نحوه کار با تگ Frameset در HTML؛ یکی از مباحث آموزشی در دوره آموزشی زبان HTML! HTML یکی از مشهورترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از آن سایت های مختلفی را طراحی و راه اندازی کنید.
در زمان کار با زبان برنامه نویسی HTML شما با بخش ها و تگ های مختلفی روبرو می شوید که هر کدام از این تگ ها کاربردهای خاصی دارند. شما می توانید از این تگ ها استفاده کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این تگ ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Frameset در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این تگ را به شما آموزش دهیم.

تگ Frameset چیست؟

تگ Frameset در HTML

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ Frameset چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که این تگ به طور کلی مانند ظرفی است که تگ <frame> را در خود نگه می دارد و با استفاده از آن می توان فریم ها را در یک صفحه ایجاد کرد. همچنین تگ Frameset یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که توسعه دهندگان از این تگ برای طراحی صفحات خود استفاده می کنند.
جالب است بدانید، تگ Frame به طراح سایت کمک می کند تا چند صفحه وب را در یک صفحه ظاهر کند. با اینکه نمایش چندگانه صفحات وب در یک صفحه به نظر جذاب است، ولی به دلیل مشکلاتی مانند چاپ در صفحه و چند موضوعی شدن سند امروزه بیشتر تگ های مربوط به قاب بندی صفحات وب کاملا منسوخ شده است. تگ Frameset در زبان HTML تعیین می کند که چه تعداد ردیف در قاب باید قرار بگیرد. اگر می خواهید نحوه کار با تگ Frameset را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
نمونه ای از تگ Frameset در HTML
<frameset cols="25%,50%,25%">
<frame src="frame_a.htm">
<frame src="frame_b.htm">
<frame src="frame_c.htm">
</frameset>

توجه داشته باشید که یک تگ منسوخ در زبان برنامه نویسی HTML5 است و تنها در زبان HTML4 و ورژن های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد. این تگ خصوصیات زیادی دارد که از جمله از ویژگی ها می توان به این موارد اشاره کرد که تگ Frameset تعیین کننده تعداد و سایز ستون های موجود در این تگ است. علاوه بر این، عنصر Frameset از تمامی ویژگی های عمومی در صفحه HTML پشتیبانی می کند.

چگونه یک Frame ایجاد کنیم؟

تگ Frameset در HTML

ما برای اینکه در زبان برنامه نویسی HTML از فریم ها در یک صفحه استفاده کنیم، به جای استفاده از تگ <Frameset> از علامت <body> استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که تگ فرامست نحوه تقسیم پنجره به فریم را مشخص می کند و پس از کار با تگ Form در HTML. خصوصیت ستون در تگ Frameset فریم های افقی را مشخص می کند و ویژگی ستون فریم های عمودی را تعریف می کند تا کار توسعه دهنده آسان تر شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Frameset در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این تگ را به شما آموزش دهیم. همانطور که گفته شد، تگ فرامست یکی از تگ های مهم و کاربردی در پروژه های HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با تگ Frameset را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

نظرات: