زمانی که صحبت از اسپم یا Spam میشه، چه چیزی به ذهنتون میرسه؟ قرص های معجزه آسایی که دکترهای مجازی برای رشد دوباره موهای سرتون نسخه می کنند؟ یا ایمیل های تکراری که فقط با فرستادن اون برای سایر افراد وعده یه شبه پولدار شدن رو به شما میدن؟ معمولا وقتی سر و کله اسپم یا هرزنامه پیدا میشه که شما با آدرس ایمیل در یه سایت ثبت نام می کنین. اگه ایمیل شما هنوز به انباری از اسپم های مختلف تبدیل نشده، نگران نباشین! چون دیر یا زود برای هر دارنده ایمیل اتفاق می افته و اگه از ماهیت و نحوه کارکرد اون ها مطلع نباشین، عواقب اون جبران ناپذیر و برگشت ناپذیر میشه و مشکلاتی رو به شما به وجود میاره.

وقتی شما شروع به ایمیل مارکتینگ می کنین، شاید یکی از بدترین اتفاق هایی که ممکنه برای شما رخ بده این هست که ایمیل های شما اسپم بشه. سرویس های ایمیلی سعی می کنند تا اسپم ها رو شناسایی کنند و محیطی رو فراهم کنند تا کاربران از دریافت ایمیل های خیلی زیاد خسته نشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اسپم چیست و چرا مورد استفاده قرار می گیرد؟ اطلاعاتی در مورد اسپم یا هرزنامه به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های مقابله با اسپم بپردازیم و دلیل استفاده از اسپم رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: اقدامات الزامی فنی در راه اندازی وب سایت قبل از تولید محتوا

هرزنامه یا اسپم چیست؟

هرزنامه یا اسپم چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اسپم(Spam) یا هرزنامه رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که هرزنامه یا اسپم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسپم استفاده از سیستم پیام رسانی برای ارسال پیام به عده زیادی از افراد بدون درخواست خودشون هست که با هدف پخش تبلیغاتی بازرگانی، آگاهی بخشی غیرتجاری و یا اهداف غیرقانونی انجام می گیره. با اینکه شناخته شده ترین شکل اسپم، هرزنامه ایمیل هست، ولی این اصطلاح در مورد سوء استفاده های مشابه در سایر رسانه ها هم مورد استفاده قرار می گیره.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟

جالب اینجاست که بدونین اسپم پیامی الکترونیکی هست که بدون درخواست گیرنده و برای افراد خیلی زیاد فرستاده میشه. یکی از معروف ترین انواع هرزنامه، اسپم هست که می تونه شامل جفنگ در پیام رسان ها، گروه های خبری یوزنت، بخش نظرات وبلاگ ها، صفحات ویکی و فروم های خبری و... هم بشه. به طور کلی هرزنامه به معنی فرستادن پیام های متعدد و مشابه هست و اسپمینگ تکرار این کار نامیده میشه. توجه داشته باشین که اسپم ها یا هرزنامه های به شکل های مختلف و گوناگونی در فضای اینترنت گسترش پیدا می کنند.

روش های مقابله با اسپم چیست؟

روش های مقابله با اسپم چیست؟

همونطور که گفتیم، اسپم به معنی پیام الکترونیکی هست که بدون درخواست گیرنده و برای افراد زیادی فرستاده میشه. یکی از مشهورترین انواع اسپم، هرزنامه هاست، ولی اسپم می تونه شامل اسپم در پیامرسان ها، اسپم در گروه های خبری، اسپم در بخش نظرات و... باشه. شما باید از اسپم شدن جلوگیری کنین و نزارین تا اینجور پیام ها واسه شما فرستاده بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های مقابله با اسپم بپردازیم تا با این روش ها اشنایی داشته باشین.

• یکی از روش های مقابله با اسپم این هست که سعی کنین دو تا ایمیل داشته باشین. از یکی از ایمیل ها برای ثبت نام در سایت استفاده کنین و ایمیل دیگتون رو برای ایمیل های شخصی خودتون استفاده کنین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

• یکی دیگه از روش های مقابله با اسپم این هست که هیچ وقت جواب هرزنامه ها یا اسپم ها رو ندین، چون فرستنده های اسپم به واقعی بودن آدرس ایمیل شما پی میبرن و اسپم های بیشتری رو برای شما می فرستن تا در نهایت روی یکی از اون ها کلیک کنین.

• یکی دیگه از روش های مقابله با اسپم این هست که اگه برای ایمیل شخصیتون هم اسپم فرستاده بشه، خیلی سریع اون اسپم رو بلاک کنین. برای سایر حساب هاتون هم این کار رو انجام بدین.

• یکی دیگه از روش های مقاله با اسپم این هست که از عضویت در گروه ها و سایت ها بپرهیزین، چون بعضی سایت ها ایمیل های کاربران خودشون رو به شرکت ها می فرستن و این شرکت ها از اون ایمیل ها برای فرستادن اسپم استفاده می کنند.

دلیل استفاده از اسپم چیست؟

دلیل استفاده از اسپم چیست؟

هدف های مختلفی برای انتشار اسپم یا هرزنامه ها وجود داره. با اینکه امروزه بیشتر اهداف اسپم برای اهداف سیاسی، مذهبی و حتی تقلبی مورد استفاده قرار می گیرن و برای اهداف تجاری و تبلیغاتی منتشر میشن. هدف اصلی استفاده از اسپم کسب سود و کسب درآمد هست. ارسال ایمیل در مقیاس بزرگ خیلی ارزون تر و آسون تر از ارسال ایمیل فیزیکی هست. توجه داشته باشین که روزانه حدود 250 میلیارد ایمیل در سراسر دنیا فرستاده میشه که 45 درصد اون ها اسپم یا هرزنامه هستن. علاوه بر تبلیغات، محبوب ترین اسپم ها شامل محتوای بزرگسالانه و وعده های استقلال مالی و دردسر پولدار شدن فقط با رعایت دستورالعمل های ساده هست. همچنین اسپم خیلی مقرون به صرفه هست، چون تبلیغ کننده ها تقریبا هیچ هزینه عملیاتی برای ارسال اون پرداخت نمی کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اسپم چیست و چرا مورد استفاده قرار می گیرد؟ اطلاعاتی در مورد اسپم یا هرزنامه به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های مقابله با اسپم بپردازیم و دلیل استفاده از اسپم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اسپم استفاده از سیستم پیام رسانی برای ارسال پیام به عده زیادی از افراد بدون درخواست خودشون هست که با هدف پخش تبلیغاتی بازرگانی، آگاهی بخشی غیرتجاری و یا اهداف غیرقانونی انجام می گیره. راه های زیادی برای مقابله با اسپم ها وجود داره که با استفاده از این تکنیک ها می تونین شر اسپم ها رو از سرتون کم کنین.

نظرات: