از عنوان های مرتبط با موضوع در قالب متن، فیلم، عکس، پادکستو... تولید میشه. سپس این محتواها از طریق رسانه ها مثل وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی منتشر شده و در اختیار مخاطبین قرار داده میشه. در واقع میتونیم بگیم چیزی که ما رو در اینترنت به دنبال خودش میکشونه محتوای ایجاد شده در اون هست. 

محتواهای تولید شده با در نظر گرفتن زمینه فعالیت و نیاز مشتری تهیه میشن. البته باید بدونید هدف تون از تولید و انتشار محتوا چی هستش تا بازددهی زیادی واستون داشته باشه. که در این مقاله هدفمون از محتواسازی برای رشد فروش در کسب و کار هستش.

محتوای حرفه ای باعث معرفی کسب و کار و محصول شما برای مخاطبین در دنیای دیجیتال میشه. ذاتا زمانی که افراد بیشتری برند شما رو بشناسن، قطعا تقاضا و فروش بالا میره. که این روند به همین صورت تا زمانی که شما اطلاعات دقیق و بروز تری از محصولات خودتون از طریق انتشار محتوای با کیفیت می پردازین ادامه داره. هر چه مخاطبین بیشتری برند محصولات شما رو بشناسن، به طبع درصد فروش شما هم بالا میره. این چرخه به همین حالت میتونه ادامه داشته باشه.    

فرایند افزایش مشتری با محتواسازی

فرایند افزایش مشتری با محتواسازی

برای این که بتونید با تولید محتوا فروش بیشتری داشته باشین باید به سه عامل مهم عمل کنید. در صورتی که یکی از مراحل به درستی اجرا نشه، تولید محتوا تاثیر چندانی در فروش شما نخواهد. برای فروش محصولات باید در مرحله اول مخاطب رو از وجود برند مطلع کنید و مرحله دوم به دست آوردن اعتماد هستش در مرحله سوم مخاطب با آگاهی از برند که مورد اعتمادش هست تصمیم به خرید میگیره که در نهایت به به فروش محصول منجر می شود.

تولید محتوا برای مرحله آگاه سازی

اولین مرحله برای جلب مشتری آگاهی سازی هستش. در این مرحله مشتری هیچ شناختی از شما ندارد، فقط نسبت به علاقه خودش از محصول یا برند با سایت شما روبه رو شده است. در این مرحله مشتری معمولا برای بررسی محصول و سوالاتی که دارن وب سایت و یا صفحه شبکه ی مجازی رو بازدید میکنن. 

برای آشنایی مخاطب با کسب و کار شما، محتواسازی به سبک آموزشی میتونه بهترین گزینه باشه. پس برای ایجاد آگاهی از نام تجاری خود باید بر روی تولید محتوای آموزشی سپس سئو و شبکه های اجتماعی تمرکز کنین.

قبل از انتشار محتوا، بهتر محتوای سایت های مشابه رو بررسی کنین. مقاله های قبلی خودتون رو هم بررسی کنین تا بدونید عملکرد کدوم مقاله بهتر بوده و باعث پیشرفت شده، با وقت گذاشتن روی این مسائل میتونین به استراتژی محتوایی خود دست پیدا کنید.

یک روش دیگری که برای آگاهی مشتریان از برند تجاری تون میتونین استفاده کنین انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی است. در این روش با بازدیدهای بالایی که میشه مثل یک معجزه عمل میکنه.

برای اینکه بتونین اعتماد مشتری رو کسب کنین تا به فروش منجر بشه باید مرحله آگاهی سازی از برند و محصولاتتون رو جددی بگیرین. مخاطبی که شما رو نشناسه نمیتونه به شما اعتماد کنه و مهم تر از اون از شما خرید نمیکنه. شما باید بتونین در مرحله آگاهی سازی، خودتون رو به مشتری ثابت کنین که به اونها اهمیت میدین، که بتونین حس امنیت از طرف شما بگیرن.

تولید محتوا برای مرحله جلب اعتماد

تولید محتوا برای مرحله جلب اعتماد

تنها با اینکه شما برند تجاری خودتون رو معرفی کردین و مردم از با این نام آشنا شدن نمیتونین به فروش برسین. معمولا برای خرید یک محصول یا باید خود مشتری نسبت به محصول بررسی های انجام بده و تصمیم به خرید بگیره و یا کسی محصول رو معرفی کنه و اعتماد طرف رو جلب کنه.

در هر صورت باید اعتماد درمیان باشه که مشتری تصمیم به خرید بگیره. برای اینکه بتونید جلب اعتماد کنید. بهتره محتواهای در قالب کتاب های الکترونیکی یا دفترچه راهنما به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار بدین.

پس برای خرید مردم از محصولات شما به اعتماد کردن مخاطبین نسبت به برند تجاری نیاز دارین. برای جلب اعتماد باید با ماهیت کسب و کار شما آشنا بشن. کتاب الکترونیکی اطلاعات دقیق و معتبری از کسب و کار شما به مردم میدهد. در این اینجا به وسیله اطلاعات معتبرتجارت شما قابل اعتماد میشه. درغیر این صورت نتیجه کار برعکس میشه، و کسب و کار شما غیر حرفه ای قلمداد میشه.

خبرنامه ها هم یک روش خوب برای جلب اعتماد هستند. ممکن مخاطبین شما آماده خرید نباشن. اما با ارتباط مکرر میشه مخاطب رو تبدیل به مشتری کرد. این کار باید با ظرافت خاصی انجام بشه. تا وقتی فرد آماده خرید هست، شما رو بهش یادآوری کنه.

تولید محتوا برای مرحله تصمیم و اقدام به خرید

این مرحله برای صاحبان کسب و کار بسیار جذاب هست. مرحله تصمیم به خرید که آخرین قدم است. مشتری با آشنایی کامل و اعتماد به برند تجاری شما اقدام به خرید میکنن.

برای این مرحله بهتر است از محتوای استفاده شه که مردم رو ترغیب به خرید از شما بکنه. استفاده از CTA یا دعوت به اقدام ضروری است. محتوای شما در این قسمت میتونه پیشنهادات ویژه مثل تخفیف یا ارائه نسخه DEMO از محصول یا هر چیز دیگه فقط برای مدت زمان محدودی باشه.

مقاله توصیه شده: تاثیر محتوای تولید شده بر افزایش بازدید سایت و فروشگاه

تاثیر کیفیت محتوا در روند فروش

برای اینکه در فروش به نتیجه دلخواه خودتون برسین فقط تولید محتوا نمیتونه تاثیر بخش باشه. درسته گفته شد محتوا در پیشرفت کسب و کار اهمیت به سزای داره، ولی باید محتوا از کیفیت بالایی برخوردار باشه. کیفیت بالای محتوا مهم ترین عاملی است که مخاطب رو جذب میکنه و سایت یا صفحه شبکه مجازی شما رو دنبال میکنه، و حتی محتوا رو منتشر و نظر خودش رو بیان میکنه. ولی اگه مخاطب با محتوای بی کیفیت رو به رو شه سریعا از سایت خارج میشه. این مورد در سئو سایت تاثیرات خیلی منفی میزاره.
پس برای اینکه به فروش بالا برسید، باید نیاز و سلیقه مخاطب رو شناسایی کنین و بتونین نسبت به اون محتوای با کیفیت تولید و به انتشار برسونین. دراین صورت مخاطبین همیشه کارهای شما رو دنبال میکنن و حتی ممکن به فروش شما هم کمک کنن. که با داشتن استراتژی های مناسب از شناخت مخاطبین و مشتری ها میتونین به هدف خودتون برسین.

تاثیرات انتخاب رسانه در انتشار محتوا 

تاثیر کیفیت محتوا در روند فروش

رسانه ها به صورت کتاب، روزنامه و مجله شروع به کار کردن که از محتوای متن و عکس استفاده میشد. با پیشرفت تکنولوژی و رونق گرفتن اینترنت منبع اصلی انتشار محتوا رو وب سایت ها، شبکه های اجتماعی تونستن به خودشون اختصاص بدن.

سایت ها برای شرکت های کسب و کار بهترین رسانه واسه انتشار محتوا هستند. سایت های که محتوای باکیفیت دارن در رتبه بندی گوگل درجه بالایی کسب میکنن که این بهشون کمک میکنه تا در صفحه ی نخست قرار بگیرن و بازدیدشون به مراتب بیشتر بشه. که رشد بازدید سایت ها باعث بیشتر شدن مشتری میشه که در نهایت منجر به فروش میشود.

امروزه رسانه های دیگری که خیلی پرمخاطب تر هستند فعالیت میکنند و بازدهی شون در جذب مخاطب خیلی بالاست. رسانه های مثل یوتیوب و آپارات که براساس تولید محتوای ویدئویی هست، وظیفه ی خودشون که جذب مخاطب هست انجام میدن.

اینستاگرام شبکه ی اجتماعی هست که اکثریت مردم زمان خودشون رو با اون سپری میکنن. دراین شبکه امکان ارائه عکس و فیلم و متن و صوت برای مخاطبین فراهم شده است. اینستا گرام برای رسیدن به برندینگ و فروش بالا یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین شبکه اجتماعی محسوب میشه. خیلی از افراد با کسب و کارهای کوچیک تونستن با استفاده اصولی از این شبکه به هدف های بزرگ برسن.

ویژگی های محتوای حرفه ای در فروش

تولید محتوا در کسب و کار

برای اینکه بتونین از محتوای خودتون بهره ببرین و باعث پیشرفت کسب و کارتون بشین باید روی مخاطبین تاثیرگذار باشین. برای اینکه محتوامون کیفیت بالای داشته باشه باید شامل یه سری ویژگی ها باشه. که در این بخش میخواییم واستون بیان کنیم.

برای تولید محتوای حرفه ای باید مخاطبان خودمون رو بشناسیم و نسبت به نیاز اونا محتواسازی کنیم. داشتن هدف و استراتژی برای محتوا و حرکت کردن در راستای این استراتژی ها حرفه ای بودن ما رو نشون میده. با نگارش صحیح و اصولی باعث شیم محتوامون جذاب و قابل درک باشه. یونیک بودن محتوا خیلی مهم هستش چون در صورت کپی محتوا از سایت های دیگه گوگل بلافاصله حذفش میکنه و این کار باعث میشه در رتبه بندی نتیجه خوبی نگیرین. مخاطب باید با محتوا ارتباط برقرار کنه و حس خوبی نسبت بهش داشته باشه. سازمان دهی کردن محتوا و حفظ یکپارچگی مرود دیگه هستش که اهمیت زیادی داره، و در پایان دوباره تاکید میکنم تاثیر گذاری محتوا در سئو و رتبه بندی سایت خیلی مهم هستش. 

نتیجه گیری

اگه میخوایین واسه شروع یا پیشرفت کسب و کارتون از دنیای دیجیتال کمک بگیریم. باید بگم هر چه زودتر اقدام به این کار کنین البته به صورت اصولی و کاملا حرفه ای، که موفقیت چشم گیری در انتظارتون هستش. 

با بررسی های که در مورد موضوع، تولید محتوا موجب افزایش فروش می شود؟ انجام دادیم. به نتیجه کاملا مثبت پی بردیم. امیدواریم از این مطالب نهایت استفاده رو بکنین تا به هدفتون برسین، تا بتونین بالاترین نقطه ی فروش روتجربه کنین.

 

نظرات: