آموزش استفاده از ابزار Google search console؛ یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در سئو سایت! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ ابزار گوگل سرچ کنسول چیست؟ این ابزار چه کمکی به سئوکاران می کند؟ چگونه می توان از ابزار Google search console استفاده کرد؟
امروزه تعداد کسب و کارهای آنلاین در حوزه وب افزایش یافته است و این مسئله باعث شده تا رقابت بین این کسب و کارها بیشتر شود. شما باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید و سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کرده و رقبای خودتان را به طور کاملا دقیق آنالیز کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این ابزار آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Google Search Console برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را به شما یاد دهیم.

ابزار Google search console چیست؟

آموزش استفاده از ابزار Google search console

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ابزار Google search console چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سرچ کنسول یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است که می توان از آن برای بررسی و بهبود عملکرد سایت خود استفاده کنید. همچنین این ابزار اشتباهاتی که در گوگل رخ می دهد و گزارشی از ورودی سایت را به کاربران نشان می دهد. این ابزار قدرتمند به یک سئوکار نشان می دهد که چه مشکلات و ایراداتی در سایت وجود دارد، چه صفحاتی از سایت ایندکس شده است و... اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بررسی رقبا شرکت کنید.
جالب است بدانید، گوگل سرچ کنسول یکی از سرویس های ارائه شده به وسیله گوگل است که به صاحبان سایت های اینترنتی کمک می کند تا اطلاعات و جزئیات مربوط به عملکرد و نمایش سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کند، به کمک اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار رایگان می توان استراتژی های سئو را بهینه کرد. علاوه بر این، اگر می خواهید رقبای خودتان را آنالیز کنید، می توانید از این ابزار استفاده کنید.

چگونه از ابزار سرچ کنسول استفاده کنیم؟

آموزش استفاده از ابزار Google search console

اولین مرحله برای استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول برای بررسی رفتار کاربران سایت رقبا، معرفی صحیح سایت به گوگل و تعیین اولویت ها و محدودیت ها برای ربات هاست. شاید معرفی سایت به گوگل کار راحتی به نظر برسد، ولی همین فرایند نکات ظریف و جزئیات کاربردی زیادی دارد که در بسیاری از سایت های اینترنتی به درستی رعایت نمی شود.
در قدم اول روش های رایج برای تایید هویت خود به عنوان مالک سایت را بررسی می کنیم و در ادامه تمام فعالیت هایی که در مرحله راه اندازی سایت باید انجام شود را به صورت قدم به قدم یاد می گیریم. این ابزار شامل بخش ها و قسمت های مختلفی است که با استفاده از این بخش ها می توانید کارهای مختلفی انجام داده و سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید. یکی از کاربردهای مهم سایت سرچ کنسول، بررسی سایت رقباست.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Google Search Console برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این ابزار کارهای مختلفی انجام دهید. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره بررسی رقبا شرکت کنید.

 

نظرات: