اهمیت لینک های فالو و نوفالو؛ بخش مهمی از سئو سایت! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از لینک های follow چیست؟ لینک های no follow چه کاربردی در سئو سایت دارند؟ چگونه می توان از این لینک ها استفاده کرد؟

لینک ها قسمت مهمی در سئو سایت هستند. بدون لینک، گوگل نمی تواند صفحات سایت شما را پیدا کند. ولی در برخی از مواقع که نمی خواهید گوگل لینکی که در صفحه خود قرار داده ای را دنبال کند و یا می خواهید اعلام کنید که یکی از لینک های اسپانسر شده به صفحه شما اضافی شده است. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این لینک ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد لینک های follow و لینک های no follow برای شما ارائه کنیم و اهمیت این لینک ها را مورد بررسی قرار دهیم.

لینک Follow چیست؟

لینک های follow و no follow

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که لینک Follow چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که لینک فالو به تمامی لینک هایی گفته می شود که برای سایت خودمان از سایت های مرتبط دریافت می کنیم. این لینک ها به صورت زنجیر وار پیوند دهنده سایت شما با سایت های دیگر هستند و گوگل باید مسیر این لینک ها را دنبال کند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لینک های فالو به دست آورید، توصیه می کنیم تا در دوره لینک سازی داخلی و خارجی شرکت کنید.

علاوه بر این، لینک فالو همان لینک معمولی است که بدون هیچ نشانه خاصی در وبسایت قرار داده می شود. در اصل می توان گفت که هر لینکی که نوفالو نباشد، لینک فالو است. وقتی که سایتی به شما به طور استاندارد لینک می دهد، در واقع به رتبه شما در گوگل تاثیر می گذارد. در ادامه سعی می کنیم به دلایل اهمیت لینک فالو بپردازیم:

• یکی از دلایل اهمیت لینک فالو در سئو سایت این است که به افزایش اعتبار سایت شما کمک زیادی می کند. البته به شرطی که از سایت های معتبر به سایت شما هدایت شده باشند.

• از آنجایی که گوگل باید مسیر لینک های فالو را دنبال کند، وجود این لینک ها روی page rank و سئوی سایت شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

• یکی دیگر از دلایل اهمیت لینک فالو این است که این لینک ها تگ خاص و منحصر به فردی ندارند.

آشنایی با لینک های نوفالو و اهمیت آن

لینک های follow و no follow

توجه داشته باشید که لینک های نوفالو(No Follow) در اصل لینک هایی با تگ rel=nofollow هستند که به گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر می گویند که لازم نیست این لینک را برای رتبه دهی در نظر بگیریند این نوع تکنیک های لینک سازی داخلی بسیار مهم هستند. از آنجایی که لیکنک های نوفالو از الگوریتم رتبه دهی صفحه گذر نمی کنند، بنابراین تاثیری روی رتبه سایت نمی گذارند. لینک های نوفالو انواع مختلفی دارند که به گوگل می فهماند هر لینک مربوط به چه محتوایی است.

شما با استفاده از لینک های Nofollow می توانید بدون نگرانی از اسپم شدن یا جریمه شدن، سایت خودتان را در هر جایی معرفی کنید. سرعت دریافت نتیجه با این روش کمتر است، ولی به دلیل اینکه خط اسپم شدن در آن وجود ندارد، یک روش معرفی مطلوب برای سایت شما است، چون این لینک ها توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند و تنها دنبال نمی شوند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد لینک های follow و لینک های no follow برای شما ارائه کنیم و اهمیت این لینک ها را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، لینک های فالو و نوفالو از جمله لینک های مهم در سئو سایت هستند که هر کدام از این لینک ها مزایای خاصی دارند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این لینک ها به دست آورید، توصیه می کنیم تا در دوره لینک سازی داخلی و خارجی شرکت کنید.

نظرات: