معرفی و آموزش ابزار Google Ananlytics؛ یکی از ابزارها برای بررسی رقبا! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید ابزار گوگل آنالیتیکس چیست؟ چگونه می توان از این پلتفرم استفاده کرد؟ این ابزار چه قابلیت هایی دارد؟ ابزار Google Ananlytics چه کمکی به شما می کند؟
با افزایش تعداد کسب و کارهای آنلاین، رقابت در این حوزه بخصوص سئو سایت در ارومیه نیز افزایش پیدا کرده است و شما باید با ابزارها و پلتفرم های مختلفی رقبای خودتان را بررسی کرده و با نقاط قوت و ضعف آنها آشنا شوید تا بتوانید سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید و در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید. یکی از این ابزارها گوگل آنالیتیکس است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Google Analytics برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این پلتفرم را به شما یاد دهیم.

ابزار Google Analytics چیست؟

ابزار Google Analytics برای بررسی رقبا

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ابزار گوگل آنالیتیکس چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Google Analytics یکی از ابزارهای گوگل برای تجزیه و تحلیل داده های سایت برای سئو سایت است. به طور کلی گوگل آنالیتیکس گزارش ها و دادهای لازم در مورد سایت را به شما می دهد تا به کمک آن بتوانید عملکرد خودتان را بهبود ببخشید. یکی از دلایل محبوبیت ابزار گوگل آنالیتیکس رایگان بودن و راحتی استفاده از آن است. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بررسی رقبا شرکت کنید.
جالب است بدانید، شما می توانید با استفاده از ابزار Google Analytics داده های با ارزشی از نحوه ورود کاربران به سایت و چگونگی رفتار و ارتباط آنها با سایت دریافت کنید. توجه داشته باشید که کار با این ابزار در حوزه کسب و کار آنلاین خیلی مهم است و به دلیل گزارش ها و اطلاعات دقیقی که به صورت پیش فرض برای این پلتفرم در نظر گرفته شده است و اطلاعات خیلی مفیدی در اختیار صاحبان سایت ها قرار می دهد، مانند آمار بازدیدکنندگان، مدت زمان حضور کاربران در صفحه و.....

چگونه با ابزار گوگل آنالیتیکس کار کنیم؟

ابزار Google Analytics برای بررسی رقبا

توجه داشته باشید که برای استفاده از ابزار Google Analytics مثل آموزش بررسی رقبا با ابزار semrush باید از قبل در آن ثبت نام کرده باشید و برای این موضوع نیز باید آموزش های لازم را فرا بگیرید. بعد از اینکه ابزار گوگل آنالیتیکس را فعال کردید، می توانید کار با این ابزار را شروع کنید و از اطلاعات و داده های آن استفاده کنید. ولی شناخت بخش های مختلف آن برای سهولت کار با ابزار گوگل آنالیتیکس ضروری است.
این ابزار در ایران غیرفعال است. بنابراین برای استفاده از این پلتفرم باید IP خودتان را تغییر دهید. در زمان استفاده از ابزار Google Analytics این نکته را باید زیر نظر بگیرید که تمام بخش های آن به زبان انگلیسی است و شما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. همچنین باید استفاده درست از UTM ها را بلد باید. اگر در سایت خودتان درگاه پرداخت دارید و کاربر باید پرداختی انجام دهد، اکانت گوگل آنالیتیکس شما نمی تواند به خوبی منبع ترافیکی که منجر به پرداخت شده را تشخیص دهد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Google Analytics برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این پلتفرم را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای گوگل برای تجزیه و تحلیل داده های سایت برای سئو سایت است. به طور کلی گوگل آنالیتیکس گزارش ها و دادهای لازم در مورد سایت را به شما می دهد. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا دوره آموزش بررسی رقبا شرکت کنید.

 

نظرات: