می دونین ایرادات فنی صفحات وب به سئو تاثیر می ذارن؟ این ایرادات رو می شناسین؟ آیا می دونین چرا ساختار سایت اهمیت زیادی داره؟ بهتره بدونین پیاده کردن ساختار منظم در سایت یکی از موارد خیلی مهم و تاثرگذار در سئو سایت هست. به عبارت دیگه، ما باید ساختار سایت رو جوری پیاده کنیم که دسترسی ها به بخش های دیگه در ایده آل ترین شکل ممکن باشه. همچنین سئو یا بهینه سازی موتور جستجو برای سایت ها ضروری هست. گوگل سایت ها رو بر اساس عوامل مختلف ارزیابی می کنه تا صفحات نتایج موتورهای جستجو رو بهبود بده و سایت های کاربرپسند رو در نتایج جستجو ارتقاء بده. از طرف دیگه سایت های با کیفیت پایین در رتبه های پایین تری در صفحه نشون داده میشن. بنابراین، سعی کنین تا ایرادات صفحات سایت خودتون رو برطرف کنین.

گوگل از الگوریتم هایی برای فیلتر کردن پایگاه داده خودش استفاده می کنه و اون رو برای کاربران نهایی ارزشمندتر می کنه. بنابراین، اجرای درست سئو برای صاحبا سایت خیلی مهمه. این موضوع شامل استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید در کمپین های خود میشه. از جمله از عوامل تاثیرگذار در سئو سایت می تونیم به ایرادات فنی صفحات وب اشاره کنیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع ایرادات فنی صفحات وب و تاثیر آن بر سئو، اطلاعاتی در مورد سئو فنی سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات فنی صفحات وب بپردازیم تا با این ایرادات آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: ریسپانسیو بودن چیست؟ و چه تاثیری در رفتار کاربر دارد؟

سئو فنی سایت چیست؟

سئو فنی سایت چیست؟

اگه در حوزه طراحی سایت یا بهینه سازی سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سئو فنی سایت رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سئو فنی سایت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سئو فنی سایت به معنی بروزرسانی های یه سایت یا یه سرور هست که می تونه به خزیدن، فهرست بندی و جایگاه شما در نتایج جستجو تاثیر بذاره. مولفه هایی مثل برچسب ها، نقشه سایت، تغییر مسیرهای 301 و.... از جمله مواردی هستن که در سئو تکنیکال باید مورد بررسی قرار بگیرن. در واقع بیشتر مشکلات فنی در سئو سایت با کمی دانش قابل حل هست.

مقاله پیشنهادی: انواع سئو چیست و کدام اهمیت بیشتری دارد؟

جالب اینجاست که بدونین تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، توسعه دادن پروفایل های بک لینک و سوشیال سیگنال شامل سئو تکنیکال نمیشن. مشکلات فنی که در سایت ها پیش میان، اکثرا به سادگی قابل رفع بوده و باعث بهبود جایگاه در نتایج Serp گوگل میشه. بنابراین، باید سعی کنین تا ایرادات صفحات وب سایت خودتون رو برطرف کنین تا سئو فنی شما بهبود پیدا کنه و بتونین در صفحات نتایچ گوگل بهتر دیده بشین. برای اینکه بتونین این ایرادات رو برطرف کنین، باید ابتدا این مشکلات رو بشناسین. به همین دلیل ما سعی می کنیم در ادامه این مقاله برخی از مشکلات صفحات وبسایت رو به شما معرفی کنیم.

مشکلات فنی صفحات وب کدامند؟

مشکلات فنی صفحات وب کدامند؟

همونطور که گفتیم، تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، توسعه دادن پروفایل های بک لینک و سوشیال سیگنال شامل سئو تکنیکال نمیشن. مشکلات فنی که در سایت ها پیش میان، اکثرا به سادگی قابل رفع بوده و باعث بهبود جایگاه در نتایج Serp گوگل میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی مشکلات فنی صفحات وب بپردازیم تا با این ایرادات اشنا بشین.

• Https نبودن سایت

یکی از مشکلات فنی صفحات سایت این هست که سایت Https نباشه. https و امنیت سایت ها موردی هست که خیلی اهمیت داره. اگه سایت شما ایمن نباشه زمانی که دامنه سایت خودتون رو در گوگل کروم وارد کنین، پس زمینه خاکستری یا قرمز با متن اخطار مبنی بر ایمن نبودن سایت به شما نشون داده میشه. این موضوع باعث میشه تا نرخ فرار سایت شما افزایش پیدا کنه.

• درست ایندکس نشدن سایت

یکی دیگه از مشکلات فنی صفحات وب که تاثیر خیلی بدی روی سئو سایت می ذاره این هست که سایت به صورت اصولی ایندکس نشده باشه. اگه سایت شما در گوگل ایندکس نشده باشه، در نتایج جستجو ظاهر نمیشین و این یکی از مشکلات فنی در سئو سایت هست. برای اینکه متوجه بشین چند صفحه از سایت شما ایندکس شده کافیه تا ادرس سایت خودتون رو در عبارت مقابل قرار بدین.

• نداشتن نقشه سایت

یکی دیگه از مشکلات فنی صفحات وب این هست که نقشه سایت یا سایت مپ نداشته باشین. مقشه های سایت به ربات های جستجوگر گوگل کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد سایت به دست بیارن. خزنده های گوگل به کمک نقشه های سایت XML می تونن راحت تر سایت شما رو بخزن. برای اینکه متوجه بشین سایت شما دارای سایت مپ هست، باید از اسم دامنه خودتون عبارت Sitemap.xml رو قرار بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع ایرادات فنی صفحات وب و تاثیر آن بر سئو، اطلاعاتی در مورد سئو فنی سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات فنی صفحات وب بپردازیم تا با این ایرادات آشنا بشین. همونطور که گفتیم، تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، توسعه دادن پروفایل های بک لینک و سوشیال سیگنال شامل سئو تکنیکال نمیشن. مشکلات فنی که در سایت ها پیش میان، اکثرا به سادگی قابل رفع بوده و باعث بهبود جایگاه در نتایج Serp گوگل میشه. بنابراین، باید سعی کنین تا ایرادات صفحات وب سایت خودتون رو برطرف کنین تا سئو فنی شما بهبود پیدا کنه.

نظرات: