بهترین روش های شناسایی کلمات کلیدی؛ چگونه کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را انتخاب کنیم؟ چرا پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی اهمیت دارد؟ در زمان پیدا کردن کلمات کلیدی چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟ چگونه کلمات کلیدی خودمان را اولویت بندی کنیم؟ از چه ابزارهایی می توانیم برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنیم؟ کلمات کلیدی مرتبط چه تاثیری روی محتوا می گذارند؟

در دنیای امروزی کسب و کارهای اینترنتی زیادی وجود دارند که برای توسعه و گسترش خودشان سعی می کنند تا سایت خودشان را بهینه سازی و سئو کنند. یکی از سوالاتی که در مورد سئو سایت پیش می آید این است که محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟ یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سئو سایت انجام شود، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوا است. اگر در تولید محتوا از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید و در صفحه نتایج برتر گوگل قرار بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره کلمات کلیدی برای شما ارائه کنیم، به بررسی بهترین روش های شناسایی کلمات کلیدی بپردازیم و اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با کلمات کلیدی(Keyword Research)

شناسایی کلمات کلیدی

به عبارت ها و کلمه هایی که کاربران و مخاطبان در گوگل سرچ می کنند، کلمات کلیدی گفته می شود. نویسنده ها و کارشناسان تولید محتوا برای اینکه محتواهای خودشان را متناسب با نیاز کاربران به صفحات برتر گوگل برسانند، سعی می کنند تا کلمات کلیدی را در محتواهای خودشان به کار ببرند. کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو دارند و اگر در محتوایی هیچ کلمه کلیدی به کار گرفته نشود، آن محتوا از نظر سئو هیچ اعتبار و ارزشی نخواهد داشت و محتوای شما دیده نمی شود و به این ترتیب شما یکی از مزایای تولید محتوا که دیده شدن است را از دست میدهید. ولی اگر محتوای شما دارای کلمات کلیدی مرتبط باشد، مخاطبان در زمان جستجو عبارت های مورد نظر خودشان در گوگل، از محتوای شما نیز دیدن می کنند.

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است، ولی اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، محتوای شما اسکم شناخته می شود و توسط گوگل جریمه می شود. بهتر است در هر 200 تا 300 کلمه از کلمات کلیدی استفاده کنید. شما اگر می خواهید تا سایت و محتواهای خودتان را در گوگل برای مخاطبان نشان دهید، باید از کلمات کلیدی بهره ببرید. برای این کار شما باید بتوانید بهترین و با ارزش ترین کلمات کلیدی را شناسایی کرده و به دفعات مناسبی از آنها در محتوا استفاده کنید.

اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی چیست؟

شناسایی کلمات کلیدی

با پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید متوجه شوید که کاربران و مخاطبان چه سوالاتی را در گوگل می پرسند و با توجه به آن محتواهای مناسبی را تولید کنید و کلمات کلیدی را در محتواهای خودتان به کار ببرید. کلمات کلیدی می توانند روی استراتژی محتوا و استراتژی بازاریابی تاثیر بگذارند. البته استفاده از هر عبارت یا کلمه به عنوان کلمه کلیدی نمی تواند میزان بازدید محتوای شما را افزایش دهد. بلکه شما باید بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشتر توسط کاربران سرچ می شوند و ارزش بالایی دارند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، 75 درصد از کاربران و مخاطبان در گوگل صفحه را اسکرول نمی کنند و از بین 3 نتیجه اول گوگل روی یکی از سایت ها کلیک می کنند و به محتواهای مورد نظر خودشان دسترسی پیدا می کنند. این آمار و ارقام نشان می دهند که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است. با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می توانید میزان بازدید و میزان ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید. برای این کار باید سئوی محتواهای خودتان را جدی بگیرید. یکی از مهم ترین اصولی که باید در سئوی محتوا رعایت کنید، پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی و استفاده از این کلمات در تولید محتوا است. کلمات کلیدی در تولید محتوا جز نکات مهم در زمان تولید محتوا است که باید رعایت شود.

بهترین روش های شناسایی کلمات کلیدی کدامند؟

شناسایی کلمات کلیدی

همانطور که گفته شد، پیدا کردن کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و شما می توانید با به کارگیری کلمات کلیدی در محتوا، میزان بازدید و ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید. برای این کار باید بتوانید کلمات کلیدی با ارزش را پیدا کنید. به همین دلیل در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی بهترین روش های شناسایی کلمات کلیدی بپردازیم تا این کلمات را پیدا کنید.

• استفاده از پیشنهادهای گوگل

یکی از بهترین روش های شناسایی کلمات کلیدی، استفاده از پیشنهادهای گوگل است. موتور جستجوگر گوگل همیشه سعی می کند تا بهترین و مفیدترین نتایج را برای شما نشان دهد. برای اینکه بتوانید از پیشنهادات گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید، باید موضوع مورد نظر خودتان را در گوگل سرچ کنید و کلمات کلیدی را که گوگل آنها را پیشنهاد می کند را ببینید. گوگل کلمه هایی را برای شما پیشنهاد می کند که توسط مخاطبان و کاربران زیاد جستجو شدند و شما با استفاده از آنها بازدید محتوای خودتان را افزایش دهید.

• استفاده از ابزارهای مختلف

برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را شناسایی کنید، می توانید از ابزارهای مختلف نیز کمک بگیرید. در حال حاضر ابزارهای متعددی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید کلمات و عبارت های مرتبط با موضوع مورد نظر خودتان را که بیشتر جستجو می شوند را پیدا کنید. همچنین این ابزارها امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران می گذارند که می توانید از این قابلیت ها نیز استفاده کنید.

• نگاه به سایت های پرسش و پاسخ

یکی دیگر از بهترین روش های شناسایی کلمات کلیدی این است که به وبسایت های پرسش و پاسخ نگاه بندازید. شما می توانید از جمله های سوالی نیز به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید و محتواهای خودتان را بر اساس این سوالات بالا بیاورید. سوال هایی که در این سایت ها پرسیده می شوند، عبارت های طولانی هستند که استفاده از اون ها رقابت شما با سایر کسب و کارها را راحت تر می کند. بنابراین، شما خیلی زود می توانید به صفحه اول گوگل برسید و در رتبه های اول تا سوم گوگل قرار بگیرید.

• بررسی سایت ویکی پدیا

شما می توانید با مراجعه به سایت ویکی پدیا نیز، بهترین و با ارزش ترین کلمات کلیدی را شناسایی کنید. اگر بتوانید عنوان مناسبی برای محتوا انتخاب کنید، توضیحات مناسبی در محتوا ارائه کنید و در انتخاب تگ ها دقت بالایی داشته باشید، می توانید بهترین کلمات کلیدی را به راحتی شناسایی کنید. ویکی پدیا یکی از بهترین مراجع پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر شما است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره کلمات کلیدی برای شما ارائه کنیم، به بررسی بهترین روش های شناسایی کلمات کلیدی بپردازیم و اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، کلمات کلیدی یکی از تاثیرگذارترین موارد در تولید محتوا هستند که شما باید از این کلمات در تولید محتوا استفاده کنید و بازدید محتواهای خودتان را افزایش دهید. البته اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، محتوای شما از نگاه گوگل بی ارزش می شود و هیچ جایی در صفحات برتر گوگل ندارد!

نظرات: