ما سعی می کنیم در مقاله محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟ اطلاعاتی در مورد محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت تولید محتوا بپردازیم و مزایای تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین محتوا خوبی رو برای سایت یا شبکه های اجتماعی خودتون تهیه کنین. بهتره بدونین امروزه در کسب و کارهای اینترنتی، سئو سایت و به طور کلی حوزه طراحی سایت تولید محتوا حرف اول و آخر رو میزنه و از اهمیت زیادی برخوردار هست. به نوعی عصر دوره پادشاهی محتوا هست، چون شما با کمک محتوای سایت و یا اینستاگرام به مخاطب و کاربران خودتون معرفی میشین و می تونین با معرفی شدن به مخاطبان کسب درآمد خودتون رو شروع کنین. بنابراین، هرچقدر محتوای شما قوی و جذاب باشه، بازخورد بهترین دریافت می کنین.

احتمالا مطلع هستین که امروزه تولید محتوا در چه جایگاه مهمی در دیجیتال مارکتینگ و دنیای مجازی قرار گرفته و اهمیت زیادی داره. بنابراین، شمما نیز به کمک محتواهای مختلف می تونین نیازهای خودتون رو برطرف کنین و دانش و اطلاعات خودتون رو تکمیل کنین. به این ترتیب، همه افراد و آدم ها به اینترنت و مخصوصا محتوا نیاز دارن و اگه شما نیز فعالیت زیادی در دنیای مجازی و در هر پلتفرم مجازی دارین، به تولید محتوا نیاز دارین. در اولین قدم باید بدونین که محتوا یا تولید محتوا فرایندی در بستر فضای مجازی، اینترنت و شبکه های مجازی نیست، بلکه از گذشته به شکل های مختلفی وجود داشته تا به امروز. فقط تنها چیزی که باعث شده تا توجه زیادی به محتوا بشه این هست که استفاده از فضای مجازی گسترش پیدا کرده.

برای اینکه بتونین دیجیتال مارکتینگ خودتون رو شروع کرده و کسب درآمد کنین، ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با مفاهیم و اصطلاحات زیادی آشنا بشین. به همین منظور ما در سایت سفارش تولید محتوا محتواکده سعی می کنیم در مقاله محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟ اطلاعاتی در مورد محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت تولید محتوا بپردازیم و مزایای تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

محتوا چیست؟

محتوا چیست؟

اگه شما نیز در فضای اینترنت و مجازی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم محتوا رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که همه پیام ها، اطلاعات، آموزش و هر چیزی دیگه که به ما در هر قالبی منتقل میشه، بهش محتوا یا Content گفته میشه که امروزه به یکی از پر اهمیت ترین و پرکاربردترین عوامل در دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده. همچنین اگه شما نیز قصد دارین تا یه کسب و کار اینترنتی راه بندازین، ابتدا باید به فکر محتوای سایت یا پیج خودتون باشین.

جالب اینجاست که بدونین این روزها با گسترش فضای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ و اینکه هر کسی می تونه با یه سایت و یا حتی یه پیج شخصی در یکی از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام می تونه دارای رسانه بشه و هر چیزی که بهش علاقه مند هست رو در هر قالب و روشی به مخاطب خودش ارائه بده. اگه بخواهیم معنی محتوا رو به زبان ساده تر به شما تعریف کنیم، می تونیم بگیم که هر چیزی که بتونه مخاطب رو مشغول کنه، به اطلاعاتش اضافی شده و یا در انجام بهتر کارها بهش کمک کنه، می تونه نوعی محتوا باشه. بنابراین، محتوا بخش مهم و ضروری برای ایجاد ارتباط بین کسب و کارها و مصرف کننده یا مشتری هست. به همین دلیل اکثر کسانی که مشغول دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی هستن، اول از همه به فکر تولید محتوا میفتن.

محتوا اطلاعات و تجربه هایی هست که به دست کاربر نهایی یا مخاطب میرسه. همچنین محتوا چیزی هست که از طریق برخی از رسانه ها به صورت صوتی، متنی یا از طریق یه هنر مختلف بیان میشه. همچنین تولید محتوا سنگ بنای یه استراتژی بازاریابی آنلاین قوی هست و بدون محتوای جذاب و قوی، مخاطبان جدید سایت شما رو به سایت مفیدتر ترجیح میدن. بنابراین، تولید محتوا اهمیت زیادی داره و شما نیز باید بهش توجه لازم رو داشته باشین.

انواع محتوا کدامند؟

انواع محتوا

جالب اینجاست که بدونین محتوا انواع مختلفی داره و شما می تونین با استفاده از اون ها بازدید کسب و کار دیجیتالی خودتون رو افزایش داده و بازدهی خوبی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟ به بررسی انواع محتوا بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با انواع مختلف محتوا آشنایی داشته باشین.

• محتوای متنی

یکی از انواع محتوا که می تونین با استفاده از اون ها کسب و کار اینترنتی و محصولات و خدمات خودتون رو به مخاطبان و مشترریان خود معرفی کنین، محتوای متنی هست. بهتره بدونین محتوای متنی بیشتر سئو(SEO) محور و برای افزایش بازدید سایت مورد استفاده قرار می گیره و به صورت مقاله هست. یکی دیگه از کاربردهای محتوای متنی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هست و به توضیحات محصول یا خدمات در کپشن اینستاگرام مربوط میشه.

• محتوای تصویری

یکی دیگه از انواع محتوا، محتوای تصویری هست. محتوای تصویری یا عکس اکثرا برای رسوندن منظور مطلب در قالب یه تصویر واضح مورد استفاده قرار می گیره که گیرایی و زیبایی بیشتر محتوای متنی رو به دنبال داره. نکته مهم استفاده از این نوع از محتوا کیفیت تصاویر یا عکس هاست. شما به عنوان صاحب کسب و کار باید سعی کنین از با کیفیت ترین تصاویر محصولات خودتون رو برای آپلود در سایت، اینستاگرام یا تلگرام استفاده کنین.

• محتوای ویدیویی

یکی دیگه از انواع محتوا که اکثرا مورد استقبال تولیدکننده های محتوا و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قرار می گیره، محتوای ویدیویی هست. این نوع از تولید محتوا بیشتر از 80 درصد از بازاریابی اینترنتی رو ازآن خودش کرده و برای معرفی محصول، دوره های آموزشی و سایر موادر استفاده میشه. همچنین محتوای ویدیویی برای برقرار کردن ارتباط بین شما و مخاطب تاثیر زیادی می ذاره.

• محتوای صوتی

یکی دیگه از انواع محتوا، محتوای صوتی هست. نکته قابل توجه این هست که محتوای صوتی نیز یکی از محتواهای جذاب و تاثیرگذار محسوب میشه و کتاب های صوتی و پادکست های آموزشی هم شامل محتوای صوتی میشن. خیلی از افراد تمایل دارن تا به جای خوندن محتوای متنی، با استفاده از هندزفری و هدفون پادکست صوتی اون محتوا رو گوش بدن. به همین دلیل محتوای صوتی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار هست.

• محتوای ترکیبی

یکی دیگه از انواع محتوا که تاثیرگذارترین نوعی تولید محتوا محسوب میشه، محتوای ترکیبی هست. محتوای ترکیبی از ترکیب چندین نوع محتوا تهیه میشه. همچنین برای تولید محتوای ترکیبی به محتوای متنی خوب و قوی نیاز داریم و برای گیراتر شدن متن میشه بین پاراگراف ها از تصاویر مرتبط استفاده کرد.

چرا باید محتوا تولید شود؟(اهمیت تولید محتوا)

اهمیت تولید محتوا

احتمالا این سوال رو از خودتون پرسیده باشین که چرا باید محتوا تولید شود؟ همونطور که گفتیم، امروزه تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ از اهمیت زیادی برخوردار هست. به عبارت دیگه، صاحبان کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن و افزایش بازدهی خود از انواع مختلف محتوا استفاده می کنند. بنابراین، اگه شما نیز در هر کسب و کاری فعالیت می کنین، باید برای گسترش کسب و کار خودتون، برای معرفی محصولات و خدمات، مزایای رقابتی، تفاوت با رقبا و... محتوا تولید کنین. به این ترتیب، شما می تونین با تولید محتوا و قرار دادن اون در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود مثل اینستاگرام و تلگرام می تونین میزان بازدید کسب و کار خودتون رو افزایش بدین.

جالب اینجاست که بدونین اگه دوست دارین تا در کسب و کار اینترنتی یا دیجیتالی خودتون موفق بشین و بازدهی خوبی رو به دست بیارین، باید محتوا تولید کرده، خودتون رو معرفی کنین، توضیح بدین و به مخاطب یادآوری کنین که چه محصول یا خدماتی دارین و چرا باید از شما خرید کنند که این کار با تولید محتوا امکان پذیر هست و باید برای انجام این کارها و طی کردن این مراحل محتوا تولید کنین تا میزان بازدید کسب و کارتون بیشتر بشه. همچنین هرچقدر کیفیت محصول و خدمات شما بالا باشه، تا زمانی که هده کمی از مردم شما رو نشناسن، فروش به اندازه دلخواه و یا لیاقت کیفیت محصول شما بالا نمیره.

تفاوت محتوا با تبلیغات چیست؟

تفاوت محتوا با تبلیغات

جالب اینجاست که بدونین تبیلغ پیامی یک طرفه هست که به درستی به مخاطب منتقل میشه. منظور از به درستی نیز یعنی پیامی مناسب در زمان و مکان مناسب. هدف تبلیغات هم هر چیزی می تونه باشه و از محصول ساده تا تبلیغ خدمات. تولید محتوا نیز یکی از مراحل چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا هست و روشی برای برقراری ارتباط دوطرفه و پایدار با مخاطب و مشتری محسوب میشه. به عبارت دیگه، هدف تولید محتوا کسب درآمد مستقیم یا غیر مستقیم هست که می تونین با استفاده از اون میزان بازدید کسب و کار اینترنتی خودتون رو افزایش بدین.

مزایای تولید محتوا چیست؟

مزایای تولید محتوا

تولید محتوا می تونه مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ داشته باشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با تهیه انواع مختلف محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی خودتون از این مزایا برخوردار بشین. در این قسمت از محتوا چیست؟ به بررسی مزایای تولید محتوا می پردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از محتوا بگیرین.

• یکی از مزایای تولید محتوا برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ این هست که می تونن کسب و کار خودشون رو به برند تبدیل کنند. به طور کلی اگه قصد برند سازی دارین، باید یه تولید محتوای قوی و اصولی داشته باشین. در اصل برند سازی در دنیای دیجیتال مارکتینگ به پشتوانه یه تولید محتوای قوی و موثر امکان پذیر هست.

• یکی دیگه از مزایای تولید محتوا این هست که می تونین با کمک تولید محتوای قوی، فروش خودتون رو افزایش بدین.به عبارت دیگه، افرادی ی تونن فروش بیشتری رو تجربه کنند که از تولید محتوا برای دیده شدن کسب و کار خودشون استفاده می کنند. بنابراین، تولید محتوای جذاب می تونه فروش بیشتری رو برای شما به همراه داشته باشه.

• یکی دیگه از مزایای تولید محتوا این هست که باعث افزایش بازدید کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ شما میشه. بهتره بدونین شما می تونین با استفاده از تولید محتوای سئو شدن، بازدید پیچ و وبسایت خودتون رو افزایش بدین و فروش خودتون رو زیاد کنین.

• یکی دیگه از مزایای تولید محتوا این هست که در ذهن مخاطبان موندگار میشین. همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از تولید محتوا برند سازی کنین و هر بند نیز برای خودش یه شعار مخصوصی داره. این شعارهای تبلیغاتی می تونه برنندها رو در ذهن مخاطبان موندگار بکنه. دقیقا مثل برندهای موارد غذایی. این موضوع باعث میشه تا شما در بین رقیب ها متمایز بشین و در دهن افراد موندگار بشین.

پروسه تولید محتوا چگونه است؟

پروسه تولید محتوا

تولید محتوا تنها نگارش یه متن نیست. نگارش متن تنها یه مرحله از فرایند تولید محتوا هست. چه از لحاظ زمان و چه از لحاظ دانش و تخصص یه نفر قاد به انجام همه مراحل محتوا نبوده و هکاری تیمی برای اون لازم هست. به عبارت دیگه، شما نمی تونین به تنهایی محتوای جذاب و خوب برای افزایش بازدید کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ خودتون تهیه کنین، بلکه باید همراه یه تیم تولید محتوا باشین. تیم تولید محتوا با توجه به فضای رقابتی نیاز هر کسب و کار رو به تولید محتوا اریابی می کنه و در زمینه کسب و کار مشتری خود مطالعه و تحقیق می کنه و سپس رقبای اون ها رو بررسی کرده و این پروسه با پژوهش کلمات کلیدی شروع میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت تولید محتوا بپردازیم و مزایای تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تولید محتوا یکی از روش های مهم برای افزایش بازدید کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ محسوب میشه و شما می تونین با تهیه محتوای جذاب و قوی و مرتبط با کسب و کار خودتون، فروش محصولات و خدمات خودتون رو افزایش بدین.

نظرات: