محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور؛ افزایش امنیت شبکه در زمان ارتباط با کاربران! امنیت شبکه یکی از مهم ترین موارد در حوزه امنیتی سایبری است، چون با توجه به افزایش قابل توجه تعداد دستگاه های متصل به اینترنت در سراسر دنیا اهمیت این مسئله در زندگی ما زیاد است.
زمانی که اطلاعات در بستر وب جابجا می شوند، باید اقداماتی برای انتقال امن آنها فراهم کرد تا اطلاعات به صورت کامل به طرف مقابل برسند و هیچ کسی نتواند آنها را هک کند. به همین منظور، پروتکل های امنیتی شبکه به وجود آمدند. امنیت در طراحی سایت خیلی مهم است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد امنیت شبکه ارائه شده و به معرفی انواع پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور پرداخته شده است.

منظور از امنیت شبکه چیست؟

پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور

شبکه اینترنت با گذشت زمان پیشرفته تر می شود و نقاط بیشتری از دنیا را به یکدیگر متصل می کند. به طوری که امروزه بسیاری از امور زندگی ما بدون اینترنت ممکن نخواهد بود. در ابتدا شبکه با هدف انتقال سریع اطلاعات طراحی و ساخته شده است. امنیت شبکه یکی از مهم ترین شاخه های اصلی امنیت سایبری است و پروتکل های امنیت شبکه نقش پر رنگی در آن دارند. شبکه به دلیل نیازهای سطح بالایی که دارد، سریع تر رشد می کند و همراه با آن جرایم اینترنتی در شبکه ها نیز رو به افزایش است.
به عبارت دیگر، امنیت سایت هرگونه اقدامی است که تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات سایت در معرض مجرمان سایبری قرار نگرفته است و یا برای جلوگیری از هک شدن سایت در هر حالتی. همچنین امنیت سایت به شرایطی گفته می شود که با وجود خدمات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، بالاترین سطح امنیت را داشته باشد. شناخت روش های حفاظت از سرورهای وب از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور

پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور

نکته قابل توجه این است که امنیت سایت یکی از مواردی است که گوگل به آن خیلی اهمیت می دهد. اگه امنیت سایتی بالا باشد، کاربران با خیال راحت از آن سایت استفاده می کنند. اصول امنیتی در پرداخت آنلاین نیز باید رعایت شوند. می توان با استفاده از برخی پروتکل ها، امنیت سایت را برقرار کرد. برخی از انواع پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور عبارت هستند از:
پروتکل HTTP: یکی از انواع پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور، پروتکل HTTP است. این پروتکل پیام های کاربران را در سراسر شبکه منتقل می کند. برای مثال، زمانی که یک کاربر وارد مرورگر شده و در آن یک URL تایپ می کند، این URL پیام ها را با پروتکل HTTP به سروری که کاربر درخواست کرده، ارسال می کند.
پروتکل UDP: تمرکز این پروتکل برقراری ارتباط با سرعت بالا و از دست دادن کمتر پیام ها بین برنامه ها در اینترنت است. در این پروتکل پورت شما قابل تعیین است. می توان با استفاده از این پروتکل، امنیت ارتباط بین کاربر و سرور سایت را بالا برد.
پروتکل TCP: یکی دیگر از پروتکل های امنیتی، پروتکل TCP است. این پروتکل نحوه مدیریت ارتباط سرور با کاربران را مشخص می کند. امروزه سایت های زیادی برای بالا بردن سطح امنیت خود از این پروتکل استفاده می کنند.
پروتکل FTP: این پروتکل نیز برای انتقال فایل ها در وب استفاده می شود. FTP از سیستم کلاینت سرور برای به اشتراک گذاری فایل ها توسط یک کامپیوتر از راه دور استفاده می کند.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد امنیت شبکه ارائه شده و به معرفی انواع پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، امنیت یکی از فاکتورهای مهم در طراحی سایت است که باید مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. می توان با استفاده از پروتکل های HTTP، UDP و FTP امنیت ارتباط بین کاربر و سرور را برقرار کرد تا کاربران با خیال راحت با آن سایت کار کنند.

لینک مقاله: https://www.safesitefacilities.co.uk/knowledge-base/construction-site-security-guide

 

نظرات در مورد آشنایی با پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور:

سوال تصادفی