آموزش کار با Google Analytics؛ یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارها در بازاریابی آنلاین! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید گوگل آنالیتیکس چیست؟ چگونه می توان از این ابزار استفاده کرد؟ Google Analytics چه کاربردهایی در سئو سایت دارد؟ چرا سئوکاران از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنند؟ به نظر شما ابزار Google Analytics چگونه کار می کند؟

امروزه تعداد کسب و کارهای آنلاین افزایش یافته است و صاحبان این کسب و کارهای مدام سعی می کنند تا با یکدیگر رقابت کرده و در صفحات برتر گوگل قرار بگیرند تا ترافیک سایت بیشتری داشته باشند. اگر شما نیز قصد سئو سایت را دارید، باید با ابزار گوگل آنالیتیکس آشنا شوید و بتوانید سایت خودتات را آنالیز و بررسی کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، شما را با ابزار گوگل آنالیتیکس آشنا کنیم و نحوه استفاده از Google Analytics را به طور کامل به شما یاد دهیم.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics یکی از ابزارهای پرکاربرد در بازاریابی آنلاین است که قصد داریم در دوره آموزشی ابزارهای سئو آن را آموزش دهیم. شما می توانید از آن در بازاریابی آنلاین نیز استفاده کرده و میزان ترافیک سایت خودتان را بیشتر کنید. با این ابزار می توانید وبسایت خودتان را تجزیه و تحلیل کرده و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنید. در واقع، گوگل آنالیتیکس برای رصد کردن سایت ها ایجاد شده است تا با داده ها و گزارشات آن سایت خودتان را بهینه کنید. توجه داشته باشید که استفاده از گوگل آنالیتیکس رایگان و آسان است.

بهتر است بدانید، موتور جستجوگر گوگل، ابزار Google Analytics را در اختیار صاحبان کسب و کارهای اینترنتی یا مدیران فروشگاه های آنلاین قرار داده است تا افراد بتوانند با استفاده از این ابزار سایت خودشان را ارزیابی کرده و اطلاعات مهمی را به دست آورند. گوگل آنالیتیکس معمولا برای تحلیل سایت های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد و تمامی گزارشات مربوط به ترافیک و میزان ورودی سایت را به مدیران سایت ها ارائه می کند.

چگونه از Google Analytics استفاده کنیم؟

Google Analytics

همانطور که گفته شد، Google Analytics یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از آن سایت های خودتان را تجزیه و تحلیل کرده و به اطلاعات مهمی دست پیدا کنید. شما می توانید با گوگل آنالیتیکس سایت خودتان را تحلیل کنید و بهترین استراتژی سئو سایت را در پیش بگیرید. اگر می خواهید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید، ولی نحوه کار با آن را بلد نیستید، باید در دوره آموزشی ابزارها سئو شرکت کنید.

توجه داشته باشید که نحوه کار با Google Analytics خیلی هم سخت و پیچیده نیست. برای استفاده از گوگل آنالیتیکس باید از قبل برای ثبت نام در آن اقدام کرده باشید بعد از فعال سازی گوگل آنالیتیکس می توانید کار خودتان را با آن شروع کنید و از اطلاعات آن بهره ببرید. بهتر است با بخش های مختلف گوگل آنالیتیکس آشنا شوید. شما باید در زمان کار با Google Analytics به نکات زیر توجه کنید:

• گوگل آنالیتیکس در ایران غیرفعال است و باید در زمان استفاده از این ابزار، IP اینترنت خودتان را تغییر دهید.

• شما باید زبان انگلیسی را بلد باشید تا بتوانید با بخش های مختلف Google Analytics کار کنید.

• باید بتوانید به درستی با UTM ها کار کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم تا در این مطلب، شما را با ابزار گوگل آنالیتیکس آشنا کنیم و نحوه استفاده از Google Analytics را به طور کامل به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای پرکاربرد در بازاریابی آنلاین است که شما می توانید از آن در بازاریابی آنلاین نیز استفاده کرده و میزان ترافیک سایت خودتان را بیشتر کنید. برای اینکه نحوه کار با گوگل آنالیتیکس را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی ابزارهای سئو شرکت کنید.

نظرات: