تنظیم Character Sets؛ یکی از بخش های مهم در زبان برنامه نویسی HTML! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید Character Sets چیست؟ این بخش چه کمکی به توسعه دهندگان سایت می کند؟ چگونه می توان از این بخش استفاده کرد؟

امروزه زبان های برنامه نویسی مختلفی به وجود آمده اند که یکی از رایج ترین آنها زبان HTML است که شامل بخش های مختلفی است. شما می توانید از این بخش ها استفاده کرده و سایت خودتان را از نظر شکل ظاهری بهینه کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این بخش ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Character Sets در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه تنظیم این بخش را به شما یاد دهیم.

آشنایی با بخش Character Sets

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش Character Sets چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Character Sets که با اسم Charset نیز شناخته می شود، برای نمایش صحیح و درست صفحه وب در زبان HTML مورد استفاده قرار می گیرد، چون برای نمایش صحیح هر چیزی مرورگر وب باید بداند از کدام مجموعه کاراکتر استفاده کند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این بخش به دست آورید و نحوه تنظیم آن را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

در هر زبان حروف و عبارت های خاصی وجود دارند که برای نوشتن به کار گرفته می شوند. در حوزه وب نیز برای استفاده از حروف زبان های مختلف باید از مجموعه ای از کاراکترها استفاده کنید که به آنها Charset گفته می شود. برای مثال کاراکتر ست ASCII تمامی حروف انگلیسی را پوشش می دهد و با استفاده از این کاراکتر ست از حروف انگلیسی به صورت کامل استفاده می کنید.

انواع کاراکتر ست ها در زبان HTML

همانطور که گفته شد، HTML یکی از زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از کاراکتر ست ها از برخی حروف و کاراکترها در سایت خود استفاده کنید که یکی از موارد مهم پس از آموزش کار با تگ table میباشد. کاراکتر ست های مختلفی در زبان HTML وجود دارند که می توانید آنها را به کار بگیرید. در ادامه به بررسی انواع کاراکتر ست ها در زبان HTML می پردازیم:

• مجموعه کاراکتر ASCII: ASCII مخفف کد استاندارد آمریکایی برای تبادل اطلاعات است. استاندارد ASCII اولین استاندارد رمزنگاری کاراکتر در HTML است.

• مجموعه کاراکتر ANSI: ANSI مخفف موسسه استاندارد ملی آمریکا است. این استاندارد مجموعه کاراکتر نسخه توسعه یافته از استاندارد مجموعه کاراکتر ASCII است.

• مجموعه کاراکتر UTF-8: این کاراکتر نیز یک رمزگذاری کاراکتر با محدوده متغیر است که تقریبا تمامی کاراکترها و نمادهای موجود در دنیای را پوشش می دهد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Character Sets در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه تنظیم این بخش را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، کاراکتر ست یکی از بخش های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که می توانید با کمک این بخش در سایت خودتان حروف و عبارت هایی را به کار ببرید. اگر می خواهید نحوه تنظیم کاراکتر ست را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: